שרלוטה בורנונביל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרלוטה בורנונביל
Charlotte Bournonville
לידה 29 בנובמבר 1832
קופנהגן, דנמרק עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 22 במרץ 1911 (בגיל 78)
קופנהגן, דנמרק עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה Asminderød Kirkegård עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות דנמרק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול מצו-סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת דנית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרלוטה הלנה פרדריקה בורנונבילדנית: Charlotte Helene Frederikke Bournonville29 בנובמבר 183222 במרץ 1911) הייתה זמרת אופרה ושחקנית דנית. היא החלה לשיר בסטוקהולם, שוודיה ב-1857, כעבור שנתיים הצטרפה לתיאטרון המלכותי הדני בקופנהגן. היא זכורה גם בשיעורי השירה שנתנה לבנותיו של כריסטיאן התשיעי, מלך דנמרק. כאות הערכה לשירותיה, העלה אותה המלך לדרגת "זמרת לשכת המלך" בשנת 1863.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרלוטה בורנונביל נולדה בקופנהגן, למנהל הבלט הדני הנודע אוגוסט בורנונביל והלנה פרדריקה הקנסון.[2] היא למדה שירה אצל קארל הלסטד בקופנהגן, ארלטו בווינה וג'ובאני בטיסטה למפרטי במילאנו. בראשית 1857 הופיעה בקונצרטים בפריז, צרפת, שאחריהם, בחודש יולי, הוזמנה להצטרף לאופרה המלכותית השוודית בסטוקהולם. היא הופיעה בכמה קונצרטים ושיחקה בתפקיד פידס באופרה "הנביא" מאת מאיירבר. היא הופיעה בהמבורג ובפרנקפורט בחורף 1858–1859. לאחר מכן השתקעה בקופנהגן, שם התקבלה לתיאטרון המלכותי הדני והמשיכה במינוי קבוע עד 1884. בתיאטרון זה הופיעה תחילה באופרטות וודוויל, לפני שקיבלה תפקידי מצו-סופרן באופרה. התפקידים ששרה היו אזוצ'נה באיל טרובטורה, נינקה ב"פאוסט" ומרגריטה ב"הגברת הלבנה".

על אף ביצועיה הטובים, לא הצליחה להתמודד כראוי עם יריבתה, המצו-סופרן יוזפינה צינק, שעלתה עליה ביופיה, וכתוצאה מכך פחתה והלכה תדירות הופעותיה, ולבסוף פרשה מן התיאטרון ב-1884.

שרלוטה בורנונביל הלכה לעולמה בקופנהגן ב-22 במרץ 1911.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שרלוטה בורנונביל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים ובנושא דנים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.