ג'ורדן ב' גורפינקל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ורדן ב' גורפינקל
לידה 7 ביולי 1967 (בן 56) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם עט Gorf
יצירות בולטות ציפורי הטרף
באטמן: שטח הפקר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ורדן ב. גורפינקלאנגלית: Jordan B. Gorfinkel או Gorf; נולד ב-7 ביולי 1967) ידוע גם בשם גורף, הוא יוצר קומיקס אמריקאי, קריקטוריסט עיתונים. מפיק אנימציה ומוזיקה, בידור ומולטימדיה, סרטונים ואירועים חיים, גורפינקל הוא גם זמר א-קפלה, בעיקר עם הלהקות Beat'achon ו-Kol Zimra.

גורפינקל היה עורך ב-DC קומיקס במשך כמעט עשור, שם ניהל את זיכיון באטמן. התוספות הבולטות ביותר שלו ליקום באטמן כוללות את ציפורי הטרף שעובדה לסדרת טלוויזיה באותו שם משנת 2002, והסרט ציפורי הטרף: והארלי קווין המהממת ובאטמן: שטח הפקר, ששימש השראה לעלייתו של האביר האפל ו"עונה". 5 מסדרת הטלוויזיה גות'האם[1].

קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת 1996 גורפינקל יוצר וכותב את Everything's Relative, רצועת קומיקס בעיתון שמתפרסמת מדי שבוע בערים גדולים רבים, ביניהם: ניו יורק, מיניאפוליס, אטלנטה, דטרויט ובולטימור.

במשך רוב שנות ה-90 ניהל גורפינקל את זיכיון הקומיקס באטמן ב-DC Comics, תוך תיאום פרסומים, רישוי והפקות קולנוע וטלוויזיה עם ההיסטוריה של 60 השנים של יקום DC.

בשנת 1999 הגה וביים גורפינקל את הסדרה "ארץ הפקר"[1] שהייתה לסיפור הקומיקס הפופולרי ביותר לשנה זו. הוא גם הגה את סדרת הקומיקס המצליחה ציפורי הטרף[2].

בשנת 2015, גורפינקל הוציא רומן גרפי מקורי בהוצאת Penguin Random House בשם Michael Midas Champion[3][4].

בינואר 2019 הוציא גורפינקל את הגדה של פסח מצוירת עם המאייר הישראלי ארז צדוק, בהוצאת קורן ירושלים[5].

Avalanche Comics Entertainment[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2007, הקים גורפינקל את Avalanche Comics Entertainment LLC (ACE), המשתמשת בסיפור מצויר כדי לפתח תוכן בידורי ומיתוג תאגידי. החברה זכתה לשבחים על עבודתה בפיתוח קומיקס עבור "Heroes Happen Here" של מיקרוסופט[6]. בין לקוחות ACE : עליבאבא ("סדרת סרטי אנימציה קצרים"), Clorox ("SuperMoms"), Hasbro (תנ"ך בזיכיון רובוטריקים וחומרי קומיקס סמוכים לסרטים) ונעלי Toms.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גורפינקל היה חבר בשתי להקות מוזיקליות יהודיות, Beat'achon ו-Kol Zimra. הוא גם ארגן את אוסף הכישרונות המוזיקליים האמריקאים והישראלים שהוצגו בפרויקט 'Voices of Israel' ב-2004.

ביוני 2011, הוציא את השיר "Members of the Tribe (M.O.T.)" יחד עם שון אלטמן כחלק מהאקט המוזיקלי-קומדיה שלהם "Simcha & Gorfinkel". השיר מדגיש את הניגודים ברמות מצוות שונות בתוך היהדות. זה מקדם סובלנות וכבוד[7].

המוזיאון היהודי של מינכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2005 המוזיאון היהודי של מינכן הזמין את גורפינקל ליצור סדרה של רצועת הקומיקס שלו "Everything's Relative" עבור תערוכת הקבע שלו. מנהל המוזיאון ברנרד פורין רצה ש"מבקרים ילמדו על החיים היהודיים המקומיים, ההיסטוריה והדת". הוא חשב שאמנות קומיקס תהיה צורה טובה להתמודד עם סוגיות עכשוויות ופנה לגורפינקל[8], העלילה המצוירת, המוצגת בגרמנית ובאנגלית, "חוקרת את הרעיון של יהודי שחוזר לגרמניה דרך הדמות זיידה, המבקרת במינכן בפעם הראשונה מאז שחרורו ממחנה ריכוז"[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Kaliroff, Marc (22 בינואר 2020). "A Cataclysmic Event: 'No Man's Land' is The Double-Edged Sword of The Batman Mythos". Goomba Stomp. נבדק ב-13 באפריל 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Comics Sherpa - About JORDAN B. GORFINKEL.
  3. ^ "Michael Midas Champion: Book One by Jordan B. Gorfinkel | PenguinRandomHouse.com". PenguinRandomhouse.com. נבדק ב-2016-03-30..
  4. ^ "Michael Midas Champion Challenges The Superhero Origin Story, Plus Preview". Bleeding Cool Comic Book, Movie, TV News. 14 ביוני 2015. נבדק ב-2016-03-30. {{cite web}}: (עזרה).
  5. ^ Gustines, George Gene (21 בדצמבר 2018). "Seven Comic Books for This Season (and the Next)". New York Times. נבדק ב-26 בדצמבר 2018. {{cite news}}: (עזרה).
  6. ^ "Avalanche Comics Entertainment". www.avalanchecomics.com. אורכב מ-המקור ב-2009-04-02. .
  7. ^ "MOT Video". YouTube. ארכיון מ-2021-12-21. נבדק ב-14 ביוני 2011. {{cite web}}: (עזרה).
  8. ^ Axelrod, Toby (1 באפריל 2007). "Cartoon exhibit brings artist past his fears, into Germany". The Jerusalem Post. נבדק ב-7 באפריל 2021. {{cite news}}: (עזרה).
  9. ^ Sangiacomo, Michael (21 במאי 2007). "Comic belief". The Plain Dealer. נבדק ב-7 באפריל 2021. {{cite news}}: (עזרה).