אהבה למבוגרים בלבד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אהבה למבוגרים בלבד
The Sandpiper
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על סיפור של מרטין רנסוהוף
בימוי וינסנט מינלי
הופק בידי מרטין רנסוהוף עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דלטון טרמבו, מייקל וילסון
עריכה דייוויד ברת'רטון
שחקנים ראשיים אליזבת טיילור
אווה מארי סיינט
ריצ'רד ברטון
מוזיקה ג'וני מנדל
צילום מילטון קרסנר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה מטרו גולדווין מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 23 ביוני 1965
משך הקרנה 117 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה מלודרמה, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 5,000,000 ‏$
הכנסות 13,691,111 ‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אהבה למבוגרים בלבדאנגלית: The Sandpiper)[1] הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת דרמה רומנטית משנת 1965 בבימויו של וינסנט מינלי, עם אליזבת טיילור, ריצ'רד ברטון ואווה מארי סיינט בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על מנהל בית ספר דתי בעל משפחה, המתאהב בציירת אתאיסטית, אם יחידנית, המנהלת סגנון חיים מתירני. גם ברטון וטיילור ניהלו ביניהם רומן מחוץ לנישואין. הם נישאו זמן קצר לפני תחילת צילומי הסרט.

בתפקיד הילד משחק מורגן מייסון, בנו של ג'יימס מייסון.

הסרט זכה לביקורות פושרות. כל הפרסים היו על הפסקול ועל שיר הנושא של הסרט "צל חיוכך" ("The Shadow of Your Smile") שמנגינתו שחוברה על ידי ג'וני מנדל (אנ') נשמעת לאורך כל הסרט ומושרת בסופו למילים של פול פרנסיס ובסטר (אנ'). השיר זכה ב:

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורה ריינולדס (אליזבת טיילור) היא אם יחידנית הגרה עם בנה דני (מורגן מייסון) בבקתה על חוף הים ליד מנטריי בקליפורניה. היא מתפרנסת בקושי מציור ומנהלת אורח חיים מתירני עם גברים הגרים בקומונת אמנים סמוכה ובהם קוס אריקסון (צ'ארלס ברונסון) המפסל אותה בעירום. היא מציירת בעיקר ציפורים ובהן את החופית שהיא מטפלת בה לאחר ששברה כנף.

דני מתחנך בבקתה על ידי אמו ומבצע עבירות כמו הטרדה של ילדה וירי על צבי. השופט תומפסון (טורין תומפסון) נותן ללורה אפשרות או לשלחו למוסד לעבריינים קטינים או להעבירו לפנימייה של בית ספר דתי. היא בוחרת מחוסר ברירה באפשרות השנייה אף על פי שהיא אתאיסטית.

בית הספר שייך לכנסייה האפיסקופלית ובראשו עומד הכומר ד"ר אדוארד יואיט. יואיט נשוי 22 שנים לקלייר (אווה מארי סיינט) העובדת בבית הספר הזה כמורה בכירה ולהם שני בנים בוגרים.

בפגישה הראשונה נדהם יואיט מיופייה של לורה ומשהו מהעקרונות הדתיים שלו מתחיל להתערער. דני נקלט בבית הספר ויואיט וקלייר נוכחים כי קבל חינוך טוב בספרות ובידע כללי. יואיט מתחיל לבקר את לורה בבקתה שלה ואט אט מתפתחת ביניהם רומן אהבה. לורה מרגישה שיואיט מתייחס אליה כאדם ולא כיצור לסיפוק תאווה כמו כל הגברים האחרים.

יואיט מספר לאשתו שהוא מוסע לארבעה ימים לגיוס תרומות בסן פרנסיסקו בעוד שהוא מבלה את הימים האלה עם לורה בבקתה על חוף הים.

הרומן הזה לא נעלם מעיניו של וורד הנדריקס (רוברט וובר) שהיה בעבר מאהבה של לורה ותמך בה כספית בלימודי הציור תמורת הפיכתה לפילגשו. וורד נמצא בחבר הנאמנים של בית הספר ובישיבה סוערת הוא מטיח ביואיט שהוא מושפע מלורה ריינולדס. הסוד התגלה וקלייר מטיחה אשמות בפני בעלה. יואיט נפגש עם לורה ואומר לה כי גילה את סוד אהבתם לקלייר. ולורה כועסת עליו ובורחת והוא רודף אחריה ומתעמת עם קוס.

לורה מוזמנת לטקס סיום שנת הלימודים בו נואם יואיט ומגלה לקהל כי התפטר מתפקידו. הוא מתבונן בלורה ללא מילים והיא חוזרת לבקתה. יואיט נפרד מקלייר בכוונה למצוא עבודה ככומר במקום אחר. בדרך הוא עוצר על הצוק ומתבונן בלורה. היא מבחינה בו ובטוחה שיבוא לקראתה אבל הוא עוזב את המקום.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אליזבת טיילור לורה ריינולדס ציירת
ריצ'רד ברטון ד"ר אדוארד יואיט מנהל בית ספר
אווה מארי סיינט קלייר יואיט
צ'ארלס ברונסון קוס אריקסון פסל
מורגן מייסון דני ריינולדס
רוברט וובר וורד הנדריקס
טורין טאצ'ר השופט תומפסון

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אהבה למבוגרים בלבד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sandpiper היא ציפור קטנה בעלת מקור ארוך ביחס לגופה. בעברית - חופית.