תעתועי שחור הזקן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תעתועי שחור הזקן
Blackbeard's Ghost
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספר של בן סטאהל
בימוי רוברט סטיבנסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ביל וולש עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דון דגרדי, ביל וולש
עריכה רוברט סטפורד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דין ג'ונס
פיטר יוסטינוב
סוזן פלשט
מוזיקה רוברט ברונר
צילום אדוארד קולמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 8 בפברואר 1968
משך הקרנה 106 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט שודדי ים, סרט המבוסס על יצירה ספרותית, סרט ילדים, סרט פנטזיה, סרט רוחות רפאים עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 5,000,000 דולר
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תעתועי שחור הזקןאנגלית: Blackbeard's Ghost) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1968 בבימויו של רוברט סטיבנסון, עם דין ג'ונס, פיטר יוסטינוב וסוזן פלשט בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הספר "רוחו של שחור הזקן", מאת בן סטאהל (1965) שמתבסס על דמותו של הפיראט הידוע קפטן אדוארד טיץ' שהיה מוכר יותר בכינויו שחור הזקן.

זה סרט פנטזיה, סוגה הנפוצה בסרטי וולט דיסני. הפיראט המפורסם שהוצא להורג, מופיע כאן בתור רוח רפאים שרק גיבור העלילה יכול לראותו ומכאן כל האירועים המשעשעים בעלילה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיב ווקר (דין ג'ונס) מגיע לעיירה גודולפין כדי לשמש כמאמן אתלטיקה בקולג' המקומי. הוא משתכן במלון המקומי הנקרא על שם שחור הזקן ומנוהל בידי נשים מבוגרות שטוענות שהן צאצאיות של פיראטים מאוניית שחור הזקן. בראשן עומדת מיס סטוקרופט (אלזה לנצ'סטר).

לנשים אין כסף לשלם את המשכנתה על המלון ופרופסור ג'ו אן בייקר (סוזן פלשט) מארגנת מכירה פומבית של חפצים עתיקים כדי לאסוף כסף לתשלום המשכנתה אך הן מצליחות לאסוף רק 900 דולר. סילקי סיימור (ג'ובי בייקר) עומד בראש קבוצת עבריינים הרוצה להשתלט על הבית ולהפוך אותו לקזינו. סטיבן פוגש בג'ו אן והיא מוצאת חן בעיניו. הוא רוכש מחמם מיטה עתיק ב-200 דולר.

המחמם נשבר ובתוכו מוצא סטיב את פתק מילות הקסם של אלדיטה אשתו העשירית של הפיראט שהייתה מכשפה ושלחה אותו ללימבו ובעזרת מילות הקסם הוא יחזור להיות נראה רק למי שלחש אותם. סטיב אומר את מילות הקסם ושחור הזקן (פיטר יוסטינוב) מתייצב מולו.

כאן מתחילים האירועים המשעשעים. סטיב נוהג ושחור הזקן אוחז בהגה ונוהג בשיגעון, סטיב נעצר על ידי שוטר ומושלך לכלא וגם שם אינו יכול להיפטר מרוח הרפאים של הפיראט שרק הוא רואה. הוא מדבר לפיראט וג'ו אן ודיקן הקולג' חושבים שיצא מדעתו.

שחור הזקן אומר שרק אם יעשה מעשה אחד טוב, יוכל להיפטר מהקללה של אשתו.

נערכת תחרות אתלטיקה בין ארבעה קולג'ים. שחור הזקן לוקח מארנקה של ג'ו אן את 900 הדולר ומהמר 1:50 על גודולפין שינצחו. בתחרות עושה שחור הזקן את כל הטריקים בשעה שאף אחד חוץ מסטיב רואים אותו. גודולפין מנצחים אבל סיימור מוכן להחזיר להם רק את 900 הדולרים ולא רוצה לתת להם את 45,000 הדולרים שמגיעים להם.

שחור הזקן לוחש לסטיב שיקבל את 900 הדולר ויהמר בהם על הרולטה. סיימור מסכים ושחור הזקן עושה הכל כדי שייזכו. הם לוקחים את הכסף אבל העבריינים שולפים אקדחים. כאן מתערב שוב שחור הזקן, לוקח מהם את האקדחים וחובט בהם מכות נמרצות בשעה שהוא אינו נראה.

סטיב וג'ו אן ממהרים למלון וברגע האחרון מוסרים את הכסף לנציג הבנק. כעת קורא סטיב את מילות הקסם וכולם חוזרים אחריו. הקללה הוסרה, שחור הזקן נראה לכולם, מברך את כולם וחוזר בסירה לים ולספינת הפיראטים שלו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
דין ג'ונס סטיב ווקר מאמן אתלטיקה
סוזן פלשט ג'ו אן בייקר
פיטר יוסטינוב שחור הזקן
אלזה לנצ'סטר אמילי סטוקרופט מנהלת פונדק שחור הזקן
ג'ובי בייקר סילקי סיימור עבריין
ריצ'רד דיקון רונלד ויטון דיקן
מייקל קונרד פרביס מאמן פוטבול

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2 בספטמבר 1968 אישרה המועצה לביקורת סרטים ומחזות לחברת פורום פילם להפיץ את הסרט בישראל.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]