אלכסיס הרמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכסיס הרמן
Alexis Herman
לידה 16 ביולי 1947 (בת 76)
מוביל, אלבמה
שם מלא אלכסיס מרגרט הרמן
מדינה ארצות הברית ארצות הבריתארצות הברית
השכלה
  • מכללת אדג'ווד
  • Spring Hill College
  • Xavier University of Louisiana עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה המפלגה הדמוקרטית
מזכירת העבודה של ארצות הברית ה־23
1 במאי 199720 בינואר 2001
(3 שנים ו־37 שבועות)
תחת נשיא ארצות הברית ביל קלינטון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דיוקנה הרשמי של הרמן כמזכירת העבודה

אלכסיס מרגרט הרמןאנגלית: Alexis Margaret Herman; נולדה ב-16 ביולי 1947) היא פוליטיקאית אמריקאית, שכיהנה כמזכירת העבודה של ארצות הברית בקבינט של ארצות הברית במהלך כהונתו השנייה של נשיא ארצות הברית ביל קלינטון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלכסיס מרגרט הרמן נולדה ב-16 ביולי 1947 במוביל שבאלבמה. אביה, אלכס הרמן היה גם כן פוליטיקאי אזורי, ואמה, גלוריה לבית קפוניס הייתה מורה. הרמן גדלה בבית קתולי. בשנת 1965 היא סיימה את לימודיה בבית ספר תיכון וקיבלה תעודת בגרות. היא למדה בקולג' אדג'ווד במוביל. היא סיימה את לימודיה הגבוהים בשנת 1969, לאחר שהשלימה לימודי תואר ראשון בסוציולוגיה[1].

לאחר שסיימה את לימודיה בקולג', הרמן עבדה עבור צדקה קתולית. לאחר ניצחונו של ג'ימי קרטר בבחירות לנשיאות ארצות הברית 1976, קרטר ביקש ממנה לכהן כמנהלת המדור לענייני נשים במחלקת העבודה של ארצות הברית. בגיל 29, היא הייתה האדם הצעיר אי פעם לכהן בתפקיד הזה.

אחרי ניצחונו של ביל קלינטון בבחירות לנשיאות ארצות הברית 1992, הרמן נתמנתה לתפקיד עוזרת אישית של הנשיא ולאחר מכן כמנהלת יחסי הציבור בבית הלבן.

במהלך כהונתו השנייה של ביל קלינטון, הרמן נקראה לכהן כמזכירת העבודה של ארצות הברית. היא הייתה האפרו-אמריקאית הראשונה לכהן בתפקיד זה, והאישה החמישית בתפקיד. הרמן נחקרה בחשד לקבלת שוחד בעת שעבדה בבית הלבן. בשנת 2000 החוקרים הגיעו למסקנה כי הרמן לא לקחה חלק בקבלת השוחד ושמה טוהר.

לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2000, איליין צ'או החליפה אותה בתפקיד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלכסיס הרמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]