תעלומת רצח 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תעלומת רצח 2
Murder Mystery 2
בימוי ג'רמי גארליק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ניפר אניסטון, ג'יימס ד. סטרן, ג'יימס ואנדרבילט, אדם סנדלר, אלן קוברט, טריפ וינסון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'יימס ואנדרבילט עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טום קוסטיין, בראיין רובינסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אדם סנדלר
Enrique Arce
דני בון
ג'ון קני
Hélène Cardona
Darny Chau
Sitara Attaie
Anouar H. Smaine
Lundon Knighten
קרלוס פאנס
אדיל אקטר
מארק סטרונג
ג'ניפר אניסטון
אנני מומולו
מלאני לורן
ג'ודי טרנר-סמית'
טוני גולדווין
וילמר ולדראמה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה רופרט גרגסון-ויליאמס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום בוז'אן בזלי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האפי מדיסון, Mythology Entertainment, Echo Films, Endgame Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 31 במרץ 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 89 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט פשע, סרט קומדיה, סרט בלשי עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם תעלומת רצח עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תעלומת רצח 2 (Murder Mystery 2) הוא סרט בלשי-קומי-פעולה אמריקאי בבימויו של ג'רמי גארליק, אשר נכתב על ידי ג'יימס ונדרבילט. זהו סרט המשך לסרט "תעלומת הרצח" משנת 2019, ומככבים בו אדם סנדלר וג'ניפר אניסטון. הסרט שודר לראשונה בנטפליקס ב-31 במרץ 2023. ב-31 במרץ 2023 הוא הגיע ל-10 הסרטים המובילים של נטפליקס בלמעלה מ-90 מדינות.[1]

באפריל 2023 אדם סנדלר זכה, על הופעתו בסרט, בפרס ההופעה הקומית הטובה ביותר בטקס פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV לשנת 2023.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארבע שנים לאחר הבריחה שלהם ממונטה קרלו, ניק ואודרי ספיץ הם בלשים פרטיים במשרה מלאה. בהיענות להזמנה מחברם, ויקראם "המהרג'ה" גובינדן, להשתתף בחתונתו באי הפרטי שלו, הם מקווים שהקשר שלהם איתו יעניק לסוכנות הבילוש הכושלת שלהם אמינות מקצועית מסוימת.

שם הם פוגשים את ארוסתו הצרפתייה של ויק, קלודט ז'וברט, את שותפו העסקי הפלרטטן פרנסיסקו פרס, את ארוסתו לשעבר הרוזנת סקו והעוזרת שלה אימני, את אחותו סאירה, שומר הראש האכזר שלו לו, ואת חברם הוותיק קולונל אולנגה, שהוא כעת חסר את זרועו השמאלית לאחר שהציל את ויק מניסיון התנקשות במומבאי .

בחתונה, אודרי מבחינה בדמות בגלימה שעוקבת אחר הפיל של ויק. גופה מתה נופלת מהפיל ומתגלה כשומר הראש של ויק, לו. ניק חושד שזו הסחה וצופה בחטיפתו של ויק על ידי דמות מסתורית. כשהם מבינים שהם שוב נלכדים בקונספירציה, בני הזוג קובעים שלפחות שני עבריינים היו מעורבים: אחד כדי ליצור את ההסחה והשני כדי לחטוף את ויק.

למחרת בבוקר, לקבוצה מצטרף צוות של בלשים מקצועיים בראשות מנהל המשא ומתן לשעבר של ה-MI6, קונור מילר. החוטף מתקשר ומטיל על ניק להעביר כופר של 70 מיליון דולר לשער הניצחון בפריז תמורת ויק.

בנסיעה לפריז, מילר לוקח את ניק ואודרי לנקודת ההחלפה. החוטפים מכריחים את בני הזוג להיכנס לטנדר באיומי אקדח. בפנים, הזוג נלחם בהם, דבר שמסתיים במותם של החוטפים והטנדר מתרסק לתוך קפה פרוקופ המפורסם. הם מבינים שהם מופללים לחטיפתו של ויק עם צילומים של ניק רץ מהאוהל מניף סכין; מילר מגיע ומבהיר שהצילומים הם זיוף עמוק. לאחר שלקח את תיק הכסף וביקש מהם לפגוש אותו בכנסיית מדלן, מילר נהרג לכאורה כאשר המכונית שלו מתפוצצת. דמות מסתורית גונבת את התיק, רק כדי להיפגע על ידי משאית ולהישדד.

בסיועו של המפקח לורן דה לה קרויה, בני הזוג מתחקים אחר המשאית לטירה כפרית, שם הם נקלעים למארב על ידי סקאו ואימני, שמתעקשות שהן לא החוטפות ורק רוצות את הכסף. סקאו יורה באימני ומנסה להרוג את בני הזוג, אך היא בעצמה נורה למוות על ידי אימני הגוססת. ניק ואודרי בורחים ומתקשרים לדה לה קרואה ולאחרים, ומבקשים להביא את ויק למסעדת לה ז'ול ורן במגדל אייפל. ויק מופיע במפגש, חגור באפוד פצצה. ניק מניח שהרוצח לעולם לא יסכן את הכופר. כפי שהוא חוזה, הספירה לאחור של הפצצה מושעת ומילר, המוח של החטיפה, מופיע; הוא זייף את מותו בכך שהסתתר בתא טיטניום חסין פצצות בתוך המכונית רגעים לפני הפיצוץ. הוא מנסה להרוג את הקבוצה, יחד עם סוזן, אלמנה בודדה שחיפשה את אהובה האבוד מזמן, גארי, אך אודרי נצמדת ברתמה שלו ונמשכת לקומה העליונה.

ניק רודף אחריהם, מכניע את אנשיו של מילר ומשמיד את הנפץ. מילר זורק את אודרי, שעדיין מחוברת לרתמה שלו, מהמגדל. שני הגברים מנהלים קרב יד ביד, כשבשיאו ניק פותח את התיק ומפזר את הכסף לרוח.

בינתיים, הקבוצה עוזרת לנתק את הפצצה של ויק, וסוזן מתאהבת בלה קרואה, שנורה על ידי מילר. סוזן ודה לה קרואה מתאהבים מיידית לאחר שהם עושים ביחד טבעות עשן בצורת איברי מין.

למעלה בקומה העליונה, אודרי מופיעה שוב ועוזרת לניק לקשור את הרתמה של מילר למנגנון המעלית של המגדל, לזרוק אותו לתוך להבי הרוטור של מסוק המילוט שלו, שמתפוצץ ומתרסק לתוך הסיין .

כשהם חוזרים למסעדה, אודרי רואה בידה הכהה של סאירה דם, אבל סאירה מתעקשת שהחינה שלה נמרחה במהלך המהומה. אודרי מבינה שסאירה לא הייתה נוכחת כשהפיל של ויק הוכנס לטקס קבלת הפנים, ונזכרת שלדמות העטופה שהרגה את לו היה כתם חינה רטוב על בגדיה. סאירה היא הקונספירטורית השנייה; היא הייתה מוטרדת מכך שהוריו של ויק נתנו לו שליטה בלעדית על העסק, והיא ניסתה בעבר להרוג את ויק במומבאי. חשופה, סאירה מנסה לירות בוויק אבל הוא מוגן על ידי אולנגה, ואז קלודט דופקת אותה עם התיק.

עם סיום המהומה, ויק וקלודט מחליטים לברוח ולתת לניק ואודרי 10 מיליון דולר. בירח דבש ביוון, הם נתפסים באיומי אקדח על ידי טייס המסוק שלהם; הוא גונב את המיליונים וקופץ מהמסוק ומשאיר אותם באוויר ללא טייס.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2019, הוכרז שסרט המשך לסרט תעלומת רצח נמצא בפיתוח עם אדם סנדלר וג'ניפר אניסטון.[3] באוגוסט 2021, ג'רמי גארליק נשכר כבמאי, והתסריט של ג'יימס ונדרבילט, עם צילומי סרט ההמשך שיתרחש בפריז ובאיים הקריביים . [4] סנדלר ואניסטון אישרו את ההמשך במהלך אירוע המעריצים העולמי של טודום בספטמבר 2021.[5]

בינואר 2022, דווח שאדיל אקטר וג'ון קאני יחזרו על תפקידיהם מהסרט הראשון, כאשר מארק סטרונג, מלאני לורן, ג'ודי טרנר-סמית', קוהו ורמה, אנריקה ארקה, טוני גולדווין, אנני מומולו וזורין וילנואבה יצטרפו אל הסרט כמצטרפים חדשים.

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים החלו בינואר 2022, בהוואי. ונמשכו ב-8 באפריל 2022, בפריז, צרפת.[6] [7]

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן ב-31 במרץ 2023 בנטפליקס. [8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Murder Mystery 2 just hit a streaming milestone on Netflix, The Independent, ‏2023-04-05 (באנגלית)
  2. ^ Skyler Shuler, Elizabeth Olsen Wins "Best Villain" Award at The MTV Movie & TV Awards, The DisInsider, ‏2023-05-08 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Kit, Borys (11 באוקטובר 2019). "'Murder Mystery' Sequel in the Works at Netflix (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-14 באפריל 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Fleming, Mike Jr. (17 באוגוסט 2021). "Jeremy Garelick To Direct Netflix 'Murder Mystery' Sequel; Jennifer Aniston & Adam Sandler Circling". Deadline Hollywood. נבדק ב-17 באוגוסט 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ Mitovich, Matt Webb (25 בספטמבר 2021). "Murder Mystery 2: Jennifer Aniston and Adam Sandler Set to Return for Sequel to Hit Netflix Movie". TVLine. נבדק ב-25 בינואר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Jakiel, Olivia (8 באפריל 2022). "Jennifer Aniston Wraps Filming Netflix's Murder Mystery 2 with Adam Sandler: 'Merci Paris'". People. נבדק ב-13 ביוני 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Hoke, Carlie (11 באפריל 2022). "Murder Mystery 2 Has Wrapped, See How Adam Sandler And Jennifer Aniston Celebrated". CinemaBlend. נבדק ב-13 ביוני 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Chitwood, Adam (18 בינואר 2023). "Netflix Sets Release Dates for 'Extraction 2', David Fincher's 'The Killer', Zack Snyder's 'Rebel Moon' and More (Video)". TheWrap. נבדק ב-18 בינואר 2023. {{cite web}}: (עזרה)