אנה (סרט, 2019)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנה
Anna
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על תסריט מקורי
בימוי לוק בסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי לוק בסון
תסריט לוק בסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ז'וליין ריי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים סשה לוס
לוק אוונס
קיליאן מרפי
הלן מירן
מוזיקה אריק סרה
צילום תיירי ארבוגסט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפתצרפת צרפת
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה EuropaCorp
Canal+
TF1 Séries Films
OCS
חברה מפיצה Summit Entertainment
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 21 ביוני 2019
משך הקרנה 118 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פעולה
תקציב 30 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו anna2019
anna.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנהאנגלית: Anna) הוא סרט קולנוע צרפתי מסוגת מותחן וריגול משנת 2019. הסרט בבימויו של לוק בסון ובכיכובם של סשה לוס, הלן מירן, לוק אוונס וקיליאן מרפי.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1990 במוסקבה, אנה היא דוגמנית יפהפייה רוסייה וצעירה שנפלה קורבן להתעללות במשפחה ותעשה הכל כדי להימלט מהחיים שבהם היא לכודה. היא נעתרת בחוסר רצון להצעה של קצין הק.ג.ב. אלכס. לאחר שנה של הכשרה, היא אמורה לעבוד כמתנקשת מטעם סוכנות הביון הסובייטית במשך חמש שנים תחת מטפלת בשם אולגה, ולאחר מכן היא תהיה חופשית להמשיך את חייה כרצונה. ראש הקג"ב וסילייב אינו מוכן לכבד את ההסכם הזה ורומז שהדרך היחידה לצאת מהק.ג.ב. היא מוות.

היא נשלחת לעבוד בכיסוי כדוגמנית אופנה בפריז. במקביל היא משלימה משימות והתנקשויות שונות בעזרת כישורים שהופכים אותה לאחת המתנקשות המסוכנות בעולם. כדי להימנע מחשדות לגביה, יש לה מערכת יחסים רומנטית עם דוגמנית עמיתה, באישור אולגה. כאשר היא מתגלה על ידי ה-CIA, היא מסכימה לעבוד עבורם כסוכנת כפולה עם הסוכן מילר כמפעילה, בתמורה להבטחה לפרישה מיידית וחיים מוגנים בהוואי. אחר כך מילר מטיל עליה את משימת ההתנקשות בחיי ואסילייב, כשה-CIA מקווה שהיעדרו יוביל ליחסים חלקים יותר עם הק.ג.ב. אנה הורגת את וסילייב ונלחמת בדרכה החוצה מהמטה הק.ג.ב. מאוחר יותר היא קובעת פגישה עם אלכס ומילר, תוך שהיא מחליפה מידע שגנבה משתי הסוכנויות בתמורה לדחייה זמנית. כשהיא עוזבת, היא נקלעת למארב של אולגה ונורית על בגידתה. עם זאת, היא משתמשת בכפילת גופה כדי לזייף את מותה ולברוח.

מתברר שאולגה גילתה קודם לכן את הקשר של אנה עם ה-CIA ואת ההתנקשות המתוכננת של וסילייב. שתי הנשים קשרו קשר להצטרף לתוכנית של ה-CIA כדי שאולגה תוכל לרשת את וסילייב ומאוחר יותר לזייף את הוצאתה להורג של אנה כדי לשטות בשתי הסוכנויות ולשחרר את אנה לחופשי. כשאולגה עוברת למשרדו לשעבר של וסילייב, היא רואה הודעה מוקלטת שהשאירה לה אנה, שמביעה את הכרת התודה שלה לאולגה אך מגלה שהיא שמרה עדויות למעורבותה של אולגה ברצח של וסילייב למקרה שאולגה תבגוד בהסכמתם. אולגה מחייכת בהתפעלות, וממשיכה למחוק את התיק של אנה ממאגר הנתונים של הק.ג.ב.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות תיאור
סשה לוס אנה פוליאטובה מרגלת רוסייה
הלן מירן אולגה מפעילתה של אנה
לוק אוונס אלכס צ'נקוב בכיר שירותי הביון הרוסיים
קיליאן מרפי לני מילר בכיר שירותי הביון בארצות הברית
לרה אבובה מוד
אלכסנדר פטרוב פיוטר
ניקיטה פאבלנקו ולאד
אנה קריפה ניקה
אלכסיי מסלודודוב ג'ימי
אריק גודון ואסילייב
איוואן פרנק מוסאן
ז'אן-בפטיסט פויש סמי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עוד ב-9 באוקטובר 2017 נודע שסרטו הבא של לוק בסון ייקרא אנה ויככבו בו סשה לוס, הלן מירן, לוק אוונס וקיליאן מרפי. חברת EuropaCorp שבבעלותו של בסון משתפת פעולה עם Lionsgate באמצעות זרוע הפצת הסרטים שלה, Summit Entertainment‏.[1]

צילומי הסרט החלו בתחילת נובמבר 2017.[2][3]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא לאקרנים ב-21 ביוני 2019.[4]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Keslassy, Justin Kroll,Elsa (9 באוקטובר 2017). "Luc Besson Sets Next Film Anna With Helen Mirren, Luke Evans (EXCLUSIVE)". Variety. נבדק ב-7 בנובמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "Luc Besson Debuts the First Anna Photo from the Set". ComingSoon.net. 5 בנובמבר 2017. נבדק ב-7 בנובמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "'When Nikita meets Leon': Luke Besson starts filming 'Anna'". The Malay Mail Online. 7 בנובמבר 2017. נבדק ב-7 בנובמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ McClintock, Pamela (10 באפריל 2019). "Lionsgate Dates Luc Besson's 'Anna' for High-Profile Summer Release". The Hollywood Reporter. נבדק ב-10 באפריל 2019. {{cite web}}: (עזרה)