שלום מור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלום מור
שלום מור
שלום מור
לידה 24 באוקטובר 1974 (בן 49)
לוד
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
shalommor.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלום מור (נולד ב-24 באוקטובר 1974) הוא מוזיקאי, זמר-יוצר, מלחין, תמלילן ואומן כלי פריטה מהמזרח המתמחה בנגינה על טאר פרסי, עוד, בגלמה וגיטרה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום מור נולד בעיר לוד לרבקה ולמשה מושיאשוילי שעלו בשנת 1972 מגיאורגיה. כשהיה בן 7 עיברת אביו את שם המשפחה למור. כשהיה בן 12 עבר עם משפחתו לראשון לציון. מגיל צעיר נמשך למוזיקה אף על פי שגילה כישרון רב בכדורגל ומאמניו ייעדו לו קריירה מזהירה כשחקן מוביל אך במהרה המוזיקה תפסה מקום מרכזי בחייו ובגיל 15 לקח את שיעורי הגיטרה הראשונים שלו באופן פרטי והחל לנגן בגיטרה קלאסית. כעבור זמן קצר החל לנגן בגיטרה חשמלית וכבר בגיל 16 החל להלחין, ליצור ולהופיע בהרכבי רוק כגיטריסט. בגיל 22, כשנה לאחר שירות הצבאי, פנה ללימודי רפואה משלימה והוסמך כמטפל בשיאצו, רפלסולוגיה ופרחי באך. במהלך טיול לים המלח במצוקי דרגות שמע נגינת כלי פריטה ששבה את ליבו, כך פגש את הטאר הפרסי כשניגן בו הזמר מוש בן ארי. מאותו רגע מכר את הגיטרה החשמלית ופנה לשקידה ולימוד בנגינה בכלי שחידש את דרכו המוזיקלית. בגיל 24 החל ללמוד באופן פרטי שירה ופיתוח קול עם הזמרת אהובה עוזרי.

בשנת 2007 יצא לאור אלבומו הראשון, "לקראתך", בו נכללו שיריו ושיתוף הפעולה עם עמיר לב ואהובה עוזרי בשיר "זוהר מוכר" והצטרף לפרויקט של עידן רייכל כנגן כלי פריטה. הוא והחל ללמוד נגינה בטאר פרסי אצל הרב אייל סעיד מאני. עם הפרויקט של עידן רייכל הופיע שלום והקליט באלבומים "בין קירות ביתי" ו"הביתה הלוך חזור". באותה שנה שיתף פעולה עם שלמה גרוניך בתוכנית דואט ישראלי בו ביצעו יחדיו משיריהם.

בשנת 2008 השתתף בהקלטות לאלבומו של מתיסיהו "Light" ושיתף פעולה בהקלטות אלו עם המפיק דייוויד קאהן (David Kahn). בשנת 2009 הצטרף להופעותיו של מתיסיהו בניו יורק. בשנת 2011 שיתף פעולה עם בן דודו השחקן והקומיקאי שלום מיכאלשווילי והשחקנית דניאלה וירצר בקליפ לשיר "ספרי לי" שכתב והלחין, בהפקתו המוזיקלית של לני בן בשט וניהולו האומנותי של גדי גידור בחברת התקליטים NMC United כמו כן העלה את המופע "טביליסי שיראז תל אביב" בפסטיבל העוד בו ביצע שירים מגאורגיה, פרס, אזרבייג'ן, ארמניה וכורדיסטן. אלבומו השני, "תמיד מול עיני", יצא לאור בשנת 2012. באותה שנה השתתף במופע "מקום בעולם" עם מאיר בנאי. בשנת 2013 הקים יחד עם המוזיקאי והמפיק לני בן בשט את ההרכב "מלפוף קולקטיב" (The Malfoof Collective). צילמו את הקליפ לשיר העם הגיאורגי "Gandagana".

במהלך שנות יצירתו הקליט, ניגן ושיתף פעולה עם אומנים רבים והפקות בארץ ובעולם, כגון אינדיה ארי (India Arie), וויו פארקה טורה (Vieux Farka Toure), מתיסיהו, דייוויד קאהן, כוכב נולד, דה ווייס (The Voice) מאיר בנאי, שמעון בוסקילה, גלעד שגב, עידן רייכל, הברירה הטבעית, אליעד נחום, עומר אדם, יובל דיין, חנן בן ארי ועוד רבים.

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2007 - "לקראתך"
  • 2012 - "תמיד מול עיני"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]