תומר מוקד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תומר מוקד
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 19 בפברואר 1986 (בן 38)
סאו פאולו, ברזיל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה כינור, גיטרה, מנדולינה עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג יעל בדש עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תומר מוקד (נולד ב-19 בפברואר 1986) הוא מוזיקאי ואמן כלי מיתר.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומר מוקד נולד בסאו פאולו, ברזיל. בהיותו בן שש עזב עם משפחתו את סאו פאולו והגיע לישראל. בילדותו גר בנתניה, שם התקרב לסבו שהיה מוזיקאי וניגן בכינור ובאקורדיון. מגיל שש למד תומר לנגן בכינור קלאסי וניגן בין השאר גם בתזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה. בתיכון למד במגמת מוזיקה, שם החל לנגן בגיטרה בהרכבי ג'אז ורוק. בהמשך למד ברימון במסלול ביצוע ג'אז בגיטרה לאחר שזנח את הכינור למספר שנים, אך כתוצאה ממפגש עם יאיר דלאל שב מוקד לנגן בכינור והחל להתמקד במוזיקת עולם ולפתח טכניקות נגינה וסאונד שונות בכינור.

תומר מוקד מנגן בהופעות בכינור, בגיטרה, במנדולינה, בבוזוקי, בעוד ובבנג'ו. הוא משלב נגינה ייחודית על כלים אקוסטיים ושימוש באפקטים ליצירת סאונד חדש.

הופיע והקליט לאלבומים רבים בהם אלבומים של האמנים מוש בן-ארי, מיכה שטרית, שב"ק ס', ארז לב ארי, גלעד כהנא ונינט טייב, The Walking Man, מוטיה בואנה (סולנית הSugababes), ג'ירפות, חנן יובל, יעל דקלבאום, לירן דנינו, קרן פלס, דיקלה, איה כורם, ועוד.

במקביל היה שותף להפקות אינדי עם יהוא ירון, ג'ודי ענתבי, כפיר בן ליש, נסים והנפלאות, רני שחר, להקת עלמא, ולהקת הדמעות.

בשנים 2012-2011 מוקד הופיע ב"פסטיבל ג'אז בים האדום" וב"פסטיבל העיר הלבנה" עם Anistar, הרכב שהוקם בניו יורק על ידי הקלרינטן והמלחין הראל שחל ומשלב מוזיקה צוענית-טורקית וג'אז. הוא ניגן במגוון כלי מיתר לסרט התיעודי "זבל טוב" מוזיקה מאת רן בגנו, לסרט העלילתי "פנסיון פראכט" ובעוד פסקולים רבים לתיאטרון ולקולנוע.

ב-2012 הופיע עם ההצגה "הסוחר מוונציה" של תיאטרון הבימה בפסטיבל שייקספיר בתיאטרון הגלוב בלונדון (בימוי: אילן רונן, מוזיקה: אורי וידיסלבסקי). הקליט Bundle של דגימות בוזוקי לחברת EarthMoments, שמתמחה בסימפולים של כלי נגינה אוריינטליים.

בימים אלה עובד עם בת זוגו הזמרת יעל בדש על פרויקט חדש של שירי לאדינו בו שותפים המוזיקאים אדם בן עזרא, יוני דרור וישי אפטרמן ומחלק את זמנו ועשייתו המוזיקלית בין תל אביב וברלין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]