תחנת הכוח IGCC בקמפר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
תחנת הכוח IGCC בקמפר
Kemper County IGCC Plant
תחנת הכוח בעת בנייתה, 2013
תחנת הכוח בעת בנייתה, 2013
תחנת הכוח בעת בנייתה, 2013
מידע כללי
סוג natural gas-fired power station עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום קמפר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע טכני
כושר ייצור חשמל 840 מגה-ואט עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 32°39′02″N 88°45′30″W / 32.6505°N 88.7582°W / 32.6505; -88.7582
האתר הרשמי
(למפת מיסיסיפי רגילה)
 
גאלפפורט
גאלפפורט
סאות'ייבן
סאות'ייבן
האטיסבורג
האטיסבורג
מרידיאן
מרידיאן
גרינוויל
גרינוויל
תחנת הכוח IGCC בקמפר
תחנת הכוח IGCC בקמפר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תחנת הכוח בקמפראנגלית: Kemper County IGCC Plant) היא תחנת כוח חשמלית במחוז קמפר שבמיסיסיפי, של חברת "Mississippi Power", חברת בת של "Southern Company".

תחנת הכוח תוכננה להיות ראשונה מסוגה המשתמשת בטכנולוגייה החדשנית IGCC (Integrated gasification combined cycle) , אולם לאחר בעיות בהפעלת הטכנולוגיה בקנה מידה תעשייתי, הוסבה התחנה לפעול על גז טבעי בלבד.

עלויות ולוח זמנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת "Mississippi Power" החלה בתכנון התחנה בשנת 2006. העלות המוערכת של התחנה הייתה 1.8 מיליארד דולר אמריקאי. החברה קיבלה זיכוי במס של 133 מיליון דולר אמריקאי מהממשל הפדרלי על השימוש בטכנולוגיה החדשנית. תחנת הכוח תוכננה להיות בהספק של 700 מגוואט.[1][2]

בניית התחנה החלה בשנת 2010 ובשנת 2014 התחנה החלה לייצר חשמל בגז טבעי. בינתיים, Mississippi Power המשיכה בבניית מתקן ה- IGCC.

בשנת 2015, עקב בעיות במימון ובבניית מתקן ה- IGCC, אישרה ממשלת מיסיסיפי לחברה להעלות את תעריף החשמל ב- 15%.

בשנת 2017, לאחר בעיות בהפעלת התחנה בטכנולוגיה החדשנית, הרגולטורים במיסיסיפי אישרו להפעיל את התחנה בגז טבעי בלבד. עלות הפרויקט הגיעה ל- 7.5 מיליארד דולר אמריקאי, ו- Mississippi Power החליטה לסגור את מתקן ה- IGCC ולהמשיך להפעיל את התחנה בגז טבעי.[3][4]

טכנולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינות מפותחות מקימות לאחרונה תחנות כוח בשיטת איוד הנקראת IGCC. התחנה בקמפר משתמשת בסוג של IGCC הנקרא TRIG (ראשי תיבות של Transport Integrated Gasification).

בתחנות אלה, בשלב הראשון, נעשה שימוש בפחם[5] לייצור גז סינתטי, אשר בשלב השני נשרף במחז"מים[6] (מחזור משולב). טכנולוגיית הגזיפיקציה מאפשרת מחד שימוש בפחם, ומאידך, הקטנה משמעותית ביותר של פליטת המזהמים בהשוואה לתחנות פחמיות רגילות.

מערכת IGCC מייצרת חשמל בנצילות גבוהה העולה על 55%. לטכנולוגיה זו יש פוטנציאל של הוזלה בהשקעות לקוט"ש. בארצות הברית, אירופה, יפן וכו' כבר הוקמו עשרות תחנות כוח בשיטת IGCC, המייצרות אלפי מגוואט חשמל.

התחנה מתוכננת לייצר חשמל בשיעור של 582 מגוואט.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Settlement reached over clean coal fiasco in Mississippi, AP News, ‏2018-02-06 (באנגלית)
  2. ^ chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.energy.gov/articles/fact-sheet-clean-coal-technology-ushers-new-era-energy
  3. ^ Mississippi utility will stop efforts to complete coal plant, AP News, ‏2017-06-28 (באנגלית)
  4. ^ Kristi E. Swartz, The Kemper project just collapsed. What it signifies for CCS, E&E News by POLITICO, ‏2021-10-26 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ במקרה של התחנה בקמפר, בליגניט פחם הנכרה בסביבות המפעל
  6. ^ מידע נוסף על תחנת-כוח במחזור משולב