אסף חנוכה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אסף חנוכה
חנוכה ב-2015
חנוכה ב-2015
לידה 16 בינואר 1974 (בן 50)
תל אביב-יפו, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום יהודי
עיסוק מאייר
מקום לימודים תלמה ילין, בית ספר לאמנות על שם אמיל קוהל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה עברית ואנגלית
פרסים והוקרה
www.asafhanuka.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אסף חנוכה (נולד ב-16 בינואר 1974) הוא קומיקסאי וקריקטוריסט ישראלי, זוכה פרס אייזנר (2016) ופרס דוש לקריקטורה (2019).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורטרט של אסף חנוכה

חנוכה החל את הקריירה שלו כקומיקסאי בזמן שירותו הצבאי, במהלכו אייר וכתב קומיקס עבור העיתון הצה"לי "במחנה". בחלק מן הסיפורים שפורסמו על ידו ועסקו בחיי הצבא הוא שיתף פעולה עם הסופר אתגר קרת.

לאחר שחרורו מצה"ל נסע לצרפת, שם למד בבית ספר לאמנות על שם אמיל קוהל בליון. בזמן שהותו בצרפת הוא שיתף פעולה עם הסופר הצרפתי דידייה דֶנַנְקְס (Didier Daeninckx) ואייר שני ספרי קומיקס: "כרטיס צהוב" (2004) ("!Carton jaune") העוסק בכדורגל הצרפתי של שנות השלושים, ו"הסגת גבול" (2005) ("Hors limites") העוסק בחיי הצעירים בפרוורי פריז.

עם חזרתו לארץ הוא חזר לשתף פעולה עם אתגר קרת, והשניים הוציאו ביחד שני ספרים: "סמטאות הזעם" בשנת 1997, ו-"פיצריה קמיקזה", שהוא עיבוד לספרו של קרת "הקייטנה של קנלר", בשנת 2004. פיצריה קמיקזה זכתה לשבחי הביקורות ובשנת 2007 הייתה מועמדת לפרס אייזנר בקטגוריית "הקומיקס הבינלאומי הטוב ביותר". טור הקומיקס שלו "הריאליסט" מתפרסם במוסף "כלכליסט" והוא זכה בפרס איגוד המאיירים האמריקני.

חנוכה שיתף פעולה גם עם אחיו התאום תומר חנוכה. השניים כתבו ואיירו את החוברת "בייפולר" (Bipolar), שיצאה לאור על ידי הוצאת קומיקס אלטרנטיבית בארצות הברית, זכתה לתשבחות הביקורת והייתה מועמדת למספר פרסים.

חנוכה נטל חלק בעבודות האנימציה לסרט הישראלי עטור-הפרסים "ואלס עם באשיר" שיצא לאקרנים בשנת 2008.

בנוסף לעבודתו כאמן קומיקס, חנוכה הוא גם קריקטוריסט. עבודתו פורסמה בעיתונים אמריקאים כגון "הניו יורק טיימס", "וול סטריט ג'ורנל", "טיים מגזין" ו"רולינג סטון".

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסף מתגורר בתל אביב עם אשתו, המאיירת הילית שפר. לזוג שני ילדים, המרבים להופיע כמוטיב חוזר במדור "הריאליסט" (בבחינת ילדים נמרצים המביסים את הדור של הוריו המותשים).

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרו "The Divine" אותו כתב עם אחיו תומר והבמאי בועז לביא, מתאר את האחים הילדים שהנהיגו מרד צבאי במדינה דרום מזרח אסייתית. הספר זכה בשנת 2016 ב"פרס המנגה הבינלאומי התשיעי" הניתן על ידי משרד החוץ היפני.[1]. ספרו "הריאליסט" זכה בפרס אייזנר בקטגוריית "מהדורה אמריקאית ליצירה בינלאומית".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אסף חנוכה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]