תומאס מאן (שחקן)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תומאס מאן
Thomas Mann
לידה 27 בספטמבר 1991 (בן 32)
פורטלנד, אורגון
שם לידה Thomas Randall Mann
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2009
פרופיל ב-IMDb

תומאס מאןאנגלית: Thomas Mann; נולד ב-27 בספטמבר 1991) הוא שחקן קולנוע אמריקאי, הוא ידוע בתפקידיו בסרטים "פרויקט X"‏(2012), "קוטלי המכשפות" (2013), "אני וארל וזאת שעומדת למות" (אנ') (2015), "קונג: אי הגולגולת" (2017) ו-"האלווין 2: הנקמה" (2021).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאן נולד בפורטלנד, אורגון וגדל בדאלאס, טקסס. מאן למד בתיכון פלאנו איסט (אנ') לזמן קצר ואף שיחק בקבוצת ההוקי שלה לפני שעבר ללוס אנג'לס בגיל 17 כדי להמשיך לשחק

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 החל לשחק לראשונה בתפקיד אורח בקומדיית המצבים של ערוץ ניקלודיאון "iCarly" ובסיטקום "מקום טוב באמצע" של רשת ABC.

בשנת 2010 השתתף לראשונה בתור שחקן קולנוע בדרמה הקומית "סיפור מצחיק", בתפקיד ארון, חברו של גיבור הסרט הצעיר קרייג גילנר (קיר גילכריסט). באותה שנה לוהק מאן על ידי הבמאי והמפיק הקומי המצליח טוד פיליפס לקומדיית הנעורים הפרועה "פרויקט X". מאן שנבחן לתפקיד גיבור הסרט הנער תומאס קאב לא היה אמור להתקבל מכיוון שהמלהקים רצו לבחור נער חסר ניסיון משחק מוקדם. הסרט שיצא בתחילת 2012 זכה להצלחה רבה בקופות עם רווח של 100 מיליון דולרים. מאן זכה לביקורות טובות על הופעתו ולהצעות משחק רבות כשבראשן תפקיד משני בפנטזיית האימה הקומית בהפקתו של ויל פרל "עמי ותמי: ציידי המכשפה".

בשנת 2012 שיחק בסרט הקומדיה "Fun Size" לצד ג'יין לוי וויקטוריה ג'סטיס.

בשנת 2015 מאן כיכב בסרטים רבים. הוא כיכב בעיבוד הקולנועי של הרומן של ג'סי אנדרוז (אנ'), "אני וארל וזאת שעומדת למות" (אנ'), שהוקרן בבכורה ב-25 בינואר בפסטיבל סאנדנס. הסרט נרכש על ידי Fox Searchlight תמורת 12 מיליון דולר, שהיה הסכום הגבוה ביותר ששולם עבור סרט בפסטיבל, ויצא לאקרנים ב-12 ביוני בארה"ב. באותה שנה, מאן הופיע בסרט "ניסוי הכלא של סטנפורד" (אנ'), המבוסס על ניסוי שנערך באוניברסיטת סטנפורד ב-1971, שגם הוקרן בבכורה באותו פסטיבל סאנדנס; מאן גילם את התפקיד של אסיר 416. הסרט יצא לאקרנים בהפקה מוגבלת ב-17 ביולי על ידי IFC Films. מאן הופיע גם בסרט "משימה סוף", בכיכובם של סופי טרנר והיילי סטיינפלד, אשר שוחרר ב-29 במאי במהדורה מוגבלת באמצעות VOD וחברת ההפקות A24. אחר כך הוא כיכב בתור טוביאס האמל בסרט הדרמה "קשר הסמים בתיכון" (אנ'). הסרט עוסק בדמותו של מאן, תלמיד בבית ספר פרטי, המשתמש בקשרי כדי להקים רשת סחר בסמים בבית הספר.

בשנת 2016, הוא כיכב בתור מאט בסרט הנעורים הרומנטי "Some Freaks", גם שיחק בסרט מותחן הפשע "נמלטת" (אנ'), לצד וויליאם ה. מייסי ומל גיבסון, ובדרמה הפסיכולוגית "הנס של סוזנה" (אנ'), לצד קלואי גרייס מורץ וג'ני סלייט.

בשנת 2017, מאן גילם את רג סליבקו בסרט הפנטזיה "קונג: אי הגולגולת", והופיע לצד בלה ת'ורן בסרט האימה "אמיטוויל: ההתעוררות" (אנ'). לאחר עיכוב של 3 שנים, הסרט שוחרר בחינם ב-Google Play. אחר כך הופיע בפרק של הסדרה עטורת השבחים "פארגו" של רשת FX Networks.

בשנת 2018 גילם את פרסטון היל בסרט הדרמה-קומי "ארץ ההרגלים היציבים" (אנ'), כבנם של אידי פאלקו ובן מנדלסון.

בשנת 2019, מאן גילם את השריף טד הינטון (אנ') בסרט הדרמה של ג'ון לי הנקוק (אנ') "הרודפים" (אנ'), שיצא לאקרנים בנטפליקס במרץ אותה שנה. באותה שנה שיחק בסרט הרומנטי "היפהפייה והיחפן".

בשנת 2020 שיחק בתפקיד אורח את דמותו של קופר בסדרה הקומית "Moonbase 8" שיצרו וכתבו ג'ון סי. ריילי, פרד ארמיסן וטים היידקר עבור רשת שואוטיים.

בשנת 2021 שיחק בתפקיד קטן בסרט "האלווין 2: הנקמה", הסרט ה-12 בסדרת סרטי "ליל המסכות".בתור השוטר פרנק הוקינס בצעירותו. בהמשך, שיחק גם בסרט הלייב-אקשן העצמאי "מרסל הקונכייה עם הנעליים" (אנ') בתור מארק בות', על פי תסריט מאת ג'ני סלייט.

בשנת 2022, מאן כיכב בסרט "יד הגורל" (אנ'), גרסה מחודשת לסרט הטלוויזיה הסובייטי "צחוק הגורל" משנת 1975. בהמשך השנה החל לגלם את דמותו של ג'וני באס (אנ'), בנו של איש העסקים ג'רי באס (אנ') בסדרת דרמת הספורט הביוגרפית "לייקרס: קבוצה מנצחת" שביים אדם מקיי עבור רשת הטלוויזיה "HBO".

בשנת 2023 שיחק מאן את דמותו של אלפרד בוריוויץ במיני-סדרה "שיעורים בכימיה" באפל TV פלוס שפותחה על ידי לי אייזנברג, על בסיס רב המכר באותו השם מאת בוני גרמוס.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד הערות
2010 סיפור מצחיק ארון פיצ'קרלדו
2012 פרויקט X תומאס קוב
Fun Size רוזוולט לארוקס
2013 קוטלי המכשפות בן וולסר
יצורים יפהפיים ווסלי "לינק" לינקולן
עצמאית בשטח (אנ') קני קראודר
2014 הכירו את אליס (אנ') ריינר יאברה
2015 אני וארל וזאת שעומדת למות (אנ') גרג גיינס
ניסוי הכלא של סטנפורד (אנ') אסיר #416
משימה סוף רוג'ר מרכוס
קשר הסמים בתיכון (אנ') טוביאס האמל
Memoria אלכס דראץ'
2016 נמלטת (אנ') ג'ייסון
Some Freaks מאט
הנס של סוזנה (אנ') סטיבן גרייוולסקי
2017 קונג: אי הגולגולת רג' סילבקו
אמיטוויל: ההתעוררות (אנ') טרנס
2018 Maine ליי גם מפיק בפועל
Our House אית'ן
ארץ ההרגלים היציבים (אנ') פרסטון היל
2019 Them That Follow אוגוסט "אוגי"
הרודפים (אנ') טד הינטון (אנ')
היפהפייה והיחפן ג'ים דיר
2021 מרסל הקונכייה עם הנעליים (אנ') מארק בות'
האלווין 2: הנקמה פרנק הוקינס הצעיר
2022 Chariot הריסון הארדי
יד הגורל (אנ') גריפין ריד
2023 קורה בורה (אנ')
2024 Parachute אית'ן
TBA Beef ג'ייסון

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סדרה תפקיד הערות
2009 ICarly ג'פרי פלאנקן פרק: "iGive Away a Car"
מקום טוב באמצע ברנדן ניקולס פרק: "The Floating Anniversary"
2017 פארגו תדאוס מובלי פרק: "The Law of Non-Contradiction"
2018 היסטוריה שתויה (אנ') ויליאם פטריק היטלר פרק: "World War II"
2020 Moonbase 8 קופר פרק: "Dry"
2022–2023 לייקרס: קבוצה מנצחת ג'וני באס (אנ') תפקיד אורח (עונה 1)

תפקיד ראשי (עונה 2); 8 פרקים

2023 שיעורים בכימיה אלפרד בוריוויץ 5 פרקים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תומאס מאן בוויקישיתוף