בראדוורסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בראדוורסט
Braadworst
בראדוורסט במחבת אמייל
בראדוורסט במחבת אמייל
בראדוורסט במחבת אמייל
מאכלים
סוג נקניקיה טריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא הולנד עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בראדוורסטהולנדית: Braadworst או Verse Worst) הוא נקניק הולנד גדול, לרוב מורכב מבשר חזיר בגלל יחס הבשר/שומן שלו, אם כי ניתן להשתמש גם בבשר בקר או בשר עגל.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבשר מתובל בפלפל שחור ואגוז מוסקט, אך ניתן להשתמש בנוסף בתבלינים ובעשבי תיבול אחרים כמו ציפורן, מרווה, זרעי שומר, זרעי כוסברה או גרגרי ערער.[1][2] יחד עם הרוקוורסט ההולנדי הוא הנקניק (או נקניקיה) הנפוץ ביותר המוגש יחד עם רוב סוגי הסטמפוט, (מילולית: סיר מחית) שהוא מאכל הולנדי מסורתי העשוי משילוב של פירה תפוחי אדמה עם ירק אחד או כמה ירקות, אך היא נאכלת עם מנות אחרות וניתן למצוא אותה ברחבי הולנד ופלנדריה.

מקור השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם בראדוורסט הוא הולנדי עבור נקניק צלוי, בעוד שהשם Verse Worst פירושו פשוט "נקניק טרי" (בניגוד לנקניק או הנקניקיות המיובשות או המבושלות). בדרך כלל הנקניק מטוגן במחבת עם כמות גדולה של חמאה, אם כי במהלך הקיץ לא נדיר לראות את הנקניק על ברביקיו.

בשפה ההולנדית השם braadworst משמש מדי פעם גם לבראטוורסט (Bratwurst) הגרמני, אם כי הנקניקיות המעורבות שונות מאוד. Bratwursts מכונים גם בשמם המקומי או נקראים Duitse braadworst שפירושו בראדוורסט גרמני.

Verse Worst שפירושו כאמור פשוט נקניק טרי או הבראדוורסט הוא האב הקדמון הישיר של נקניק האפריקנרים ה-Boerewors הידוע יותר בעולם, שאליו הוא עדיין דומה מאוד.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Vereniging van Keurslagers". www.keurslager.nl.
  2. ^ "Uw Slager Home". www.uw-slager.nl. אורכב מ-המקור ב-2014-05-27. נבדק ב-2014-05-26.