אמריקה לאן?

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אמריקה לאן?
The Loved One
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הספר "האהוב" של אוולין וו
בימוי טוני ריצ'רדסון
הופק בידי ג'ון קלי, הסקל וקסלר
תסריט טרי סאות'רן, כריסטופר אישרווד
עריכה האל אשבי
שחקנים ראשיים רוברט מורס
אנג'נט קומר
ג'ונתן וינטרס
רוד סטייגר
מוזיקה ג'ון אדיסון
צילום הסקל וקסלר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 באוקטובר 1965
משך הקרנה 122 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט המבוסס על יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 2,000,000 ‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אמריקה לאן?אנגלית: The Loved One) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת קומדיה שחורה משנת 1965 בבימויו של טוני ריצ'רדסון, עם רוברט מורס, אנג'נט קומר, ג'ונתן וינטרס ורוד סטייגר בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן הסאטירי "The Loved One" (האהוב) של אוולין וו משנת 1948 שהוא סאטירה על החברה האמריקאית בכלל ועל התייחסותה לעסקי קבורת מתים בפרט.

חלק גדול מהסרט צולם בבית קברות 'פורסט לון' שבתחומי העיר גלנדייל (קליפורניה).

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דניס ברלו (רוברט מורס) טס מבריטניה ללוס אנג'לס לפגוש את דוד סר פרנסיס הינלי (ג'ון גילגוד), במאי מפורסם בהוליווד. הינלי מציג אותו בפני סר אמברוס אברקומרי (רוברט מורלי) שעומד בראש הקהילה הבריטית בהוליווד ומשגיח שייצגו כראוי את בריטניה.

הינלי עובד כבר 30 שנה בהוליווד, אך המפיק די.ג'יי. (רודי מקדואל) מפטר אותו כי לדעתו כבר אינו יעיל. הינסלי תולה את עצמו ואברקורמבי מטיל על דניס לסדר לו הלווייה מכובדת וממליץ על בית ההלוויות המפורסם הנמצא בבית הקברות "Whispering Glades"

דניס נכנס לבית הקברות המרשים שבו נערכים גם סיורים למטיילים על ידי מדריך (טב הנטר). הוא נפגש עם בחורה יפה בשם איימי (אנג'נט קומר) שעובדת כקוסמטיקאית על הגופות, שעורכת לו סיור ברחבי בית הקברות. היא מפגישה אותו עם היועץ הראשי מר סארקר (ליברצ'ה) שמציג לפניו את כל האפשרויות (עם אש תמיד או רק בעת אזכרות? עם פרופאן או בוטאן?...).

איימי מכירה לו את החונט הראשי מר ג'ויבוי. אדם מוזר שמחזר אחריה וגר עם אמו השמנה (איילין גיבונס) שאוכלת כל היום וכעת חוסך כסף לקנות לה אמבט גדול. ברלו מחזר אחרי איימי ומקריא לה שירים שהוא לא כתב. איימי מעריצה את בעל חברת הקבורה וילבור גלנוורת'י (ג'ונתן וינטרס). בינתיים כדי להתפרנס עובר דניס לעבוד בבית קברות לחיות מחמד שמנוהל על ידי אחיו של וילבור, הנרי (ג'ונתן וינטרס). הוא מתעמת פעם אחת עם גב הלן קנטון (מרגרט לייטון) שלא מרשה לו לקחת את כלבה לקבורה.

לבסוף מחליט וילבור שעליו לשנות את עסקי הקבורה ולבנות על המגרש מוסד סיעודי יוקרתי. את המתים הוא ישלח בטילים לאטמוספירה שם יסתובבו סביב כדור הארץ לעולמים. הוא מביא קציני צבא ובראשם קולונול באק בריקמן (דיינה אנדרוז). כדי לשכנע אותם במיזם שלו הוא מביא אותם לאולם ארונות הקבורה ומהארונות יוצאות צעירות ומתחילה אורגיה. הנקבר הראשון במיזם זה הוא אסטרונאוט המכונה "קונדור". ברלו מספר זאת לאיימי והיא מתעמתת עם וילבור שמגלה לה שזה רצונו ומנסה לאנוס אותה. היא בורחת ונפגשת עם היועץ שלה גורו ברהמין (ליונל סטנדר) שמייעץ לה לקפוץ מבניין גבוה ולהתאבד.

איימי מחדירה לעורקיה את נוזל החניטה ומתאבדת. ג'ויבוי מגלה זאת ומבקש את עזרתו של דניס שיקבור את אפרו של "קונדור" בבית הקברות לחיות, ואילו את אפרה של איימיי ישלח בטיל לחלל. תמורת זאת הוא יממן לו כרטיס טיסה לבריטניה. דניס מסכים ובנמל התעופה הוא רואה בטלוויזיה את טקס השיגור של הטיל.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
רוברט מורס דניס ברלו
אנג'נט קומר איימי
ג'ונתן וינטרס הנרי/וילבור גלנוורת'י
רוד סטייגר מר ג'ויבוי חונט
ג'ון גילגוד סר פרנסיס הינסלי במאי קולנוע
ליברצ'ה סטארקר יועץ בחברת קבורה
רודי מקדואל די.ג'יי מפיק סרטים
דיינה אנדרוז גנרל באק בריקמן
רוברט מורלי סר אמברוז אברקומבי
ג'יימס קובורן פקיד הגירה
מרגרט לייטון הלן קנטון
ליונל סטנדר גורו ברהמין

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]