ג'קי ארל היילי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'קי ארל היילי
Jackie Earle Haley
ג'קי ארל היילי, 2010
ג'קי ארל היילי, 2010
לידה 14 ביולי 1961 (בן 62)
נורסט'רידג', קליפורניה שבארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1972 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון קנוגה פארק עריכת הנתון בוויקינתונים
http://jackieearlehaley.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'קי ארל הייליאנגלית: Jackie Earle Haley; נולד ב-14 ביולי 1961) הוא שחקן קולנוע אמריקאי, שהיה מועמד לפרס האוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר לשנת 2006 על משחקו בסרט "ילדים קטנים" וזכה לפרסום רב כשגילם את גיבור-על רורשאך בסרט "השומרים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היילי נולד ביישוב הקהילתי נורסט'רידג' שבלוס אנג'לס, בנו של אבן ארל "באד" היילי שדרן רדיו מקומי ושחקן.

במהלך חייו התחתן הייל 3 פעמים, נישואיו הראשונים היו עם שרי ווהן ב-1979.

להיילי 2 ילדים, בן כריסטופר (1986) מנישואיו השניים של היילי ואוליביה (1998) ממערכות יחסים אחרות. היילי התחתן עם אשתו השלישית אמיליה קרוז בשנת 2004 וחי כיום בסן אנטוניו, טקסס.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הקריירה שלו בתור שחקן החל היילי בשנת 1975 בדרמת המותחן של ג'ון שלזינגר "יומו של הארבה", שהייתה מועמדת לשני פרסי אוסקר. שנה לאחר מכן הופיע בקומדיית הספורט "הכי גרועים בליגה", הופעה שרק העלתה את מעמדו של היילי ככוכב קולנוע. ב-1979 שיחק היילי בדרמת הספורט הקומית זוכת פרס האוסקר "תרגילים בהתבגרות", סרט שנחשב לאחד מסרטי הספורט הטובים בכל הזמנים. לאחר מכן לא הרבה היילי לשחק בפרויקטים קולנועיים גדולים והסתפק פה ושם בהופעות בסרטים קטנים כגון: "נמסיס", "איש הבובות" ו"שוטר מכני 3".

בשנת 2006 חזר היילי לפעילות קולנועית שוטפת ושיחק לצידן של קייט וינסלט וג'ניפר קונלי בדרמה הרומנטית מועמדת 3 פרסי אוסקר "ילדים קטנים", בסרט גילם היילי את דמותו של רונלד ג'יימס מק'גרובי, עבריין מין שנשלח לכלא בגין התערטלות פומבית מול ילדים. על תפקיד המשנה שעשה בסרט קיבל היילי מועמדות לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר אותה הפסיד לאלן ארקין.

ב-2009 כיכב היילי בדרמת המסתורין הבדיונית של זאק סניידר "השומרים" בה גילם את רורשאך, נולד לאם יצאנית שהצהירה בילדותו בפניו כי הייתה צריכה לעבור הפלה, לא מצליח לשלוט בזעמו כשהוא קולט שמשהו ממש לא בסדר עם המין האנושי. רורשאך הוא אדם אלים ואינו בוחל באמצעים בחקירותיו, מרבית עלילת הסרט מסופרת דרך עיניו באמצעות רישומיו ביומנו.
בשנת 2010 גילם היילי את דמותו הבדיונית של הרוצח הסדרתי פרדי קרוגר בסרט "סיוט ברחוב אלם", שיחזור לסרט משנת 1984. היילי החליף את רוברט אנגלונד שגילם את דמותו של קרוגר בכל אחד מסרטי "סיוט ברחוב אלם" עד היום. נוסף על כך, הוא משתתף בסדרת הפעולה "מטרה אנושית" (באנגלית:"human target").

בשנת 2016 גילם את דמותו של ריימונד קוב בדרמה ההיסטורית של הבמאי נייט פארקר "הולדתה של אומה" שקיבלה שבחים רבים. באותה השנה הופיעה דמותו בסדרת האנימציה "המופע של קליבלנד" עונה 2 פרק 16.

בימוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2015 החל לעבוד על הסרט "הקרימינלים"; מותחן פשע אותו ביים היילי ואף שיחק בתפקיד קטן. הסרט יצא לאקרנים ב-20 בנובמבר 2015 ברחבי ארצות הברית וקיבל ביקורות מעורבות, שליליות לרוב.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'קי ארל היילי בוויקישיתוף