אריק שטופלסהאוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף אריק סטופלהאוס)
אריק שטופלסהאוס
Erik Stoffelshaus
לידה 14 בדצמבר 1970 (בן 53)
מילהיים על הרוהר
מדינה גרמניהגרמניה גרמניה
פעילות בולטת המנהל הספורטיבי של לוקומוטיב מוסקבה
מקצוע עסקן ספורט

אריק שטופלסהאוסגרמנית: Erik Stoffelshaus) הוא עסקן ספורט גרמני, שכיהן בעבר כמנהל ספורטיבי בלוקומוטיב מוסקבה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי התנסות כפקיד תעשייתי בחברת המתכות תיסן (Thyssen Stahl AG) ותואר במדעי הספורט באוניברסיטת רוהר בוכום, אריק מונה בשנת 1998 למאמן קבוצת הילדים (עד גיל 11) של שאלקה 04 מגלזנקירכן.[1]

ביולי 2000 עבר מאנשי צוות האימונים לניהול המועדון. שם הוא זכה לתמיכתו של בודו מנצה, מנהל מחלקת הילדים בשאלקה. במהלך כהונתו הגיעו קבוצות הנוער לשני תוארי אליפות גרמניה ושתי זכיות בגביע הגרמני.

בשנת 2002 קיבל רישיון אימון מאופ"א. ביולי 2006 מונה לעוזר מאמן הקבוצה הבוגרת, אנדריאס מולר. בין היתר הוא היה אחראי על רכישות של שחקנים כמו הייקו ווסטרמן, איוון רקיטיץ', ג'רמיין ג'ונס וג'פרסון פרפאן. כהונתו הסתיימה ב-26 במאי 2009.

בנובמבר 2013 נסע לקנדה והפך למנהל הטכני של מועדון הכדורגל מערב אוטווה. במרץ 2015, הוא לקח על עצמו את תפקיד המנהל הטכני של איגוד הכדורגל של אזור יורק בטורונטו.

ב-22 בינואר 2017 הוצג שטופלסהאוס כמנהל הספורטיבי החדש במועדון לוקומוטיב מוסקבה מהפרמייר ליג הרוסי, אחרי שהוזמן על ידי איליה גרקוס. רק חודשים ספורים לאחר שנכנס לתפקידו, היה עד לזכייתה של לוקומוטיב בתואר, כאשר ב-2 במאי 2017, המועדון זכה בפעם השביעית בגביע הרוסי. כתוצאה מכך, המועדון העפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית בעונה הבאה. שם לוקומוטיב מוסקבה הפסידה בסיבוב השני לאתלטיקו מדריד, שזכתה בטורניר. בעונה השנייה שלו במועדון הקבוצה זכתה בפעם השלישית בתולדותיה באליפות רוסיה, אחרי ניצחון על זניט סנקט פטרבורג במשחק ליגה, ב-5 במאי 2018.

השכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי זמנו בשאלקה, הוא קיבל תעודה כמורה לספורט. בשנת 2018 הוא קיבל תואר שני במנהל עסקים בתחום ניהול ספורט באוניברסיטת אירופה של מדריד (Universidad Europea).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורט ובנושא גרמנים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.