אדמת הרוע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
אדמת הרוע
Land of Bad
בימוי וויליאם אוובאנק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי וויליאם אוובאנק, David Frigerio עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט וויליאם אוובאנק, David Frigerio עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טוד E מילר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ראסל קרואו
Chika Ikogwe
גאנר רייט
George Burgess
Robert Rabiah
דניאל מקפירסון
מיילו ונטימיליה
ריקי ויטל
ליאם המסוורת'
לוק המסוורת'
Jack Finsterer עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ברנדון רוברטס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום Agustin Claramunt עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פורום הונגריה, Paramount Home Entertainment, Variance Films עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 16 בפברואר 2024 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 110 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אדמת הרוע הוא סרט מותחן פעולה אמריקאי משנת 2024 בבימויו של ויליאם יובנק, שכתב את התסריט יחד עם דייוויד פריגריו. בסרט מככבים ליאם המסוורת', ראסל קרואו, לוק המסוורת', ריקי וויטל ומילו ונטימיליה.

אדמת הרוע יצא לאקרנים ב-16 בפברואר 2024.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קפטן אדי "ריפר" גרים, טייס מל"טים של חיל האוויר האמריקני, מספק סיוע אווירי מ-General Atomics MQ-9 Reaper לצוות של כוח דלתא של צבא ארצות הברית שנשלח להציל מרגל CIA בדרום הפיליפינים.[1] לאחר שנתקלו בבעיה מול אבו סיאף, סמל ג'יי ג'יי "פלייבוי" קיני, קצין TACP צעיר של חיל האוויר שצורף לצוות המל"טים כ־JTAC – הוא לכאורה השורד היחיד, ונשלח לנקודת חילוץ בהסתמך רק על התמיכה האווירית המרוחקת של ריפר.

ברגע שקיני מגיע, הוא יורט על ידי אנשי אבו סאיף, מדלדל את התחמושת של המל"ט של ״ריפר״ ומאלץ את מסוק החילוץ בסכנת התפוצצות לעזוב. בניסיון להגיע לנקודת חילוץ נוספת, קיני מאבד את הרובה שלו, נגמרת התחמושת לאקדחו, ואז נתפס. אחד מחבריו ליחידה, רב-סמל ג'ון "סוכר" סוויט, מתברר בחיים ומציל את קיני, תוך כדי שהוא אומר לו שסמל בישופ נלקח בשבי לבסיס של אבו סאיף בתוך מערות. באמצעות הרדיו של ״סוכר״, קיני יוצר קשר עם ״ריפר״, שמתזמן שלוש הפצצות לפגוע בבסיס, בדיליי של 15 דקות, לפני ש-"ריפר" נאלץ על ידי הממונים עליו לעזוב את חדר הבקרה בגלל שחרג מהמשמרת שלו. קיני וסוויט פושטים על אחד מהמתקנים של סייף לפני שנלכדו ונלקחו לכלא שלהם.

סוויט מוצא להורג ממש כשההפצצה השטחית הראשונה פוגעת, וקיני נלקח לעינויים, שם מנהיג המורדים לא מאמין לאזהרתו לגבי ההפצצות הקרובות. כשהפצצות נפלו, קיני שורד בגלל שהוטבע באמבטיה, בעוד שמי שהטביעו אותו נלכדים בלהבות. קיני תופס מצ'טה והורג את המנהיג, לוקח את הטלפון הלוויין שלו ומתקשר לבסיס חיל האוויר נליס ומחפש את ״ריפר״. הצוות, שהוסח דעתו ממשחק כדורסל, דוחה את השיחה של קיני ומפנה אותו לטלפון הפרטי של ״ריפר״. "ריפר" לא עונה, בהיותו בשיחה עם אשתו, אז קיני משאיר הודעה קולית בבקשה לבטל את ההפצצה השלישית לפני שהסוללה תיגמר, וקיני עוזב לחפש את האסירים האחרים. ברגע שגרים שומע את הודעתו של קיני, הוא רץ בחזרה לבסיס, וכשהוא מתקשר לבסיס אך אף אחד לא עונה, גרים נאלץ למהר לחדר הבקרה ולהורות לטייס המטוס לבטל את ההפצצה, בדיוק כשהיא טסה מול קיני., בישוף ומרגל ה-CIA בכניסה למערה. כשהחיילים נלקחים בפיליפינים, גרים מתלונן בפני שאר הבסיס על כך ששלושה גברים כמעט מתו בגלל שהצוות היה מוסח מכדי לשמוע גם את קיני וגם את גרים קוראים, ומרסק את הטלוויזיה של חדר ההפסקה בכעס.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט, שנקרא במקור JTAC, נכתב על ידי דייוויד פריגריו ווויליאם אוובאנק בשנת 2012 וב-2013. זמן קצר לאחר כתיבת התסריט, יובנק ופריג'ריו צללו על JTAC מהחיים האמיתיים במשך שבועיים במרכז ההדרכה הלאומי של פורט ארווין; השקיעה שלהם בעולם הבקרה האווירית הקדמית הייתה נרחבת כשהשניים שידרו ב"תשעה קווים" (תדריכי סיוע אווירי קרוב) לטייסי F-35 מעליהם במהלך התרגילים. פרויקט הקאסט, עם יובנק גם ביים, הוכרז לראשונה בשוק הסרטים של קאן 2022, עם ראסל קרואו וליאם המסוורת' כחברי הקאסט הראשונים שהוצמדו לסרט. בספטמבר 2022, הכרזות ליהוק נוספות הוסיפו את מיילו ונטימיליה, לוק המסוורת', ריקי וויטל, דניאל מקפירסון, צ'יקה איקוגווה, ורוברט רבייה. ג'ורג' ברג'ס הובא לצוות השחקנים על ידי קרואו.

הצילום העיקרי החל בספטמבר 2022, עד נובמבר 2022 בגולד קוסט, קווינסלנד. ההפקה ניצלה את תמריצי המיקום שהציעה ממשלת אוסטרליה, והביאה כ-270 משרות לתעשיית הקולנוע המקומית שלה.

במהלך ההפקה, Signature Entertainment רכשה את זכויות ההפצה עבור בריטניה ואירלנד, צרפת וסקנדינביה, כשההפצה בארצות הברית מטופלת על ידי The Avenue.

הוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא בארצות הברית ב-16 בפברואר 2024. בישראל הוא לא עלה לאקרנים בקולנוע, אלא בשירותי סטרימינג שונים.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיימון אברמס מ- RogerEbert.com העניק לסרט שניים מתוך ארבעה כוכבים וכתב, "אדמת הרוע אולי מוכרת את עצמה כמותחן שלאחר משימת ההצלה של בלאק הוק דאון, אבל לעיתים קרובות מדי מדובר בהרצאה מומחזת רחבת ידיים על מה באמת לא בסדר עם האמריקאי לוחמה צבאית ומודרנית".[2]

בביקורת חיובית כתב ניק שגר מהדיילי ביסט: "הסרט סוחר באגרו בלאסטר ובבומבסט שהם כל כך טהורים, לא מדוללים ולא עדינים עד שהוא נופל - ולפעמים נוטה אל - קומדיה. אף על פי כן, מתחת לחזה התפוח שלו מסתתר חיבה כנה לגברים ולנשים שמסכנים את חייהם למען ארצם, וחשוב מכך, זה למען זה, וזה מסייע במשהו להרוויח את הפאתוס ההרגשה והטוב שלו".[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Goldsmith, Jill (18 בפברואר 2024). "'Land Of Bad' Sees Action; Oscar Nominated Shorts' Long Game; 'God & Country' Enters Political Fray & 'The Zone Of Interest' Wins 3 BAFTAs – Specialty Box Office". Deadline. Penske Media Corporation. נבדק ב-19 בפברואר 2024. Thi s [sic] is the tale of a covert Special Forces operation in the South Philippines that spirals into a brutal 48-hour battle for survival. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Abrams, Simon (16 בפברואר 2024). "Land of Bad". RogerEbert.com. נבדק ב-19 בפברואר 2024. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Schager, Nick (14 בפברואר 2024). "'Land of Bad': Russell Crowe Stars in the Bro-iest Bro-fest That Ever Bro'd". The Daily Beast. נבדק ב-19 בפברואר 2024. {{cite web}}: (עזרה)