סטאר נגד כוחות הרשע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
סטאר נגד כוחות הרשע
Star vs. the Forces of Evil
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
שיר הנושא "I'm from Another Dimension"
סוגה אנימציית קומדיה
הרפתקאות
מדע בדיוני
יוצרים דארון נפסי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים עדן שר, אדם מקארת'ור, אלן טדיק, ארט באטלר, ניה ורדלוס, ג'ני סלייט, מיניי נוג'י, גריי גריפין, נייט טורנס, מייקל סי הול
מדבבים בעברית יובל אופיר, דניאל מגון, דן קיזלר, ניר טרטר, מיה קדוש, ענת ניב, גדי לוי, שירלי לילו, אלונה אלכסנדר, ערן מור, צביקה פורמן, עדן גמליאל, נעה קשפיצקי
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 77 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל דארון נפסי
דייס ווסון
ג'ורנדה ארקין
חברת הפקה Disney Television Animation
Mercury Filmworks
Toon City
Rough Draft Korea Co. Ltd
הפצה Disney–ABC Domestic Television עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק כ-23 דקות (מורכב מ-2 פרקים משניים באורך כ-11 דקות)
שידור
רשת שידור ערוץ דיסני (פיילוט, עונה 4)
דיסני XD (עונות 1-3)
רשת שידור בישראל ערוץ דיסני ישראל
תקופת שידור מקורית 18 בינואר 201519 במאי 2019
תקופת שידור בישראל 1 בספטמבר 201514 באפריל 2020
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטאר נגד כוחות הרשעאנגלית: Star vs. the Forces of Evil) היא סדרת אנימציה המשודרת בערוץ דיסני החל מ-18 בינואר 2015 ובדיסני XD החל מ-30 במרץ 2015. שידור הפרק הראשון היה בערוץ דיסני, אך הפרקים הבאים שודרו בדיסני XD. המדבבים המקוריים הם אידן שר, אדם מקארת'ור, ארט באטלר, גריי דהליז, ניה ורדלוס, ג'ני סלייט ואלן טדיק. בישראל הסדרה עלתה לשידור ב-1 בספטמבר 2015.

העונה הראשונה הסתיימה בארצות הברית ב-21 בספטמבר 2015 ובישראל ב-28 בינואר 2016. עקב סיבות לא ידועות, הפרק "The Banagic Incident" (בעברית, ״התקרית הבאנגית“) לא שודר בישראל ובמספר מדינות נוספות.

ב-12 בפברואר 2015, הסדרה חודשה לעונה שנייה עוד לפני הבכורה שלה בדיסני XD.[1] העונה השנייה עלתה בארצות הברית ב-11 ביולי 2016,[2] בישראל ב-30 באוקטובר 2016 ולה 22 פרקים.[3] העונה הסתיימה בארצות הברית ב-27 בפברואר 2017 ובישראל ב-3 בספטמבר 2017.

ב-4 במרץ 2016 הסדרה חודשה לעונה נוספת, עוד לפני בכורת העונה השנייה.[4] העונה עלתה ב-15 ביולי 2017 בספיישל המורכב מארבעת הפרקים הראשונים של העונה.[5][6] ב-13 ביוני 2017 נודע כי העונה תכלול 21 פרקים.[7] לאחר הבכורה ביולי, העונה חזרה לשדר ב-6 בנובמבר 2017.[8] בישראל העונה עלתה לשידור ב-14 בדצמבר 2017. העונה הסתיימה בארצות הברית ב-7 באפריל 2018.

ב-28 בפברואר 2017 הסדרה חודשה לעונה רביעית, עוד לפני הבכורה של העונה השלישית.[5] עונה זו כוללת 21 פרקים.[7] ב-23 בפברואר 2018 הוכרז כי החל מהעונה הרביעית הסדרה תעבור לשדר בערוץ דיסני.[9] עונה זו היא האחרונה בסדרה[10] והסתיימה ב-19 במאי 2019.

ב-2023 הופיע בסדרת קרוסאובר "דיסני צ'יבי" לצד "בית הינשוף" ו"היורשים" ו"אמפיביה" עם שאר הסדרות של דיסני כולל הסרטים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטאר באטרפליי, נסיכה ממימד אחר (מיוני) בעלת שרביט קסמים כל יכול, עוברת לגור עם משפחת דיאז בכדור הארץ כ"תלמידה בתוכנית חילופי תלמידים בין ממדיים". לצד חברה הטוב ביותר, מרקו דיאז, סטאר באטרפליי יוצאת להרפתקאות קסומות במגוון ממדים פראיים. במקביל, לודו הרשע זומם לגנוב את השרביט שלה ולנצל את הכוחות שלו כדי להשתלט על היקום. בסוף העונה סטאר מאבדת מחצית מהכוכב שבשרביט שלה, מה שמקשה עליה לשלוט בשרביט.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השנייה מגלים הצופים שהחצי השני של הכוכב בשרביט נמצא בידי לודו. לודו לומד איך להשתמש בו באמצעות מונחון וספר הקסמים של סטאר שגנב ממנה בפרק "בון בון ליצן יום הולדת ". במהלך העונה סטאר מתאהבת במרקו, בזמן שמרקו יוצא עם ג'קי לין תומאס. מרקו מגלה שסטאר מאוהבת בו בפרק האחרון של העונה. העונה נגמרת בחזרתה של סטאר למיוני, מכיוון שטופי חזר והשתלט על השרביט ועל גופו של לודו, ועם החצי השני של הכוכב בשרביט, הוא שואב את כוחם של כל חברי המועצה העליונה.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה 3 סטאר ואמה (מון באטרפליי) צריכות להקים את חברי המועצה העליונה לתחייה ולפלוש לטירה במיוני. בעונה 3 מסופר גם על ילדותה של מון, שאמה נרצחה על ידי טופי, וכך, הוכתרה מון, בגיל 14 למלכה. גם מסופר על זה שהיא נלחמה נגד טופי. בקרב זה מון ניסתה להשמיד את טופי אך רק חתכה לטופי את האצבע באמצעות כישוף שלמדה מאקליפסה (מלכת האופל שהוקפאה על ידי רומבולוס קריסטל). בנוסף, לודו משתלט על ריבר ועל הטירה במיוני ולוכד את ריבר (אבא של סטאר) ואת מרקו (החבר הטוב ביותר של סטאר). בסוף הם מצליחים להשתחרר ולהשתלט על הטירה. לאחר שמסתבר שטופי נמצא בשרביט של לודו, סטאר מנסה להרוס את השרביט (כמו שעשתה בסוף עונה 1) כדי שטופי לא ישתלט יותר על לודו. סטאר נלכדת במימד של הקסם אשר כמעט נהרס בגלל טופי, ומון מקריבה את האצבע של טופי, שחתכה לו בילדותה תמורת זה שסטאר תחזור. לבסוף, אנו מגלים שטופי שיקר לה, וסטאר נתקעה במימד של הקסם.

מון ומרקו מנסים להילחם בטופי לאחר שחזר לצורה המקורית שלו, ואז סטאר מצליחה למצוא את הקסם שבה (שמחזיר אותה ממימד הקסם) והורגת את טופי. ולבסוף, סטאר שולחת את לודו למימד אחר כמו שעשתה בסוף העונה הראשונה. בהמשך העונה איקליפסה יוצאת מהקרחון ומגיעה לארמון שם היא פוגשת את סטאר והן מתחברות אבל אז מון וחברי המועצה מגיעים וקובעים לאיקליפסה משפט להחליט האם היא תוקפא עוד הפעם בתוך קריסטל או לא. גברת היינוס פולשת למסיבה שסטאר ערכה, ומנסה לשאוב קסם ממרקו (הנסיכה מרקו) ולאחר שעל פניה מופיעים סימנים שיש לכל בנות משפחת באטרפליי נפתחת דלת מסתורית ובה רואים חדר של ילדה קטנה. גברת היינוס נזכרת בהכל, ומסתבר שהיא הבת של אקלפיסה והמפלצת, ושהיא חלק ממשפחת באטרפליי וששמה האמיתי הוא Meteora (מיטיאורה). איקליפסה ומון מחפשות את האמת על הבת של איקליפסה ונראה שבמהלך המסע הזה הן מתחברות. סטאר וטום חוזרים להיות שוב זוג איקליפסה מועמדת למשפט בבית משפט לקסמים שם חברי המועצה מביאים את "הקוביה של האמת" שאגב מגלה שחבר המועצה רביולוס דלוק על מון. כל אחד מחברי המועצה שואל את איקליפסה שאלה דרך הקובייה והם צריכים לענות את האמת (כמו שהיה במסיבת הפיג׳מות של סטאר), איקליפסה מבקשת לשאול שאלה גם והיא שואלת את חברי המועצה מה הם עשו עם הבת שלה, בהתחלה הם משקרים שהם לא עשו כלום. הקוביה נועלת את כולם בתוכה כי הם שיקרו והם חושפים את האמת שחברי המועצה "נפטרו" מהבת של אקליפסה לפני שנים רבות מכיוון שהם לא רצו ששרביט הקסמים יגיע לידיים של מפלצת אז הם החליפו אותה בילדה אחרת, אחרי זה מון (שלא ידעה מכל הסיפור על הבת של איקלפסה) אומרת "אז זה בדיוק כמו שציפינו" וחברי המועצה מגלים שמון וסטאר תכננו את כל המשפט מראש כי הן חשבו שהם מסתירים משהו. אז בעצם סטאר מגלה שאקליפסה היא לא באמת סבתא רבתא שלה (כי הבת שלה הוחלפה) והיא חושבת שהיא לא באמת נסיכה. בפרק 18 סטאר ומרקו מתנשקים בתא התמונות (אף על פי שסטאר עוד עם טום) אך מנסים להתעלם מהמקרה. בפרק 19 מון ואקליפסה מחפשות את מיטיאורה ומגלות שהיא הפכה למפלצת מרושעת, מון נלחמת בה אבל איקליפסה אומרת לה את המילים "אני אוהבת אותך" והיא עוצרת. אבל מון לא מוותרת ועומדת לחסל אותה אך איקליפסה עוצרת אותה, מיטיאורה יורה על מון קסם מהעיניים תוך כדי שאקליפסה מתנגדת למוות והיא סוג של חצי מתה. מון פותחת שער למימד אחר שונה מן השאר (כמו שסטאר עשתה בפרק "Sweet Dreams") בזמן הזה מיטיאורה בורחת מהמקום. מון חוזרת לחיות כי במימד האחר מורחת על עצמה את הקסם (מין נוזל זהוב). מיטיאורה הורגת המון אנשים ומרקו ביניהם לכן סטאר יוצאת להילחם נגד מיטיאורה וכמעט מתה אבל אקליפסה לוקחת לה את השרביט ומשתמשת בכישוף שחור שממבט ראשון נראה שהרג את מיטאורה אבל אז מגלים שהיא רק הפכה אותה חזרה לתינוקת בלי שום זיכרון. סטאר מעניקה את השרביט לאקליפסה משום שהוא לא באמת שייך לה אלא לאקליפסה. אקליפסה הולכת לראות את בעלה המפלצת, גלובגור, אשר הוא עדיין כלוא בקריסטל.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה מתחילה בכך שאקליפסה מולכת על מיוני, ממקדש המפלצות, כי טירת באטרפליי נהרסה בעונה הקודמת בידי מטאורה, שעכשיו תינוקת. אקלפיסה מחזיקה בשרביט, וסטאר למדה לעשות קסם בלעדיו.

סטאר מרקו ורייבר מחפשים את מון ובסוף מגלים שהיא שוגרה על ידי הקסם לאי הפאי, ואיבדה את הזיכרון, היא חוזרת איתם, ולאט לאט נזכרת בהכל. סטאר מנסה להסתיר ממון את העובדה שגלובגור עדיין קפוא בקריסטל של רומבליוס אך לא מצליחה ואקליפסה מנסה לשחרר אותו. כיוון שמון עוד לא סומכת על אקליפסה היא עוברת עם ריבר לכפר קטן של בני מיוני שגורשו קודם מבתיהם, מפני שלפני מאות שנים הבתים היו שייכים למפלצות, ועכשיו כשאקליפסה "החזירה" אותם למפלצות, ולא היה לבני מיוני איפה לגור, אז הם בנו את הכפר הזה.

אקליפסה מתעמת עם רומביולוס ומנסה להחליף איתו גוף כדי לשחרר את גלובגור, אבל סטאר משכנעת אותה לחשוב קודם על טובת הממלכה.

ראש פוני מפיקה תוכנית טלוויזיה בשם "התוכנית של ראש פוני" כדי לעלות את הפופולריות של אקליפסה בקרב בני מיוני, היא מביימת חטיפה שלה בשידור של התוכנית וזה קצת עוזר, אבל בגדול העם לא מרוצה מאקליפסה.

סטאר ומרקו עוד מחבבים אחד את השני ומגלים שזה בגלל קללת הירח האדום שהופעל עליהם בזמן נשף הירח האדום (בעונה הראשונה) וגרם לנשמות שלהם להיתחבר. הם נעזרים בטום ושוברים את הקללה. גלאבגור יוצא מין הקריסטל ומתאחד עם אקליפסה ומיטיאורה. בעברה של מינה (הלוחמת הדגולה), היא פוגשת את סלוריה (מלכת מיוני בעבר ואמה של אקליפסה) אשר נלחמת במפלצות ומעניקה למינה כוחות בתנאי שנשבעה לה שתעזור לה לחסל את כל המפלצות. ולאחר כל השנים מינה מוציאה את תוכניתה לפועל ומתחילה להרוס את מיוני ולחסל מפלצות. טום נפרד מסטאר. בפרק 19 סטאר ומרקו מגלים אחד לשנייה שיש להם רגשות ולאחר מכן הם מתנשקים. סטאר ומרקו נהיים זוג. כדי לעצור את מינה מלהרוג את כל המפלצות במיוני סטאר מחליטה להרוס את הקסם, באותו הזמן שטיח הקיר של סטאר מוכן. ובוא רואים שסטאר החזירה את כול המצב לקדמותו אך מרקו לא נימצא בתמונה. סטאר מבינה שתצטרך להיפרד ממרקו לתמיד. בסוף העונה הרוחות של כל מלכות מיוני מגיעות למימד הקסם ובו הן משמידות את הקסם. מימד הקסם מתחיל להתפרק וסטאר ומרקו נאלצים לעזוב, מרקו לכדור הארץ וסטאר למיוני. סטאר התחרטה ורצתה לשוב אל מרקו ובאמצעות הפורטל היא חוזרת למימד הקסם ההרוס, ושם היא פוגשת את מרקו שגם סירב לעזוב את סטאר. "Because with or without magic we belong together " מרקו וסטאר אומרים. ומתחבקים ואז נפתח פורטל. מרקו נשלח לכדור הארץ וסטאר למיוני, אך באותו הזמן בכדור הארץ היה פורטל למיוני ובמיוני היה פורטל לכדור הארץ, סטאר ומרקו רצו לתוך הפורטל ובסוף שניי העולמות התחברו. הסצנה הבאה: סטאר ומרקו רצים אחד אל השני ואומרים "היי" וככה נגמרת הסדרה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סטאר באטרפליי - נסיכה מממד אחר (מיוני), בת 14, יש לה פחד בלתי מוסבר מסנטה קלאוס נשלחת על ידי הוריה לכדור הארץ כדי שתלמד כיצד לשלוט בשרביט הקסמים שלה משום שכמעט הרסה את מיוני בעקבות חוסר שליטה בשרביט. חברתו הטובה ביותר של מרקו. סטאר היא ילדה מאוד נחמדה ומרדנית. אוהבת להילחם במפלצות ולעבור בין ממדים, על אף שנאסר עליה לעשות זאת. בפרק האחרון של העונה הראשונה נאלצת סטאר להקריב את שרביט הקסמים שלה כדי להציל את מרקו מהשבי של טופי וכתוצאה מכך נחצה הכוכב שבשרביט שלה לשניים. סטאר מקבלת בחזרה את השרביט ובו חצי מהכוכב בו, ולודו מוצא את החצי השני בפרק "הפשיטה על המערה". בעונה השנייה לודו (שטופי משתלט עליו) מצליח לחטוף את מונחון ואת ספר הכישופים, ולכן סטאר נאלצת לנסות להחזיר את מונחון באמצעות קסם ,אך לאחר שנכשלת היא נאלצת לספר להוריה על כך שאיבדה את מונחון ואת ספר הכישופים ללודו. בפרק סיום העונה של עונה 2, סטאר מגלה למרקו שהיא מאוהבת בו מול כולם לפני שהיא עוזבת את כדור הארץ וחוזרת למיוני מכיוון שטופי חזר. בעונה השלישית נדמה היה שסטאר מתה, אך חוזרת לאחר שהיא נוגעת בתבשיל של מונחון ומקבלת את הכנפיים הבוגרות שלה והורגת את טופי. בפרק "Stump Day" בעונה השלישית היא חוגגת את יום הולדתה ה-15.בפרק 18 בעונה 3 מתנשקת עם מרקו. מנסה לעודד את ראש פוני לאחר שאיבדה את הקרן שלה. בפרק האחרון לעונה 3 נותנת את השרביט שלה לאקליפסה בטענה שהוא לא שייך לה. בעונה 4 סטאר מתגלה כביסיקסואלית בכך שאנחנו רואים אותה מתאהבת במרקו המבוגר ובברונזטה שותפו למסע של מרקו המבוגר.
  • מרקו אובלדו דיאז - מרקו בן ה-14, ילד למשפחת דיאז, אוהב שוקו חם עם קינמון, מתגלה גם באחד הפרקים שהוא שונא שמו האמצעי "אובלדו" מלמד את סטאר על כדור הארץ ונלחם איתה נגד המפלצות של לודו. מרקו דלוק על ג'קי לין תומאס, ומנסה בכמה פרקים לשבות את ליבה. בסופו של דבר הם נהיים לזוג רשמי וסטאר מתחילה לקנא בהם. לאחר שסטאר ברחה למיוני, הוא הלך למיוני לחפש את סטאר, שם המלך ריבר הביא לו גלימה. כאשר מרקו חזר לכדור הארץ, הוא לא הפסיק לדבר על סטאר וללבוש את הגלימה שלו. ג'קי נפרדת ממנו, והוא עובר לגור במיוני. בפרק "Lava Lake Beach", אנו מגלים שמרקו מתחיל לפתח רגשות לסטאר. כמו כן, בסוף פרק זה אנו מגלים שזהו יום הולדתו של מרקו, ושסטאר שכחה ממנו. מתחזה לנסיכה בשם טורדינה על מנת להתחיל מהפכה בבית הספר סנט אולגה. בפרק 18 בעונה 3 מנשק את סטאר. בסוף העונה השלישית נולדת לו אחות קטנה בשם מריפוסה (פרפר בספרדית) כולם חושבים שהיא הבת שלו. בעונה 4 אנחנו רואים אותו כמרקו הבוגר בארץ לעולם לא ומגלים שיש לו שותפה בשם ברונזטה. בפרק 19 עונה 4 מרקו וסטאר נהיים זוג.
  • מון באטרפליי - אמא של סטאר, בת זוגו של ריבר והמלכה של מיוני. בגרסה העברית לסדרה, שמה שונה לסהר. היא וריבר שלחו את סטאר לכדור הארץ לאחר שסטאר כמעט השמידה את מיוני בטעות. בפרק "לתוך השרביט" נתגלה שמון השתמשה בכישופים אפלים. היא נלחמה בטופי (לאחר הרבה שנים) בפרק "Starcrushed". בעונה 2 פרק 21, היא נפגשת עם ההורים של לודו, ובפרק 22 טופי משתלט על לודו והורג אותה, אך חבר המועצה "קנצלר" מחזיר אותה לחיים. בעונה 3 מתגלה כי טופי הרג את אמא שלה והיא הלכה לדבר עם המלכה של מיוני (אקליפסה) שהייתה קפואה ל-300 שנים וקיבלה ממנה את הלחש האסור: איך לחסל מישהו שלא יכול למות (אל-מוות). היא חתכה לטופי אצבע בעזרת אותו לחש אסור. בפרק 4 בעונה 3 היא הייתה צריכה לבחור או בלהחזיר לו את האצבע או שסטאר תמות. לאחר שמון החזירה לטופי את האצבע בלא ברירה, טופי שיקר וסטאר נחשבה למתה, אך בסוף חזרה לחיים וחיסלה אותו. במהלך עונה 3 היא ואקליפסה מתחילות להתחבר, ויוצאות למסע למצוא את בתה של אקליפסה, שהרגה חצי ממון, מון ברחה למימד אחר. במימד האחר היא חוזרת לחיות כי מורחת על עצמה את הקסם.
  • טופי - נראה לראשונה בפרק "עוגיות מזל". הצטרף לצבא המפלצות של לודו אך נראה כי הוא עובד למען כוח רשע יותר מלודו. שונא את לודו. הוא אויבה הגדול ביותר של סטאר, ובעיקר של מון (אמא של סטאר). הופיע בסוף הפרק האחרון של העונה הראשונה ("מסתערים בסערה על הטירה") ומאז לקח בסדרה חלק חשוב מאוד. בפרק זה גם גנב את הצבא והטירה של לודו, וגירש אותו. בעונה 2 הוא השתלט על גופו של לודו באמצעות חצי השרביט של סטאר לאחר שמסתבר שסטאר לא באמת השמידה אותו. הוא הרג את אמא של מון, אך לאחר מכן, חבר המועצה "קנצלר" מחזיר אותה לחיים. טופי הושמד על ידי סטאר, לאחר שהיא קמה לתחייה אחרי שטופי בערך הרג אותה
  • גברת היינוס / מיטיאורה באטרפליי - המנהלת לשעבר של בית הספר המתקן סנט אולגה לנסיכות לא ממושמעות. בעונה השלישית (בפרק "Monster Bash") אנו מגלים ששמה האמיתי הוא מיטיאורה באטרפליי, ושהיא הבת של אקליפסה באטרפליי שהוחלפה וגודלה על ידי רובוטית. הופכת למפלצת ענקית וכמעט משמידה את כל מיוני, רוצה למלוך במיוני, נלחמת במון והורגת חצי ממנה. סוג של נהרגה על ידי אקליפסה. חוזרת להיות תינוקת.
  • אקליפסה באטרפליי - מלכה אפלה וכביכול מרושעת. אמה של מטאורה באטרפליי. ברחה מהממלכה וממחויבותה כמלכה כדי להתחתן עם מפלצת. כתבה את הפרק האסור בספר הכישופים, אשר בו היה לחש הנקרא "הלחש אסור". היא הייתה קפואה בתוך קריסטל למשך 300 שנים מפני שהתאהבה במפלצת עד שמון (בצעירותה) ביקשה ממנה ללמוד את הלחש האסור (איך להרוג מישהו שלא יכול למות [בן אל-מוות]), ואקליפסה הסכימה לבקשתה בתנאי שהיא תשוחרר לאחר שאויבה של מון ימות. לאחר מותו של טופי, אקליפסה השתחררה מהקריסטל שהייתה בו וחזרה לממלכה. וסוג של הרגה את מיטיאורה הבת שלה. אך בעצם מחזירה אותה לתינוקת.
  • תומאס (טום) לוסיטור - שד והנסיך של העולם התחתון, מאוהב בסטאר. טום מיועד להיות אל השאול. בעונה 3 סטאר וטום חוזרים להיות ביחד. מביע התפרצויות כעס בלתי נשלטות בהן הוא מנסה כמיטב יכולתו לטפל בהם. טום מעריץ של "משפט האהבה" ויש לו תמונה חתומה שלו ושל הסולן הראשי של הלהקה (ג'סטין טאוורס). בעונה הראשונה והשנייה לא אוהב את מרקו ומנסה לגרום לו לא להתקרב לסטאר אך בעונה השלישית הם מתחברים והופכים להיות חברים הכי טובים. בעונה הרביעית נפרד מסטאר.
  • ראש פוני - החברה הטובה ביותר של סטאר. היא ראש מרחף של חד קרן והיא גם הנסיכה יורשת העצר של הממלכה של ראשי הפוני. נתנה לסטאר את המספריים המיימדיות שלה אותם מצאה בשירותים של מועדון הבאונס שם הקאפו (אחת מחברת הנציבות הגבוהה לקסם) שכחה אותם. לראש פוני יש המון אחיות שגם הן רוצות לקבל את המלוכה. בפרק "Skooled!" מאבדת את הקרן שלה אבל בפרק הבא מקבלת אותה בחזרה. אוהבת מאוד מסיבות במיוחד את טרקלין הקפיצות ואף ניסתה להצילו בפרק 17 בעונה 2

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לודו אווריוס - לודו הוא מפלצת הדומה לציפור, יש לו צבא מפלצות, אח קטן ששמו דניס וכל שאר שמות האחים שלו מסתיימים במילה "ודו" כמוהו (חוץ מדניס ולוציוס [אחד מאחיו הגדול של לודו]).לודו עושה הכל על מנת לחטוף את השרביט של סטאר כדי שיוכל לשלוט ביקום. הוא קטן ונמוך לעומת משפחתו, סטאר והשאר. בעונה שנייה הוא מוצא את החלק השני של השרביט שחסר. הוא חטף את מונחון ואת ספר הקסמים של סטאר, בסוף עונה 2 מסתבר כי טופי משתלט עליו דרך השרביט, שהוריו היו קשוחים איתו יותר מכל שאר הילדים שלהם ולודו גנב להם את הטירה (הוריו חושבים שלודו כפוי טובה אבל מסתבר שבמקרה גנב להם את הטירה). בעונה השלישית, נהפך למלך, גילה שטופי השתלט עליו ולאחר מכן, עוזר לחסל את טופי בכך שהפיל עליו עמוד. עזב את עברו כדי לחות חיים חדשים ושלווים יותר על מימד אחר.
  • צפרדע- היה חבר בצבא המפלצות של לודו ויד ימינו. בסוף העונה הראשונה לודו נותן לו שק של ראשנים כשוחד על מנת שיעזור לו לנצח את טופי. בעונה השנייה והשלישית נראה שהוא מחבב את סטאר (בעונה השנייה מבקש מהם לעשות בייביסיטר על הראשנים שלו ובעונה השלישית מספק לסטאר ולמון מקלט בביתו). בזמן שעזר למון סיפר לה שמפלצות רוצות לחיות בשלום ובלי דאגות בדיוק כמו המיומנים. בגרסה העברית של הסדרה בעל מבטא רוסי כבד. שמותיהם של כל ילדיו הם שמות רוסיים.
  • קתרינה- בתו הצעירה של צפרדע. התפתחה לאט יותר משאר הילדים שלו, אבל היא החכמה ביותר בהם. חובבת כדור-תירס (משחק דמוי פוטבול שמשחקים במיוני, עם כדור שעשוי מתירס- הגידול הנפוץ במיוני) ושואפת להיות ספורטאית כשתגדל.
  • מר וגברת דיאז - מקסיקנים, הוריו של מרקו, ומארחים את סטאר בביתם. לאימו של מרקו קוראים אנג'י ולאביו רפאל. רפאל הוא צייר. במהלך העונה השלישית אנו מגלים שאנג'י בהיריון ונולדת להם בת בשם מאריפוסה.
  • ריבר באטרפליי ג'והנסון - אבא של סטאר, בן זוגה של מון, והמלך של מיוני, הוא ומון שלחו את סטאר לכדור הארץ. לפעמים יוצא מהארמון ונלחם במפלצות. אך הוא גם עצלן, שטותי ואוהב לאכול. בעונה 3 לודו משתלט על הטירה והופך למלך במקומו, ומעיף אותו. ריבר לא ממש טוב בלהיות מלך בעונה 3 כשמרקו הגיע מיליוני לחפש את סטאר ריבר ישר ביקש ממרקו עזרה כי הוא הסתבך עם כל המסיבות שערך עד שנתיניו החלו לשנוא אותו, אבל בסוף הוא תיקן את המצב עם משפט "if moon was here she was fixed all that with her magic, well she's not here but that doesn't mean we're gonna die,we don't need magic to survive because we have each other!" בתרגום: "אם מון הייתה כאן היא הייתה מתקנת הכול עם הקסם שלה, ובכן, היא לא כאן אבל זה לא אומר שאנחנו עומדים למות, אנחנו לא צריכים קסם כדי לשרוד מפני שיש לנו אחד את השני".
  • מאריפוסה דיאז - אחותו הקטנה של מרקו, נולדה בסוף העונה השלישית. כאשר מרקו בא איתה לדוכן הטאקו בכדור הארץ כולם חשבו שהיא הבת שלו. בטעות נכנסה למימד של הקאפו יחד עם מטאורה והן גדלות יחד בתור אחיות. היא לא מאמינה למרקו שהוא אחיה עד שמראה לה את בובת הפינגווין ששיחק איתה בה כשהייתה תינוקת, לבסוף חוזרת למיוני. רואים שכשהיא תגדל יהיה לה שיער חום ארוך בצורה שמזכירה את של סטאר ושומה קטנה על הלחי כמו של מרקו. פירוש שמה הוא פרפר (בספרדית).
  • ג'אנה אורדוניה - תלמידה שמבלה עם סטאר ומרקו, אוהבת דברים אפלים, בעונה 2 מנסה להחיות את בון בון הליצן עם סטאר. בנוסף, מקבלת תפקיד נרחב יותר בעונה השנייה ובעונה השלישית מאשר בראשונה. ג'אנה אוהבת להציק למרקו, לצחוק עליו. אך בסוף העונה הרביעית מראה יותר רגשות.
  • מונחון - מדריך וישות קסומה, עוזר לסטאר עם הקסמים שלה, הוא פגש את ג'נה ומרקו בפרק "גיל המיוני" ופגש את אוסקר בפרק "סטאר על גלגלים" הוא אחראי על ספר הקסמים של סטאר (ושל כל משפחת באטרפליי). הוא נחטף על ידי לודו בפרק "בון בון ליצן יום ההולדת" ובפרק "הדרך הקשה" לודו מאלץ את מונחון ללמד אותו כיצד להשתמש בשרביט הקסמים. מונחון מת בעונה השלישית מפני שטופי השתלט על לודו וגרם לו לשרוף את הספר ומונחון הוא חלק מהספר. בהמשך עונה 3 מונחון חוזר לסדרה, והוא מתנהג כמו תינוק ואומר אך ורק את המילה גלבגור (Globgor), אך בסוף העונה מגלים כי הוא זייף את התנהגותו ובעצם התכוון לבעלה המפלצת של אקליפסה ושהיא רוצה להיות איתו. בסוף העונה הרביעית סטאר משמידה את הקסם ואיתו גם את מונחון.
  • ג'קי לין תומאס - הנערה שמרקו היה דלוק עליה, אוהבת לגלוש על סקייטבורד. בעונה 2 יצאה לדייט עם מרקו בנשף בית הספר (מקבלת תפקיד נרחב יותר בעונה השנייה).בעונה השלישית נפרדת ממרקו לאחר שהבינה שהוא מעדיף להיות עם סטאר במיוני מאשר בכדור הארץ. בעונה 4 טסה ג'קי ללמוד בצרפת והכירה בחורה בשם קלואי. כותבי הסדרה אישרו כי השתיים הן בנות זוג וג'קי היא פאנסקסואלית.
  • פרגסון - ילד מהכיתה של מרקו וחברו הטוב ביותר. בן 14, ילדותי ושמן. באחד הפרקים פיה חטפה אותו והפך למלך של ממלכת הפיות (אבל הפיה רצתה במציאות לאכול אותו) לבסוף סטאר ומרקו הצילו אותו.
  • אוסקר - מוזיקאי משועמם שגר במכוניתו, חבר של מונחון, סטאר ומרקו. סטאר הייתה דלוקה עליו עד חלק מסוים בעונה השנייה, שבה התחילה להתאהב במרקו. בניגוד לסטאר ומרקו, אוסקר הוא בן 16 וברח מביתו בגלל אימו.
  • בריטני וונג - הילדה הכי עשירה בכיתה של מרקו. שונאת את סטאר. כל הכיתה פוחדת ממנה.
  • ג׳סטין - ילד בכיתה של מרקו ומעריץ שרוף של סטאר.
  • גלובגור - בעלה של אקליפסה, מפלצת בעלת ארבע עיניים. נכלא לפני שנים רבות על ידי רומביולוס. אף על פי שתואר על ידי רבים כמרושע, גלובגור הוא למעשה טוב לב, צמחוני והוא אוהב מאוד את משפחתו. גלובגור מסוגל לשנות את גודלו כרצונו. שוחרר על ידי רומביולוס בניסיון להפליל את אקליפסה. אך לבסוף התאחד עם משפחתו.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות מדבב/ת באנגלית מדבב/ת בעברית
סטאר באטרפליי עדן שר יובל אופיר
מרקו דיאז אדם מקארת'ור דניאל מגון
לודו אלן טדיק דן קיזלר (עונה 1-2)
ניר טרטר (עונות 2-4)
מר באטרפליי

(ריבר ג'והנסן)

גדי לוי
מר דיאז ארט באלטר
גברת דיאז ניה ורדלוס ענת ניב
אקליפסה באטרפליי אסמה ביאנקו
גברת סקאלניק די די רשר
ראש פוני ג'ני סלייט מיה קדוש
בריטני וונג מיניי נוג'י
מון באטרפליי גריי גריפין
ג'קי לין ת'ומאס שירלי לילו (עונה 1)
אלונה אלכסנדר (עונות 1-4)
פרגסון נייט טורנס ערן מור
טום לוסיטור RIDER STRONG
אוסקר גריסון ג'ון הדר
טופי מייקל סי הול
ג'סטין ג'ף בנט צביקה פורמן
מונחון ג'פרי טמבור (עונה 1 -3)

קית' דייוויד (עונה 4)

גלובגור חיימה קמיל
ג'אנה אבי אליוט עדן גמליאל (עונות 1 - 2)

נעה קשפיצקי (עונות 3 - 4)

גברת היינוס

(מטאורה באטרפליי)

ג'סיקה וולטר

קארי וולגרן

בריאנה סלאז

טרס מקניל

ענת ניב (עונות 1 - 3)

אלונה אלכסנדר (עונות 2 - 3)

נעה קשפיצקי (עונות 3 -4)

מינה לוברי איימי סדריס עדן גמליאל (עונה 2 - פרק 18)

נעה קשפיצקי (עונות 3 - 4)

אלונה אלכסנדר (עונה 4 - פרק 68)

קלי דנה דייוויס אלונה אלכסנדר

ענת ניב (עונה 3 - פרק 45)

הקאפו זוסיה מאמט ענת ניב (עונה 2 -פרק 26)

אלונה אלכסנדר (עונה 2 - פרק 29)

עדן גמליאל (עונה 2 - פרק 34 - 35)

נעה קשפיצקי (עונות 3 -4)

רומביולוס קווין מייקל ריצ'רדסון ערן מור

ניר טרנר (עונה 3 - פרק 36)

אומני טרקסוס קארל ות'רס גדי לוי

ערן מור (עונה 2 - פרק 35)

ניר טרנר (עונה 3 - פרק 41)

צפרדע פרד טטאסקיורה גדי לוי

ערו מור (עונה 3 - פרק 38)

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה מספר פרקים תקופת שידור מקוריתארצות הבריתארצות הברית תקופת שידור בישראלישראלישראל
שידור ראשון שידור אחרון שידור ראשון שידור אחרון
1 13 18 בינואר 2015 21 בספטמבר 2015 1 בספטמבר 2015 28 בינואר 2016
2 22 11 ביולי 2016 27 בפברואר 2017 30 באוקטובר 2016 3 בספטמבר 2017
3 21 15 ביולי 2017 7 באפריל 2018 14 בדצמבר 2017 6 בדצמבר 2018
4 10 במרץ 2019 19 במאי 2019 21 באפריל 2019 14 באפריל 2020

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק תאריך שידור מקוריארצות הבריתארצות הברית תאריך שידור בישראלישראלישראל
1 1-א סטאר מגיעה לכדור הארץ 18 בינואר 2015 1 בספטמבר 2015
1-ב מסיבה עם פוני
2 2-א השדכנית 30 במרץ 2015 2 בספטמבר 2015
2-ב רוח בית הספר
3 3-א יד מפלצתית 6 באפריל 2015 3 בספטמבר 2015
3-ב התלמיד הזר האחר
4 4-א תתעודדי, סטאר 13 באפריל 2015 4 בספטמבר 2015
4-ב קווסט-ביי
5 5-א החופשה המשפחתית של משפחת דיאז 20 באפריל 2015 6 בספטמבר 2015
5-ב המסיבה של בריטני
6 6-א גיל המיוני 15 ביוני 2015 23 באוקטובר 2015
6-ב פיותיה
7 7-א צבתות סרטן 22 ביוני 2015 27 בנובמבר 2015
7-ב כישוף שינה
8 8-א נשף הירח האדום 20 ביולי 2015 7 בינואר 2016
8-ב עוגיות מזל
9 9-א יום קפוא 27 ביולי 2015 24 בינואר 2016
9-ב ביקור מלכותי
10 בית ספר המתקן סנט אולגה לנסיכות לא צפויות 10 באוגוסט 2015 25 בינואר 2016
11 11-א טיול כיתה בין ממדי 14 בספטמבר 2015 27 בינואר 2016
11-ב מרקו מצמיח זקן
12 מסתערים בסערה על הטירה 21 בספטמבר 2015 28 בינואר 2016

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק תאריך שידור מקוריארצות הבריתארצות הברית תאריך שידור בישראלישראלישראל
14 1-א השרביט החדש שלי 11 ביולי 2016 30 באוקטובר 2016
1-ב לודו בטבע
15 2-א אכפת למר קנדל 18 ביולי 2016 31 באוקטובר 2016
2-ב חגורה אדומה
16 3-א סטאר על גלגלים 25 ביולי 2016 1 בנובמבר 2016
3-ב תפסי!
17 4-א סטאר נגד אקו קריק 1 באוגוסט 2016 2 בנובמבר 2016
4-ב משרביט לשרביט
18 5-א אבק כוכבים 8 באוגוסט 2016 3 בנובמבר 2016
5-ב מחנאות
19 6-א סטארטף 15 באוגוסט 2016 12 בדצמבר 2016
6-ב בעבודה
20 7-א גובלינקניקיות 12 בספטמבר 2016 13 בדצמבר 2016
7-ב לפי הספר
21 8-א משחק הדגלים 19 בספטמבר 2016 14 בדצמבר 2016
8-ב טיול של בנות
22 9-א מסיבת פיג'מות 26 בספטמבר 2016 15 בדצמבר 2016
9-ב מתנה של כרטיס
23 10-א אויבים קרובים 3 באוקטובר 2016 23 בדצמבר 2016
10-ב זאת תעלומה
24 11-א לארי הרעב 10 באוקטובר 2016 26 בפברואר 2017
11-ב עכביש במגבעת
25 12-א לתוך השרביט 7 בנובמבר 2016 27 בפברואר 2017
12-ב שטות של פיצה
26 13-א הופך הדף 14 בנובמבר 2016 28 בפברואר 2017
13-ב נאיסאיה
27 14 א בון בון ליצן יום ההולדת 21 בנובמבר 2016 1 במרץ 2017
28 15-א הפשיטה על המערה 6 בפברואר 2017 2 במרץ 2017
15-ב טריקסטאר 7 בפברואר 2017
29 16-א תינוקת 8 בפברואר 2017 7 במאי 2017
16-ב לרוץ עם מספריים 9 בפברואר 2017
30 17-א קסמתמטיקה 13 בפברואר 2017 8 במאי 2017
17-ב טרקלין הקפיצות 14 בפברואר 2017
31 18-א איש הגביש 15 בפברואר 2017 9 במאי 2017
18-ב הדרך הקשה 16 בפברואר 2017
32 19-א היינוס 20 בפברואר 2017 10 במאי 2017
19-ב כל החגורות כשרות 21 בפברואר 2017
33 20-א נזק משני 22 בפברואר 2017 11 במאי 2017
20-ב רק חברים 23 בפברואר 2017
34 21 תתמודדי עם המוזיקה 27 בפברואר 2017 2 ביולי 2017
35 22 סטאראהבה 3 בספטמבר 2017

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק תאריך שידור מקוריארצות הבריתארצות הברית תאריך שידור בישראלישראלישראל
36 1-א חוזרים למיוני 15 ביולי 2017 14 בדצמבר 2017
1-ב מון חסרת פחד
37 2-א ספר היעלם 18 בדצמבר 2017
2-ב מרקו והמלך
38 3-א מגן השלולית 19 בדצמבר 2017
3-ב המלך לודו
39 4 טופי 20 בדצמבר 2017
40 5-א ניחוח הסווטשירט 6 בנובמבר 2017 7 בינואר 2018
5-ב נוח על הפודינג בשלום
41 6-א משחקים בנשף 7 בנובמבר 2017 29 במרץ 2018
6-ב סכנת זרים
42 7-א גירוש שדים 8 בנובמבר 2017 1 באפריל 2018
7-ב נושר מהלימודים
43 8-א תופס המוך 9 בנובמבר 2017 2 באפריל 2018
8-ב מבחן נושא הכלים
44 9-א הנסיכה טורדינה 13 בנובמבר 2017 1 ביולי 2018
9-ב סטארפארי
45 10-א חלומות מתוקים 14 בנובמבר 2017 2 ביולי 2018
10-ב חוף נהר הלבה
46 11-א מוות בניקור 15 בנובמבר 2017 3 ביולי 2018
11-ב יורשת הכתר
47 12-א חיי לילה 16 בנובמבר 2017 4 ביולי 2018
12-ב צלילה עמוקה
48 13 מכת מפלצות 5 ביולי 2018
49 14-א יום הגזע 2 בדצמבר 2017 12 באוגוסט 2018
14-ב ספיישל חג
50 15-א מפלצת הביצות 3 במרץ 2018 9 בספטמבר 2018
15-ב הבת של אקליפסה
51 16-א מלכודת באטרפליי 10 במרץ 2018 30 בנובמבר 2018
16-ב לודו, איפה אתה?
52 17-א עוד תעלומה 17 במרץ 2018 2 בדצמבר 2018
17-ב מרקו ג'וניור
53 18-א לקח בכוח! 24 במרץ 2018 3 בדצמבר 2018
18-ב חברים לתא
54 19-א המסיבה הלילה 31 במרץ 2018 4 בדצמבר 2018
19-ב אהבה קשוחה
55 20 מתפצלים 7 באפריל 2018 5 בדצמבר 2018
56 21 לכבוש 6 בדצמבר 2018

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק
(בסדרה)
מספר הפרק
(בעונה)
שם הפרק תאריך שידור מקוריארצות הבריתארצות הברית תאריך שידור בישראלישראלישראל
57 1 הטעויות של בטרפליי 10 במרץ 2019 21 באפריל 2019
58 2 הבריחה מאנשי הפאי 22 באפריל 2019
59 3-א מון נזכרת 17 במרץ 2019 23 באפריל 2019
3-ב בגד ים
60 4-א מברקופר 24 באפריל 2019
4-ב חופשה סוערת
61 5-א ענבי הבלה בלה 24 במרץ 2019 25 באפריל 2019
5-ב במורד הנהר
62 6-א התוכנית של ראש-פוני 16 ביוני 2019
6-ב לשרוד עקיצת עכביש
63 7-א מכירת חיסול 31 במרץ 2019 17 ביוני 2019
7-ב העולם של קלי
64 8 קללת הירח האדום 18 ביוני 2019
65 9-א הנסיכה קוויזר קטרפילר ופעמון הקסם 7 באפריל 2019 19 ביוני 2019
9-ב רוח הרפאים בטירת באטרפליי
66 10-א כדור תירס! 20 ביוני 2019
10-ב השיעור של מטאורה
67 11-א משמרת האבירות 14 באפריל 2019 7 ביולי 2019
11-ב חטיפת המלכה
68 12-א ג'אנה ג'ננה 8 ביולי 2019
12-ב הלחש חסר השם
69 13-א לכל ילד יש DC-700XE 21 באפריל 2019 9 ביולי 2019
13-ב המפלצת והמלכה
70 14 הכתרה 10 ביולי 2019
71 15-א דופ-דופ! 28 באפריל 2019 11 ביולי 2019
15-ב בריט'ס טאקו
72 16-א יום החוף 18 באוקטובר 2019
16-ב הגוזלים עזבו את הקן
73 17-א הקו-החם לנוער עצוב 5 במאי 2019 10 בינואר 2020
17-ב ג'אננה
74 18-א אמא סטאר 13 במרץ 2020
18-ב למטרה כוון, אש
75 19-א כמו שצריך 12 במאי 2019 20 במרץ 2020
19-ב כאן לעזרתכם
76 20-א מסיבת פיצה 8 באפריל 2020
20-ב המסבאה בסוף המולטיוורס
77 21 התפצלות 19 במאי 2019 14 באפריל 2020

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סטאר נגד כוחות הרשע חודשה לעונה שנייה על ידי דיסני XD לפני הבכורה, באתר Zap2it
  2. ^ כוכבי 'המפץ הגדול' מופיעים כאורחים בסדרה של דיסני XD 'סטאר נגד כוחות הרשע' באתר וראייטי
  3. ^ CREATOR DARON NEFCY ON STAR VS. THE FORCES OF EVIL’S MAGICAL SECOND SEASON באתר Oh My Disney
  4. ^ דיסני XD מזמינה עונות חדשות ל-'סטאר נגד כוחות הרשע' ול-'עוד שתי ביצים', באתר The Holywood Reporter
  5. ^ 1 2 Nordyke, Kimberly (28 בפברואר 2017). "Disney XD Renews Al Yankovic's 'Milo Murphy's Law,' Eden Sher's 'Star vs. The Forces of Evil' (Exclusive)". The Hollywood Reporter. נבדק ב-28 בפברואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Exclusive: Star Vs. The Forces Of Evil TV Movie Coming This Summer באתר Comicbook.com,‏ 26 במאי 2017
  7. ^ 1 2 Confirmed at #AnnecyFestival #StarVsTheForcesOfEvil Season 3 and Season 4 will consist of 21 Episodes Disney TVA News בטוויטר
  8. ^ This Season in Mewni..., דיסני XD, 18 ביולי 2017, נבדק ב-18 ביולי 2017 – via יוטיוב {{citation}}: (עזרה)
  9. ^ Pedersen, Erik (23 בפברואר 2018). "Disney Channel Launching Toon Series 'Amphibia' & 'The Owl House', Renews 'Star Vs. The Forces of Evil' For Season 4". Deadline Hollywood. נבדק ב-23 בפברואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Swift, Andy (7 בפברואר 2019). "Disney's Star vs. the Forces of Evil Ending With Season 4". TVLine. {{cite web}}: (עזרה)