BuzzFeed

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף באזפיד)
BuzzFeed
סוג אתר אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2006–הווה (כ־18 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים ג'ונה פרטי, John Seward Johnson III עריכת הנתון בוויקינתונים
מנכ"ל ג'ונה פרטי עריכת הנתון בוויקינתונים
www.buzzfeed.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

BuzzFeed היא חברת תקשורת אינטרנטית אמריקנית פופולרית שנוסדה על ידי ג'ונה פרטי בשנת 2006 בעיר ניו-יורק. היא התמקדה עם הקמתה בתוכן ויראלי על נושאים חברתיים ופופולרים. מאז גדלה והפכה לחברת תקשורת וטכנולוגיה גלובלית המכסה מגוון רחב של נושאים הכוללים פוליטיקה, עשה זאת בעצמך ועסקים.[1]

במקור באזפיד ייצרה תוכן ויראלי בצורת סרטונים, כתבות או מבחני אישיות. בתחילת דרכה כדי למשוך קוראים לכתבות, החברה השתמשה בקליקבייט, ניסוח כותרות מעניינות שעודדו משתמשים להקליק עליהן למרות שביניהן לבין הכתבה לפעמים לא היה כל קשר. לאחר שזכתה בקהל קבוע, הקשר בין הכותרות לבין תוכן הכתבות התחזק.

ההכנסות של באזפיד מגיעות מתוכן שיווקי, מפרסומות ומתשלומים שהיא מקבלת ישירות מפייסבוק.[2] בסוף 2017 פרסם מייסד החברה פרטי מאמר בו הבטיח שהחברה תגוון את מקורות ההכנסה שלה, בין השאר באמצעות פיתוח מותגי תוכן חדשים בתחומי עניין ספציפיים דוגמת מזון או אופנה ופיתוח תוכן עבור חברות מדיה אחרות במטרה להקטין את התלות של החברה ברשתות חברתיות.

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

חדשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2011 נכנסה באזפיד לתחום החדשות ופתחה אתר ייעודי בשם BuzzFeed News. היא החלה להעסיק אנשים שהיו בתפקידים בכירים בחברות עיתונות אחרות, בהן העיתונאי בן סמית' שהיה עורך בפוליטיקו. מניתוח משווה של הסיקור בבאזפיד ובניו יורק טיימס ב-2015 עלה שבאזפיד משתמשת בסטנדרטים מקצועיים דומים לאלו של העיתונות הממוסדת דוגמת הניו יורק טיימס, אך היא מתמקדת מהטיימס בנושאים יותר חברתיים כמו זהות מגדרית ובידור. היא מתבססת פחות מהטיימס על פוליטיקאים ועובדי מדינה כמקורות ויותר על אנשים מן השורה ואנשי עסקים.[2]

האתר BuzzFeed News זכה במספר פרסי עיתונות, וכן היה מועמד לפרס פוליצר.

טייסטי באזפיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

טייסטי הוא מיזם בבעלות באזפיד, שמפיץ סרטונים פשוטים להכנת מתכונים שונים. נכון ליוני 2020, לעמוד זה יש כמעט 100 מיליון עוקבים בפייסבוק. המתכונים מאורגנים בכמה ערוצים ומבוססים בחלקם על תוכן משתמשים.

התוכן של הסרטונים שטייסטי וחברות הבת שלה מייצרות הוא בעל פורמט די קבוע – הסרטונים מצולמים ממבט על ומראים תהליך בישול של מתכון בצורה מזורזת וברורה. הדגש הוא על המתכון ולא על השף. הליך ההסברה בסרטונים הוא ויזואלי גרידא, ואינו מלווה במלל ואף על פי כן המסרים עדיין ברורים מאוד. הסרטונים מלווים בקישור למתכון הכתוב באתר. מחקרים מראים שהצפייה בסרטונים אלו נעשית לצורכי בידור בעיקר - כלומר הם משמשים כהשראה לצופים, ואינם מחליפים מתכונים בפורמטים רשמיים יותר כמו ספרי בישול[3].

מחקר שבדק שימושים וסיפוקים של תלמידי תואר ראשון אמריקאיים בסרטוני טייסטי, מצא שהתלמידים אינם מרגישים מספיק מוטיבציה להכין מתכונים של טייסטי, מפאת חוסר זמן וחוסר במשאבים כלכליים מתאימים. יוצאי הדופן שאכן בישלו מתכונים מתוך סרטונים של טייסטי העידו כי הליך בחירתם בסרטון הושפע אך ורק מהרכיבים אשר היו זמינים לתלמידים בסביבת מחייתם, וכי זהו הגורם המרכזי שקובע באיזה סרטון הם יבחרו. באפליקציה קיימת אפשרות לחפש מתכונים לפי רכיבים, המאפשרת למשתמשים להיעזר בטייסטי לבשל על בסיס רכיבים זמינים[3].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא BuzzFeed בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "BuzzFeed gets $50 mn cash infusion, to set up operations in India". The Economic Times.
  2. ^ 1 2 Tandoc Jr, E. C., Five ways BuzzFeed is preserving (or transforming) the journalistic field., Journalism 19, 2018, עמ' 200-216
  3. ^ 1 2 Nicole A. Osgood, Finding the Purpose of Tasty Videos According to Social Media Audiences, ELON JOURNAL
ערך זה הוא קצרמר בנושא תקשורת. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.