פינטרסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פינטרסט
Pinterest
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
בורסה הבורסה לניירות ערך בניו יורק (PINS) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים סן סילברמן, אוואן שארפ עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2009–הווה (כ־15 שנים)
מיקום המטה פאלו אלטו, קליפורניה
ענפי תעשייה מדיה חברתית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים רשת חברתית מקוונת
שווי שוק 23.07 מיליארד דולר (18 במרץ 2024)
מנכ"ל סן סילברמן עריכת הנתון בוויקינתונים
עובדים 3,225 (נכון ל־31 בדצמבר 2021) עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.pinterest.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פינטרסטאנגלית: Pinterest) היא רשת חברתית מקוונת דמוית לוח מודעות. השירות מאפשר למשתמשיו ליצור ולנהל אוספי תמונות משלהם. מטרתו המוצהרת של האתר היא "לחבר בין כל האנשים בעולם באמצעות 'דברים' שמעניינים אותם". פינטרסט מנוהלת בידי חברת Pinterest, Inc., המבוססת בסן פרנסיסקו, קליפורניה. 79% ממשתמשי פינטרסט הן נשים. בהתאם, לפי אתר Ad Planner, הנושא הבולט ביותר בשימוש באתר הוא "מעצבי אופנה וקולקציות", ואחריו הנושא "אומנויות".[1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפיתוח של אתר פינטרסט החל בשנת 2009, וגרסת הבטא של האתר שוחררה במרץ 2010. מאז הפעלתו, ממשיך האתר לפעול בגרסת בטא, כאשר בתחילת הדרך ההצטרפות אליו הייתה אפשרית למוזמנים בלבד ואולם כיום כל אחד יכול לפתוח חשבון באתר. ב-16 באוגוסט 2011, מגזין טיים כלל את האתר ברשימת "50 האתרים הטובים של שנת 2011" שערך. בדצמבר 2011, האתר נכנס לרשימת עשר הרשתות החברתיות המובילות, לפי נתוני אתר Hitwise, עם 11 מיליון ביקורים בשבוע בסך הכל. בינואר 2012, אתר comScore דיווח כי לפינטרסט 11.7 מיליון משתמשים ייחודיים, מה שהופך אותו לאתר שחצה את רף 10 מיליון המשתמשים הייחודיים בקצב המהיר בהיסטוריה.

שימוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמשיה של פינטרסט מרכיבים לוחות של תמונות לפי נושאים, וממלאים אותם במדיה דיגיטלית שונה, מרחבי רשת האינטרנט או על ידי שיתוף תמונות ממשתמשים אחרים באתר. פעולה זו נעשית באמצעות כפתור ה-"Pin it", או באמצעות טעינת מדיה לאתר. כל פריט מדיה שהועלה מוגדר כ-"סיכה" (Pin), והוא יכול להיות תמונה, וידאו, דיון או מתנה כספית. המשתמש יכול לבנות "לוחות" (Boards) שמורכבים משיחות בנושא מסוים. לוחות יכולים להיות פומביים (גלויים לכל משתמשי האתר) או פרטיים (גלויים רק לבעלי הרשאות גישה). פינטרסט מאפשרת למשתמשיה לעקוב אחר משתמשים אחרים או אחרי נושאים ותחומי עניין, וכאשר משתמשים נכנסים לעמוד הבית של האתר הם רואים רשימת מעקב אחר פעילות של הלוחות, המשתמשים והנושאים שאחריהם החליטו לעקוב.

החל מ-2016 האתר מאפשר פרסום ממומן.

מאפיינים ייחודיים (פיצ'רים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תפריט גרפי לפי הקשר טבעי – "פינטרסט" מאפשרת פתיחת תפריט פעולות באמצעות "מגע אצבע", במכשירים עם מסך מגע. לחיצה ארוכה על אחת התמונות פותחת "ציור" של שלושה קווים היוצאים בצורה רדיאלית מנקודת הלחיצה ומסתיימים ב"אייקון". גרירת האצבע אל אחד האייקונים ועזיבת הלחיצה על המסך כאשר האצבע על ה"אייקון" גורמת לביצוע הפעולה שהאייקון מייצג. נכון לנובמבר 2013, פיצ'ר זה מאפשר ביצוע "לייק", ביצוע "נעיצה מחדש" ושליחת התמונה למשתמש אחר. פיצ'ר זה חדשני משום שהשימוש בו אינו מחייב ידיעת שפה ולכן מייתר את הצורך בתרגום כמו גם שהוא מאפשר שימוש על ידי ילדים שאינם יודעי קרוא וכתוב או אנשים בעלי מוגבלויות - כאלו שיכולים רק להצביע לכוון מסוים עם העיניים.
  • הצגת התמונות על גבי מפה – במהלך נובמבר 2013, פינטרסט שילבו יכולת לציין מקום, מצויר על גבי מפה, בהקשר לכל אחת מהתמונות או לוחות הנעיצה. פיצ'ר זה מאפשר לתת "הקשר גאוגרפי" לתמונות ובהתאם פותח סל חדש של שימושים אפשריים לאפליקציה.
  • מנוע חיפוש ויזואלי – פינטרסט מאפשרת לערוך חיפוש מידע על חלקים מתוך "סיכות" שגולשים רואים באתר. החיפוש הוא לפי חלק התמונה שהגולשים בוחרים, ולא לפי התיאור המילולי של התוכן.
  • דף רקע לעמודים חדשים ב"גוגל כרום" – במהלך ספטמבר 2014, פינטרסט השיקה תוסף לדפדפן "גוגל כרום" המאפשר מצב בו הרקע ל"עמוד הבא בתור" בדפדפן, הוא תמונה מתוך "פינטרסט" בעולם תוכן נושאי לפי בחירה. ניתן "לנעוץ" את התמונה ישירות אל לוחות הנעיצה של "פינטרסט" מתוך תמונת רקע זו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פינטרסט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]