6 גיבורים: הסדרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
6 גיבורים: הסדרה
Big Hero 6: The Series
סוגה סדרת טלוויזיה קומית עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים מארק מקרוקי
בוב שקולי
מדבבים סקוט אדסיט
ריאן פוטר
מאיה רודולף
ברוקס וילאן
ג'ימי צונג'
קארי פייטון
ג'נסיס רודריגז
אלן טודיק
מדבבים בעברית קובי ליקורמן
צביקה פורמן
יונית טובי
מומי לוי
ספיר דרמון
מיכאל הנגבי
תמר קינן
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3
מספר פרקים 56
הפקה
חברת הפקה אולפני הנפשת הטלוויזיה של דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Disney–ABC Domestic Television, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה אדם ברי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 23 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל דיסני XD
ערוץ דיסני
תקופת שידור מקורית 20 בנובמבר 201715 בפברואר 2021[1]
תקופת שידור בישראל 28 ביוני 20182021
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

6 גיבורים: הסדרהאנגלית: Big Hero 6: The Series) היא סדרת גיבורי על מונפשת קומית אמריקאית,[2] שמבוססת על הסרט "6 גיבורים" מאולפני ההנפשה של וולט דיסני, אשר מבוסס על הקומיקס "ששת הגיבורים הגדולים", בהוצאת מארוול קומיקס. הסדרה נוצרה על ידי מארק מקרוקי ובוב שקולי. הסדרה מתרחשת לאחר אירועי הסרט ומונפשת באנימציה דו-ממדית, בשונה מהסרט שבהנפשה ממוחשבת. פרק הבכורה של הסדרה אשר נקרא 6 גיבורים: ביימקס חוזר שודר בארצות הברית ב-20 בנובמבר 2017, ובישראל בפסח 2018. ב-2018, הסדרה עברה מדיסני XD אל ערוץ דיסני לפני בכורת הסדרה. הפרק האחרון בעונה השלישית והאחרונה שודר בארצות הברית ב-15 בפברואר 2021.

בישראל הסדרה משודרת בדיבוב עברי בערוץ דיסני, כאשר העונה הראשונה שודרה לראשונה ב-28 ביוני 2018, והעונה השנייה שודרה לראשונה ב-2 באוגוסט 2019.

בשנת 2022 עלתה סדרה נוספת שמבוססת על הסרט בשם "ביימקס!".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתרחשת לאחר אירועי הסרט "6 גיבורים", וממשיכה את הרפתקאותיו של גאון המחשבים בן ה-14, הירו האמאדה, וחברו, הרובוט המטפל הרפואי האישי ביימקס, אשר נוצר בידי אחיו המנוח האדאשי. יחד עם חבריו וואסאבי, האני למון, גו-גו ופרד, הם משתנים לצוות גיבורי על בשם "6 גיבורים" ויוצאים לדרך בהרפתקאות היי-טק כאשר הם מגינים על העיר ממערך של נבלים מדעים משופרים. הירו אפילו עומד באתגרים אקדמיים וניסויים חברתיים בתור ילד הפלא החדש של מכון הטכנולוגיה של סן פרנסוקיו.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הירו האמאדה (ריאן פוטר): גאון רובוטים יתום בן 14 והגיבור הראשי של הסדרה.
  • ביימקס (סקוט אדסיט): רובוט לבן דמוי בלון, שנבנה ותוכנת בידי אחיו של הירו לרפא אנשים, אך במהלך הסרט הירו הופך אותו לגיבור-על משוריין.
  • פרד (ברוקס וילאן): חובב ספרי קומיקס אשר משמש בתור הקמע של מכון הטכנולוגיה של סאן פרנסוקיו. וילאן החליף את טי. ג'יי. מילר.
  • גו-גו (ג'יימי צ'אנג): נערה אתלטית וחזקה אשר יוצרת גלגלים טכנולוגיים במכון הטכנולוגיה של סאן פרנסוקיו.
  • וואסאבי (קארי פייטון): נער חכם ונוירוטי, מומחה בבניית חותך לייזר במכון הטכנולוגיה של סאן פרנסוקיו. פייטון החליף את דיימון וואיאנס ג'וניור.
  • האני למון (דבש לימון) (ג'נסיס רודריגס) (אנ'): אופטימית בעלת כימיה מוזרה אשר לומדת במכון הטכנולוגיה של סאן פרנסוקיו.
  • דודה קייסי האמאדה (מאיה רודולף): דודתם האוהבת של הירו וטדאשי שמאמצת אותם אחרי מות הוריהם.
  • אליסטייר קריי (אלן טודיק): ממציא ותעשיין עשיר, הבעלים של חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם.

סטן לי מופיע בהופעת קמע כאביו של פרד, גיבור-על שפרש. דן האוול ופיל לסטר (יוטיוברים ומגישים ב-Radio BBC 1) בתפקידים טכנאי 1 ו-2 בגרסה הבריטית.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2016, הודיעה חברת דיסני על סדרה של 6 גיבורים אשר מופקת ותשודר בערוץ דיסני ב-2017. הסדרה תיקח חלק באירועים שלאחר הסרט והסדרה נוצרת על ידי מארק מקרוקי ובוב שקולי אשר יצרו גם את "קים פוסיבול", ותופק על ידי מקרוקי, שקולי וניק פילפי..[3]

במרץ 2016, נודע כי ג'יימי צ'אנג' תשוב לדבב את גו גו בסדרה.[4] כמו כן, בנובמבר נודע כי רוב השחקנים שדיבבו בסרט ישובו לדבב בסדרה, ביניהם סקוט אדסיט, ריאן פוטר, ג'נסיס רודריגז, אלן טודיק ומאיה רודולף. לעומת זאת קארי פייטון וברוק וילאן ידבבו את וואסאבי ופרד בהתאמה במקום דיימון וואיאנס ג'וניור וטי. ג'יי. מילר. ב-6 בינואר 2017, ערוץ דיסני חשף את הטריילר הראשון של הסדרה.[5]

ב-14 במרץ 2017, הסדרה חודשה לעונה שנייה.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Nick Romano, "Big Hero 6 The Series to end with season 3: Cast look back on their favorite moments", Entertainment Weekly, January 28, 2021
  2. ^ Haasch, Palmer (21 ביולי 2018). "Every 2018 San Diego Comic-Con panel you want to watch out for". Polygon. נבדק ב-27 ביולי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Sandberg, Byrn Elise (2 במרץ 2016). "'Big Hero 6' TV Series Set for Disney Channel". The Hollywood Reporter. נבדק ב-2 במרץ 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ Petski, Denise (3 במרץ 2016). "'Miranda's Rights': Jamie Chung & John Gabriel join NBC Legal Soap". Deadline. Chung recurs as Mulan in Once Upon A Time and will next reprise her Big Hero 6 voice role of Go Go in Big Hero 6: The Series for Disney Channel. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Fitzpatrick, Kevin (6 בינואר 2017). "'Big Hero 6' Animated Series Eyes Fall Premiere in First Teaser". Screen Crush. נבדק ב-17 ביולי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Big Hero 6: The Series gets second-season order". נבדק ב-7 באפריל 2017. {{cite web}}: (עזרה)