ארץ האבודים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארץ האבודים
Land of the Lost
מבוסס על Land of the Lost עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי בראד סילברלינג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ימי מילר, סיד ומרטי קרופט עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט כריס הנצ'י, דניס מק'ניקולס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פיטר טשנר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ויל פרל
אנה פריל
דני מקברייד
ג'ורמה טאקונה
מוזיקה מייקל ג'אקינו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דיון ביבי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה רלטיביטי מדיה, סיד ומרטי קרופט, Mosaic Media Group עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 ביוני 2009
משך הקרנה 102 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה, הרפתקאות
הכנסות באתר מוג'ו landofthelost
landofthelost.net
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ארץ האבודיםאנגלית: Land of the Lost) הוא סרט קומדיה והרפתקאות אמריקאי שיצא לאקרנים ב-5 ביוני 2009 בידי אולפן סרטי יוניברסל. הסרט בכיכובם של ויל פרל, אנה פריל, דני מקברייד וג'ורמה טאקונה מבוסס על סדרת הטלוויזיה ארץ האבודים, בה קבוצת מדענים מגלה יקום שונה הנשלט בידי דינוזאורים, אנשי מערות ואנשי לטאה. עם זאת היו הרבה מאוד הבדלים בין הסרט לסדרת הטלוויזיה.

סרט זה לא הצליח בקופות וגרף רק 68.8 מיליון דולר אף שהפקתו עלתה 100 מיליון דולר, כך שהוא הפסיד בקופות. הוא גם נקטל בידי המבקרים שנתנו לו ציונים שליליים. הסרט זכה בפרס פטל הזהב לפריקוול, הרימייק, ההמשך או ההעתק הגרוע ביותר לשנת 2010.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר רייק מרשל, פלאונטולוג בעל תאוריות מוזרות, מקבל עבודות זולות כמורה בבית ספר לאחר פיצוץ ריאיון עם המגיש מאט לאוור בתוכניתו לפני 3 שנים. באחד הימים מועמדת דוקטורט בשם הולי קנטרל מספרת לו שתאוריה שלו על מסעות בזמן אפשרית ומוכיחה זאת באמצעות מאובן שהגיע ממערה נידחה. הם נוסעים לחקור אותה מלווים בוויל סטנטון, בעל חנות ממתקים המסיע אותם ברפסודה שלו. המערה מכוסה בגבישים חזקים בעלי אנרגיית טכיון חזקה וכשמרשל מפעיל את הממיר שהכין הוא מסיע אותם לשממה נידחה.

בשממה מדברית זו הם מצילים פרימט אנושי בשם צא-קא מזוג שודדים והוא חובר אליהם. הם נמלטים מטירנוזאורוסית גדולה שמתקרבת לעברם, מתחבאים במערה ושם ישנים. מרשל מקבל בבוקר הודעה טלפתית מאיש הלטאה אנוק הצריך עזרה ומצוי בקצה חורבות בקצה העמק. מרשל וחבריו מגיעים לשם ונתקלים בצבא אנשי לטאה קטלניים המובילים אותם לאנוק, המודיע להם שגורש משבטו ומנסה למנוע מהמנהיג זארם לכבוש את כדור הארץ בעזרתם.

לאחר מכן הם יוצאים לשממה ומוצאים מכונת גלידה המושכת קומפסוגנתוסים, ולוצירפטורים ונקבה של אלוזאורוס רעבה הנתקלת בטירנוזאורוסית. שני הענקים מחליטים לרדוף אחרי האנשים ולאחר מרדף מרשל זורק לעבר האלוזאורוסית מיכל של חנקן נוזלי הגורם לה להתפוצץ ומחלץ מגופה את הממיר שלהם ואולם הוא נחטף מהם בידי פטרנודון. הם מחלצים את הממיר מהקן מלא הביצים והולי משתמשת בו, בזמן שהחבורה נרגעת בחיפוש ביצי הלטאים. אך היא נתפסת ומובאת אל המנהיג זארם, המודיע לה שאנוק משקר להם ומנסה בעצמו לכבוש את כדור הארץ.

מרשל וסטנטון לצד צא-קא מגיעים לחלץ אותה משוביה ומצליח. המאבק מושך את הטירנוזאורוסית המכונה "גראמפי" ומרשל לוחם איתה בדו-קרב שבסופו הוא נבלע בבטנה אך שורד. הטירנוזאורוסית מתיידדת איתו ויחדיו הם נעים לצבא אנשי הלטאה ומביסים אותם ואז עוברים דרך דלת גבישית לחדרו של אנוק. הם לוחמים איתו ושוברים את גביש הבדולח, איתו הוא יכול לחדור לכדור אך להולי יש גביש נוסף שאיתו הם יכולים לחזור לכדור. ואולם וויל מחליט להישאר בעולם האבוד, כדי למנוע מאנוק להגיע לכדור הארץ.

בסוף הסרט, לאחר שנים ד"ר מרשל המוציא ספר חדש שוב מוזמן לתוכניתו של מאט לאוור על הביצה שהולי הביאה. לבסוף מסתבר שהביצה לא הייתה ביצה של דינוזאור.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]