כיכר איוואנובסקיה

לחצו כדי להקטין חזרה
ארסנל הקרמליןהסנאט הרוסיבניין 14 משמש את הסגל הנשיאותי של רוסיהגן אלכסנדרארמון השעשועים (אין ערך)נשקיית הקרמליןכיכר הארמון (אין ערך)ארמון הקרמלין הגדולארמון טרםכנסיית הנחת הגלימהקתדרלת המלאך מיכאלקתדרלת הבשורהארמון הקרמלין הממלכתיקתדרלת העלייה לשמייםמגדל הפעמונים של איוואן הגדולכיכר הקתדרלותכנסיית שנים עשר השליחיםתותח הצארפעמון הצארכיכר איוואנובסקיההכיכר האדומהכיכר הסנאט (אין ערך)בית הקברות של חומת הקרמליןנהר מוסקבהגן טאיניצקיכיכר מנז' (אין ערך)המואוזוליאום של לניןבית הקברות של חומת הקרמליןחומת הקרמלין
לדף הקובץ
תמונה אינטראקטיבית (לחצו להסבר)‏

מפת הקרמלין במוסקבה. למידע על מקום לחצו עליו


מבט על הכיכר. בימין התמונה ניתן לראות את ארמון הקרמלין הגדול

כיכר איוואנובסקיהרוסית: Ивановская площадь) היא הגדולה בכיכרות הקרמלין. הכיכר מצויה במרכז הקרמלין, ונקראת על שם מגדל הפעמונים של איוואן הגדול הנמצא במערב הכיכר.

במהלך המאה ה-16 והמאה ה-17 היו באתר מבני שלטון רבים, ובהם משרדי הממשלה של רוסיה הצארית. כמו כן היה ממוקם בכיכר המשרד שטיפל במשלוח המכתבים הצארים, ולמעשה הכתובת הייתה כתובת הדואר המרכזית של מוסקבה. בשנים אלה הייתה הכיכר עמוסה - מאחר שכל האזרחים אשר באו בפניות אל הממשלה עברו דרכה. עם העברת הבירה ממוסקבה לסנקט פטרבורג ביוזמת הצאר פיוטר הגדול, הועברו גם מבני השלטון, ופחת השימוש במבנים המקיפים את הכיכר.

בשלהי שנות ה-20 ובראשית שנות ה-30 של המאה ה-20 הורחבה הכיכר בעקבות הריסת ארמון ניקולאי הקטן ומנזר העלייה לשמיים, ורוצפה.

כיום הכיכר מפרידה בין חלקי הקרמלין הפתוחים לתיירים (במערב הכיכר) לבין מבני השלטון המצויים במזרח הכיכר (ובהם ארמון הסנאט).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]