D.E.B.S.

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף D.E.B.S (סרט))
‏D.E.B.S: מרגלות-על
D.E.B.S.
בימוי אנג'לה רובינסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אנדריאה ספרלינג
תסריט אנג'לה רובינסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אנג'לה רובינסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים שרה פוסטר, ג'ורדנה ברוסטר, מייגן גוד, דבון אאוקי, ג'יל ריצ'י
מוזיקה סטיבן מ. שטרן
צילום מ. דייוויד מאלן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סקרין ג'מס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Screen Gems
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2004
משך הקרנה 91 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט נעורים, סרט פרודיה, סרט להט"בי, קומדיה רומנטית, סרט ריגול, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 3.5 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו debs
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

.D.E.B.S: מרגלות-על (כותר באנגלית: D.E.B.S.) הוא סרט קומדיית פעולה אמריקאי משנת 2004, אשר כתבה וביימה אנג'לה רובינסון. הסרט הוא סרט באורך מלא שנוצר כפיתוח והרחבה לסרט קצר שהופיע לפני כן בפסטיבלים, כולל פסטיבל סאנדנס. הסרט הוא גם פרודיה וגם מחווה ל"מלאכיות של צ'ארלי", והוא סרט אקשן הסובב את סיפור האהבה הלסבי המתפתח בין אחת מגיבורות הסרט - שהיא סוכנת ארגון D.E.B.S. הסודי, לבין אויבת המדינה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארבע תלמידות עומדות לסיים את הכשרתן באקדמיה פארה-צבאית סודית הנקראת D.E.B.S. ‏(Discipline, Energy, Beauty, and Strength - משמעת, אנרגיה, יופי, וכוח). חברות היחידה הן מאקס ברוור, אשר אוהבת לשלוף את אקדחה עם או בלי פרובוקציה, ג'אנט, שכל מאווה הוא להרוויח את התעודה שלה כסוכנת D.E.B.S. מן המניין, דומיניק, שמעשנת כפייתית ופעילה מינית, ואיימי ברדשאו, שחווה ספקות לגבי ייעודה כמרגלת, למרות שהיא התלמידה המצטיינת באקדמיה.

זמן קצר לאחר שאיימי נפרדת מבן זוגה, בובי, שגם הוא סוכן ממשלתי, חוזרת לפעולה פושעת-העל לוסי דיאמונד. דיאמונד היא גם נושא התזה של איימי, שנחשבת למומחית לגביה, ולכן היחידה נשלחת לצפות בדיאמונד במטרה לתעד פעילות פלילית - ומכאן מתחילה השתלשלות אירועים קומית. עוזרה של דיאמונד, סקאד, מסדר לה פגישה עיוורת עם סוכנת ק.ג.ב לשעבר, נינוצ'קה קפרובה. כשהדייט מסתיים בקרב יריות, צוערות ה-D.E.B.S. - שבטוחות שעלו על מזימה בינלאומית - רודפות אחרי דיאמונד. איימי נתקלת בדיאמונד במחסן, וכשדיאמונד מנסה להקסים את איימי כדי להימלט, איימי מגלה שדיאמונד לסבית, דבר שמפתיע אותה מאוד, מכיוון שהנושא לא עלה בכל מחקרה המעמיק. דיאמונד נמלטת בזמן בלבולה של איימי, וכשחברותיה מוצאות אותה, הן מהללות אותה כי היא הסוכנת היחידה שאי פעם פגשה בדיאמונד וחייתה.

מאוחר יותר, לאחר שה-D.E.B.S. חזרו למגוריהן, פורצת דיאמונד לבניין המאובטח כדי לחטוף את איימי למטרת יציאה לבילוי משותף. גם ג'אנט נסחפת לתוך המזימה כאשר היא מתעוררת ומגלה את המתרחש. במהלך הבילוי במועדון לילה, איימי נהיית יותר ויותר מוקסמת מדיאמונד, וגם ג'אנט נקשרת לסקאד. דיאמונד ואיימי כמעט מתנשקות, אך ג'אנט מפריעה להן ומביעה הלם מהמתרחש. ג'אנט מודיעה לאיימי כי היא מפרה את כללי D.E.B.S., ומתקשה לקבל את הרעיון שאולי איימי אינה סטרייטית. איימי סוחטת ממנה הבטחה שלא תגלה את סודה תוך כדי איום על קבלתה לשורות הסוכנות בתום הכשרתה.

למחרת, ראשת הסוכנות, גב' פיטרי, מקדמת את איימי למפקדת היחידה. מקס, שהובילה את היחידה קודם, רותחת מזעם, אך נאלצת להתמודד עם השינוי מכיוון שהיחידה מוזעקת לשוד בנק שדיאמונד ביצעה. איימי ומקס רבות במהלך הפעולה בבנק, כאשר מתגלה שדיאמונד שדדה את הבנק רק כדי שתוכל לראות שוב את איימי. השתיים מתנשקות, ודיאמונד מבקשת מאיימי להצטרף אליה. החברות של איימי מגלות כתובת על הקיר, "הנערה בידיי", ולכן מאמינות שאיימי נחטפה. חוץ מג'אנט, שיודעת בדיוק מה קרה. גב' פיטרי מנהלת מצוד ארצי אחר איימי, בעוד ג'אנט מנסה להזהיר את איימי לגבי ההתפתחויות, אך איימי לא שומעת את הודעותיה. בינתיים, איימי מספרת לדיאמונד על חלומה לברוח לברצלונה ללמוד אמנות, ואת הרגע הרומנטי הזה רואה נינוצ'קה הדחויה, ששולחת הודעה אלמונית ל-D.E.B.S. שמגלה את מיקומן של שתי הנשים. כאשר היחידה פורצת לבית להציל את איימי, הן מגלות את השתיים באמצע יחסי מין, והן בורחות מהחדר בסלידה. למרות נסיונותיה של דיאמונד להרגיע את איימי, זו חוזרת למפקדת D.E.B.S. כדי לנסות להגן על עצמה.

גב' פיטרי מחליטה לזרוק את איימי מהאקדמיה, אך מקס מעלה הצעה חלופית שתאפשר לאיימי לשמור על שמה הטוב בסוכנות, וגם תמנע מהסוכנות בושה. בינתיים, דיאמונד, כדי לזכות באיימי בחזרה, מנסה לכפר על כל עוונותיה, ומחזירה כל פריט שאי פעם גנבה. ובעזרתו של סקאד, מתכננת לפלוש לנשף הסיום של האקדמיה, בו צפויה איימי לקבל את אות "סוכנת השנה", בתמורה לכך שבנאומה תספר סיפור אימה על חטיפתה בידי דיאמונד והצלתה על ידי הסוכנות. אך לפני שהיא יכולה לספר כל זאת, נפגשות עיניה בעיני דיאמונד, ובהתרגשות היא מספרת שימיה עם דיאמונד היו הטובים בחייה. היא בורחת מן הבמה, ופוגשת את דיאמונד במחסן דומה לזה שבו הן נפגשו לראשונה. ה-D.E.B.S. מתחילות לרדוף אחריה, אך מקס מבינה שחברתה מאוהבת, ומחליטה לתמוך בה, ועוזרת לה להימלט עם דיאמונד.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבמאית, מפיקה, ותסריטאית אנג'לה רובינסון החלה לצייר קומיקס על D.E.B.S. כשהיא הייתה סטודנטית באוניברסיטה. היא יצרה סרט קצר בנושא בעזרת מענק שקבלה מארגון Power Up, שהוצג במגוון פסטיבלי קולנוע, כולל פסטיבל סאנדנס. בעקבות הצלחת הסרט הקצר, יצרה את הגרסה הארוכה.

הצלחת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוצג רק ב-45 אולמות, עם הכנסות של $97,446. למרות ביקורות גרועות באתרי סרטים כלליים, הפך הסרט למעין סרט קאלט להט"בי ופמיניסטי.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2004 - פסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין - זכה בפרס שופטי זיגסאול (הניתן לסרט להט"ב)
  • 2005 - פרסי הקולנוע השחור - פרס תסריטאות - מועמדות לאנג'לה רובינסון
  • 2005 - פרסי הקולנוע השחור - פרס השחקנית הטובה - מועמדות למייגן גוד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]