בחיפוש אחר אושר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בחיפוש אחר אושר
В поисках счастья
בימוי אלכסנדר גוטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיהרוסיה רוסיה
הקרנת בכורה 2005 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט תיעודי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בחיפוש אחר אושררוסית: В поисках счастья) הוא סרט תיעודי רוסי משנת 2005 העוקב באופן פואטי אחר חייהם של בוריס ומאשה ראק, יהודים סובייטים, שבשנת 1934 עברו לחבל האוטונומי היהודי שיצרה הממשלה הסובייטית במזרח הרחוק הרוסי. הסרט זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הרוסי בשנת 2006.

האוכלוסייה היהודית במחוז מעולם לא הגיעה ל-30% ונכון לשנת 2003 היא הייתה רק כ-1.2%. אוכלוסיית עיר הבירה בירוביג'ן התדלדלה, בית הכנסת היחיד בעיר פועל רק פעמיים בשבוע.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מראה את חייהם הצנועים של בוריס ומאשה, ללא טכנולוגיה מודרנית, תוך שהם מסתמכים על העבודה הקשה שלהם כדי לשרוד. ראק הוא יו"ר החווה הקיבוצית האחרונה של בירוביג'אן, שגשם רב הפך אותה לביצה. עבור ראק השלוליות הפכו ל"אנדרטה לזכר מפעל חייו".[1] השניים מגדלים גם בעלי חיים, שכולם מקבלים שמות של מנהיגים פוליטיים.

"אף אחד לא רוצה להשקיע כסף בעיר הזו, מכיוון שהם לא רוצים שתי מולדות", מסביר אחד היהודים היחידים בבירוביג'אן, "יהודים במוסקבה, סנט פטרסבורג, קייב, כולם מקבלים כסף. אבל הכסף היחיד שאנחנו משיגים הוא לעזור ליהודים שנמצאים כאן, לעזוב."[2]

הסרט התיעודי מדגיש את הפגיעות האנושית. הטבע הפחית את החווה הקהילתית המשגשגת שהייתה פעם והפכה לפטריה של ביצות ושלוליות. מוגבלות גופנית וגיל מבוגר מכבלים את האנשים שאחריהם הסרט עוקב, וניכר כי ציפיותיהם מהרפובליקה היהודית נענו באכזבה. אף על פי שהיו נתונים להשפעות השליליות של גשמים, הזדקנות, פוליטיקה והחלטותיהם של האנשים האחרים, ראק ומאשה ממשיכים להתמיד בחייהם.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • זוכה פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע הרוסי, 2006
  • הבחירה הרשמית בפסטיבל לייפציג לסרטים תיעודיים, 2006
  • הבחירה הרשמית של פסטיבל סרטי דוקפוינט, 2006

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gutman, Alexander (29 במרץ 2007). "Russia - In Search of Happiness". Journeyman Pictures. נבדק ב-29 במרץ 2007. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "The Last Jews of Brobidzhan". Focal Point and World Media Network. 1995. אורכב מ-המקור ב-2016-03-04. נבדק ב-2016-03-04.