ארסנל הקרמלין

ארסנל הקרמלין
Арсенал Московского Кремля
מידע כללי
סוג ארסנל, סימן נוף עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום טברסקוי ראיון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע על ההקמה
תקופת הבנייה ?–1701
תאריך פתיחה רשמי 1701 עריכת הנתון בוויקינתונים
סגנון אדריכלי אדריכלות נאו-קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 55°45′12″N 37°37′00″E / 55.75333°N 37.61667°E / 55.75333; 37.61667
(למפת מוסקבה רגילה)
 
ארסנל הקרמלין
ארסנל הקרמלין
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארסנל הקרמליןרוסית: Арсенал Московского Кремля) הוא מבנה טרפזואידי דו קומתי הממוקם בפינתו הצפונית של הקרמלין במוסקבה, בירת רוסיה. כיום משמש המבנה את משמר הקרמלין המופקד על הגנת המבצר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בימי הביניים שימש האתר בו ממוקם כיום המבנה כמחסני המזון של מבצר הקרמלין. המחסנים נהרסו בשלהי המאה ה-17 והצאר פיוטר הגדול הורה בשנת 1702 על הקמת המבנה הנוכחי באתר. אדריכלים גרמניים תכננו את מבנה הנשקייה והקמתו הושלמה בשנת 1736. מבנה זה היה הגדול במבני הקרמלין באותה עת.

בשנת 1737 נפגע המבנה בשריפה הגדולה שפגעה בעיר - וחלקיו הפנימיים של המבנה, העשויים עץ, קרסו. המבנה ניצב בהריסותיו שנים רבות ושוקם בין השנים 17861796 תחת פיקוחם של קאזאקוב (M. Kazakov) וג'ררד (A. Gerard).

לאחר כיבוש מוסקבה על ידי נפוליאון בונפרטה השתלטו חייליו על המבנה, וכאשר נסוגו מהעיר פוצצו את חלקו הצפון מזרחי של המבנה. בין השנים 18161828 שוקם המבנה בסגנון נאו-קלאסי במטרה להקים במקום מוזיאון המוקדש להנצחת הניצחון הרוסי על נפוליאון. לאור מטרה זו הוצבו סביב המבנה 875 תותחים של צבא נפוליאון שנתפסו על ידי הצבא הרוסי. בשנת 1960 הוצבו בחזיתו הדרומית של המבנה תותחים רוסיים מהמאות ה-16 וה-17.

על שם המגדל נקרא אחד מרכבי הליווי של נשיא רוסיה, אאורוס ארסנל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ארסנל הקרמלין בוויקישיתוף

לחצו כדי להקטין חזרה
ארסנל הקרמליןהסנאט הרוסיבניין 14 משמש את הסגל הנשיאותי של רוסיהגן אלכסנדרארמון השעשועים (אין ערך)נשקיית הקרמליןכיכר הארמון (אין ערך)ארמון הקרמלין הגדולארמון טרםכנסיית הנחת הגלימהקתדרלת המלאך מיכאלקתדרלת הבשורהארמון הקרמלין הממלכתיקתדרלת העלייה לשמייםמגדל הפעמונים של איוואן הגדולכיכר הקתדרלותכנסיית שנים עשר השליחיםתותח הצארפעמון הצארכיכר איוואנובסקיההכיכר האדומהכיכר הסנאט (אין ערך)בית הקברות של חומת הקרמליןנהר מוסקבהגן טאיניצקיכיכר מנז' (אין ערך)המואוזוליאום של לניןבית הקברות של חומת הקרמליןחומת הקרמלין
לדף הקובץ
תמונה אינטראקטיבית (לחצו להסבר)‏

מפת הקרמלין במוסקבה. למידע על מקום לחצו עליו