שלוש מטבעות במזרקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלוש מטבעות במזרקה
Three Coins in the Fountain
כרזת הסרט שלוש מטבעות במזרקה
כרזת הסרט שלוש מטבעות במזרקה
כרזת הסרט שלוש מטבעות במזרקה
מבוסס על הרומן "מטבעות במזרקה" מאת ג'ון סקונדרי
בימוי ז'אן נגולסקו
הופק בידי סול סיגל
תסריט ג'ון פטריק
עריכה ויליאם ריינולדס
שחקנים ראשיים דורותי מקגוויר
מגי מקנמרה
ג'ין פיטרס (אנ')
קליפטון וב
לואי ז'ורדאן
רוסאנו בראצי
מוזיקה ויקטור יאנג
צילום מילטון קרסנר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 במאי 1954
משך הקרנה 102 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה, סרט רומנטי, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1,700,000‏$
הכנסות 5,000,000‏$
פרסים פרס אוסקר לסינמטוגרפיה, צבע (מילטון ר. קרסנר) עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלוש מטבעות במזרקהאנגלית: Three Coins in the Fountain) הוא סרט קומדיה רומנטית אמריקאי משנת 1954 בבימויו של ז'אן נגולסקו (אנ').

התסריט מבוסס על הרומן "מטבעות במזרקה" של ג'ון סקונדרי (אנ') משנת 1952 והוא מספר על שלוש בחורות אמריקאיות העובדות ברומא ומקוות למצוא שם אהבה בעזרת מטבעות שהן מטילות למזרקת טרווי.

שיר הנושא של הסרט זכה בפרס אוסקר לשיר המקורי הטוב ביותר. הוא מושר בתחילת הסרט על ידי פרנק סינטרה. השיר זכה לביצועים רבים: "ארבעת האסים", דין מרטין, פט בון, דוריס דיי ועוד. כן זכה הסרט בפרס אוסקר לצילום הטוב ביותר והיה מועמד לפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל במבט על מזרקות ברומא וסביבותיה כמו מזרקת טרווי, וילה ד'אסטה ווילה בורגזה כששיר הנושא מושר בפי פרנק סינטרה. מריה ויליאמס (מגי מקנמרה) מגיעה לרומא כדי לעבוד כמזכירה בחברת הפצה אמריקאית. בנמל התעופה מקבלת אותה אניטה הצ'ינס (ג'ין פיטרס) שאותה אמורה מריה להחליף. אניטה אומרת לה כי היא עומדת לחזור לארצות הברית שם מחכה לה ארוס.

הן נוסעות ל"וילה עדן" שם הן עתידות להתגורר ביחד עם פרנסס (דורותי מקגוויר) העובדת זמן ממושך כמזכירה של סופר אמריקאי בשם שדוול (קליפטון וב). היא מאוהבת בו אבל הוא לא שם לכך לב.

הן נוסעות ביחד לרומא ועוצרות במזרקת טרווי. פרנסס ואניטה אומרות למריה כי לפי האגדה, כל מי שזורק מטבע למזרקה ומבקש לחזור לרומא, יתמזל מזלו. מריה ופרנס זורקות מטבע למזל ואניטה לא זורקת כי היא מתעתדת לעזוב את רומא.

אניטה מתאהבת במקום עבודתה בג'ורג'ו ביאנקי (רוסאנו בראצי), גבר איטלקי נאה ממשפחה כפרית ענייה החוסך כסף כדי ללמוד משפטים. היא מבקרת בבית משפחתו הכפרית ואהבתה מתגברת. מנהל סוכנות ההפצה שאסר על העובדים האיטלקים לצאת עם המזכירות האמריקאיות מגלה זאת ומפטר את ג'ורג'ו. אניטה מגיעה לביתו הדל של ג'ורג'ו והוא מודיע לה כי בגלל מצבו לא יוכלו שוב להיפגש.

מריה מכירה רוזן איטלקי עשיר ויפה תואר בשם דינו (לואי ז'ורדן). דינו ידוע כרודף נשים וכמו שהוא נוהג עם אחרות הוא מזמין את מריה לוונציה אליהם מתלווה גם פרנסס לחוסר שביעות רצון של דינו. מריה לומדת את כל בחירותיו של דינו באוכל ביין ובנגינה בפיקולו. הוא מתלהב ממנה אבל כשהיא מגלה כי שיקרה לו בכך הוא כועס ונפרד ממנה.

פרנסס המאוהבת בשדוול מודיעה לו כי החליטה לעזוב אותו ולחזור לארצות הברית. שדוול אומר שהוא קשור אליה ומוכן להתחתן איתה. למחרת הוא מגלה שהוא חולה במחלה קשה ועליו לחזור לארצות הברית לטיפול נסיוני אם רצונו לחיות. הוא מבטל את הסכמתו לנישואין אך פרנסס מגלה את הסיבה ולאחר ששניהם שותים לשכרה הוא מתרכך. הוא משכנע את דינו לחזור למריה ואת מנהל סוכנות ההפצה לקבל את ג'ורג'ו.

אניטה ומריה אורזות מזוודות בדרך לשדה התעופה כשלפתע מתקשרת פרנסס ומבקשת מהם להיפגש ליד מזרקת טרווי. כשהן מגיעות המזרקה ריקה ממים אך לפתע היא מתחילה להתמלא כששלושת הגברים, שדוול, דינו, וג'ורג'ו מגיעים ומחבקים את אהובותיהם. המזרקה הוכיחה את עצמה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]