ITV Studios

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ITV Studios
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1954–הווה (כ־70 שנה) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות Potato עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה MediaCityUK עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.itvstudios.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מתחם אולפני גרנדה במרכז מנצ'סטר, בו החלה החברה לפעול במקור
הכניסה ל"אולפני גרנדה" בשנת 2006 (המתחם נהרס מאז)

ITV Studios היא חברת הפקה והפצת טלוויזיה רב-לאומית בריטית, בבעלות תאגיד המדיה הבריטי ITV plc (מפעילת רשת השידור המסחרית ITV). היא עוסקת בהפקה והפצה של תוכניות המשודרות ברשת ITV ועבור רשתות אחרות, והיא פועלת ב-12 מדינות ומחזיקה 60 חברות הפקה, עם משרדי הפקה מקומיים בבריטניה, ארצות הברית, בלגיה, אוסטרליה, גרמניה, הולנד, איטליה, ישראל, צרפת וסקנדינביה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שורשי החברה הם בחברת "אולפני גרנדה" שנוסדה ב-1954, כזרוע ההפקה הפנימית של חברת Granada Television, שהייתה בעלת זיכיון לשידורי טלוויזיה מסחרית בצפון-מערב אנגליה והוקמה על ידי האחים סידני וססיל ברנשטיין[1]. האולפנים של החברה היו ממוקמים במרכז העיר מנצ'סטר.

הלהיט הראשון של החברה הייתה הסדרה "Coronation Street", אופרת סבון המשודרת ברציפות מאז דצמבר 1960[2]. לצורך הפקת התוכנית הוקמו אולפנים ייעודיים והיא נמכרה לשידור גם לזכייני טלוויזיה מסחרית באזורים אחרים באנגליה. מתחם האולפנים במנצ'סטר גדל עם השנים ושימש להפקת עשרות תוכניות טלוויזיה שונות.

בסוף המאה ה-20 ותחילת העשור הראשון של המאה ה-21 החלו זכייני הטלוויזיה המסחרית באנגליה (כ-12 זכיינים שפעלו על בסיס אזורי) להתאחד, עד שלבסוף נותרו שניים Carlton Communications ו-Granada. בשנת 2004 גם שני זכיינים אלו התאחדו ליצירת חברת ITV plc[3]‏. ITV Studios נוצרה ממיזוג הדרגתי של חטיבות ההפקה של כל בעלי הרישיונות האזוריים של ITV plc, מ-1994 עד 2004, ובמשך מספר שנים לאחר מכן, בעקבות הקמת ITV plc. החברה הוקמה רשמית בשם "ITV Studios Ltd" בשנת 2009.

ITV Studios מפיקה תוכניות בעיקר עבור חברת האם שלה ITV plc, וגם עבור רשתות אחרות כמו BBC וערוץ 4. החברה גם אחראית למכירת תוכניות, פורמטים ועסקאות רישוי מסחריות לתוכן ברחבי העולם.

בעשור השני של המאה ה-21 החלה לרכוש חברות הפקה נוספות בממלכה המאוחדת וברחבי העולם, ליצירת חברת הפקות רב-לאומית.

פעילות בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2019 רכשה בישראל את חברת "ארמוזה פורמטס" ששולבה בפעילות החברה[4]. "ארמוזה פורמטס" נוסדה בשנת 2005 על ידי המפיק אבי ארמוזה ועוסקת במכירת תוכן ישראלי בעולם, ובפיתוח פורמטים באופן עצמאי ושיווקם[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ITV Studios בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]