Killer Queen

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Killer Queen"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום Sheer Heart Attack
יצא לאור 11 באוקטובר 1974
פורמט תקליט ויניל, הזרמת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט יולי 1974
מקום הקלטה אולפני טרידנט עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:01
חברת תקליטים Trident Studios
כתיבה פרדי מרקיורי
לחן פרדי מרקיורי
הפקה רוי תומאס בייקר, קווין
כרונולוגיית סינגלים של קווין
"Seven Seas of Rhye"
(1974)
"Killer Queen"
(1974)
"Now i'm Here"
(1975)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Killer Queen הוא שיר של להקת הרוק הבריטית קווין. השיר נכתב על ידי הזמר הראשי פרדי מרקיורי, והוקלט לאלבומם השלישי Sheer Heart Attack בשנת 1974. הוא הגיע למקום השני במצעד הסינגלים של בריטניה, הפך ללהיט האמריקני הראשון שלהם, והגיע למקום השנים-עשר ב-Billboard Hot 100.

בשנת 1975, מרקורי קיבל פרס איבור נובלו מהאקדמיה הבריטית לכותבי שירים, מלחינים וכותבים. השיר נכלל באלבום האוסף של הלהקה משנת 1981, ובאלבום האוסף Absolute Greatest משנת 2009. השיר נמצא גם באלבומי ההופעות החיות Live Killers וב-Queen Rock Montreal.

רקע והקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרקורי העיר כי כתב את המילים לפני הלחן והמוזיקה, ואילו בדרך כלל הוא היה עושה את ההפך. הוא הצהיר כי השיר היה על יצאנית טלפונית, אם כי מקדם EMI אריק הול טען כי השיר הוא אודותיו. הפסוק הראשון של השיר מצטט ביטוי שיוחס באופן שגוי למארי אנטואנט: "'תן להם לאכול עוגה', היא אומרת, ממש כמו מארי אנטואנט". Killer Queen שמר על הצליל המזוהה עם הלהקה ובמיוחד בהיבט של ההרמוניות הקוליות.

בניגוד לשני אלבומי קווין הראשונים, השיר הזה הוקלט בחלקו באולפני רוקפילד בוויילס. ההקלטה כוללת הרמוניות מורחבות של ארבעה חלקים, וגם סולו גיטרה של בריאן מאי העושה שימוש באפקט הפעמון.

הוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר יצא כסינגל, "Killer Queen" היה להיט של קווין והגיע למקום השני בבריטניה ומקום שתים עשרה בארצות הברית. האלבום יצא כצד A כפול בבריטניה, ארצות הברית וקנדה (שם הגיע למקום 15 במצעד הסינגלים הלאומי עם השיר "Flick of the wrist"). במהדורות שונות השתמשו בכמה גרסאות שונות של "Flick of the wrist". בשנת 1986, "Killer Queen" יצא כצד B ל"Who Wants to Live Forever".

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]