אוטו פרדיננד פון אבנספרג אונד טראון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוטו פרדיננד פון אבנספרג אונד טראון
Otto Ferdinand von Abensperg und Traun
Otto Ferdinand von Traun
אוטו פרדיננד פון אבנספרג אונד טראון, חלק מאנדרטת מריה תרזה בווינה
אוטו פרדיננד פון אבנספרג אונד טראון, חלק מאנדרטת מריה תרזה בווינה
אוטו פרדיננד פון אבנספרג אונד טראון, חלק מאנדרטת מריה תרזה בווינה
לידה 27 באוגוסט 1677
אודנבורג, האימפריה הרומית הקדושה האימפריה הרומית הקדושההאימפריה הרומית הקדושה
פטירה 18 בפברואר 1748 (בגיל 70)
הרמנשטאדט, האימפריה הרומית הקדושה האימפריה הרומית הקדושההאימפריה הרומית הקדושה
מקום קבורה Jesuit Church עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Karl Joseph Graf von Traun עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות צבא נסיכות הבוחר מברנדנבורג
האימפריה הרומית הקדושההאימפריה הרומית הקדושה צבא האימפריה הרומית הקדושה
דרגה גנרל-פלדמרשל
פעולות ומבצעים
מלחמת תשע השנים
מלחמת הירושה הספרדית
מלחמת הברית המרובעת
מלחמת הירושה הפולנית
מלחמת הירושה האוסטרית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוטו פרדיננד פון אבנספרג אונד טראוןגרמנית: Otto Ferdinand von Abensperg und Traun;‏ 27 באוגוסט 167718 בפברואר 1748) היה גנרל-פלדמרשל אוסטרי אשר לחם במלחמות רבות בשירות האימפריה הרומית הקדושה במחצית הראשונה של המאה ה-18.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טראון נולד ב-27 באוגוסט 1677 בעיר אודנבורג אשר השתייכה לאימפריה הרומית הקדושה. כיום שמה של העיר שופרון והיא נמצאת בתחומי הונגריה המודרנית. אביו שלח אותו ללמוד באוניברסיטת האלה, אולם הוא עזב את הלימודים בשנת 1695 והתגייס לצבא נסיכות הבוחר מברנדנבורג. הוא לחם בהולנד כנגד צבא ממלכת צרפת במהלך מלחמת תשע השנים. לאחר המצור על נאמור באותה שנה, הוא עזב את הצבא הברנדנבורגי והתגייס לצבא האימפריה הרומית הקדושה. במהלך מלחמת הירושה הספרדית הוא השתתף בקרבות באיטליה ועל הריין. בשנת 1709 הוא הועבר לזירת הקרבות בספרד תחת פיקודו של גידו גראף סטארהמברג ובשנה לאחר מכן הועלה לדרגת אוברסט. בשנת 1713, כאשר נסוגו הכוחות הקיסריים מספרד, הוא הוביל את הגדוד שלו ללומברדיה, ולחם עמו בהצטיינות בקרבות הזירה האיטלקית של מלחמת הברית המרובעת. על הישגיו הוא הועלה בשנת 1723 לדרגת גנרל-פלדווכטמייסטר (שווה ערך למייג'ור גנרל). וב-1733 הועלה לדרגת פלדמרשל-לוטננט. בעקבות הגנתו העקשנית על קפואה כנגד הספרדים, הוא נקרא לווינה בשנת 1735 והועלה לדרגת פלדצוגמייסטר. בקיץ של אותה השנה מונה לתפקיד מדיני למחצה בהונגריה שבמסגרתו טיפל באי השקט ששרר שם. לאחר מכן מונה בידי קרל השישי, קיסר האימפריה הרומית הקדושה כמושל הכללי של לומברדיה.

זמן קצר לאחר מות הקיסר, הקיסרית החדשה מריה תרזה העלתה אותו ב-9 באפריל 1741 לדרגת גנרל-פלדמרשל. כאשר התפשטה מלחמת הירושה האוסטרית ללומברדיה הוא הצליח לנצח את הספרדים בקרב קמפוסנטו ב-8 בפברואר 1743, אך יתרונם המספרי של אויביו וחוסר התמיכה מווינה, גרמו לכך שהוא לא יכול היה לנצל את הישגיו. על מאמציו הוא נעשה לחבר במסדר גיזת הזהב, הוא נשלח לאחר מכן לזירת הריין, אולם פלישתו של פרידריך הגדול לבוהמיה גרמה לכך שהוא הועבר לשם. טראון וחייליו צעדו מאלזס דרך בוואריה והפלטינט העליון אל השטח המאוים, והצליחו להדוף את הפלישה הפרוסית. פרדריך התרשם מאוד מביצועיו של טראון, ולימים כינה אותו המורה שלו באמנויות המלחמה. בשנת 1745 הוא הצליח להדוף את הפלישה הצרפתית לחבל הריין וכך לאפשר את הכתרתו של פרנץ שטפן בעלה של מריה תרזה כ"פרנץ הראשון, קיסר האימפריה הרומית הקדושה" בפרנקפורט. לאחר המלחמה הוא מונה למושל הכללי של טרנסילבניה, ובתפקיד זה מת ב-18 בפברואר 1748 בעיר הרמנשטאדט (כיום סיביו ברומניה המודרנית).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]