ג'קי מייקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'קי מייקה
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1955 (בן 69 בערך)
קזבלנקה, מרוקו
שם לידה יעקב מלכה
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1979
עיסוק זמר, מוזיקאי, מלחין
סוגה סן – רמו, מוזיקה מזרחית, פופ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'קי מייקה (מלכה) (נולד בשנת 1955) הוא זמר, פזמונאי ומלחין ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקה נולד בעיר קזבלנקה במרוקו ב-1955 ועלה עם משפחתו לישראל בהיותו בן שנה. הוא גדל והתחנך בשכונת קטמונים בירושלים. אחיו, סם ויוסי מלכה היו מראשי ארגון הפשע "הכנופיה הירושלמית". בצעירותו שיחק בקבוצת הנוער של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים לצד אורי מלמיליאן ודני נוימן, וזכה עמה באליפות ישראל בכדורגל לנוער.

בסוף שנות השבעים, הקים ביחד עם כמה מחבריו את הלהקה "זמר קטמונים". בהמשך, פנה לאמרגן בני ברזילי, אמרגנו של שימי תבורי, שהתרשם ממנו, והוחתם אצלו על חוזה הקלטות של חמש שנים. באותה התקופה, החל מייקה להופיע בשורה של מועדונים ברחבי ירושלים, ביניהם "קרוואן", "נובמבר" ו"יופיטר" וביצע את המעבר מעולם הכדורגל לעולם המוזיקה.

ב-1979 יצא אלבומו הראשון "ימי נעוריי" בעיבודים וניהול מוזיקלי של נחום פרפרקוביץ'. מתוך האלבום שמכר מעל ל-150 אלף עותקים בלט במיוחד השיר "לא חשוב לי לאן" (גרסת כיסוי לשיר של זמר אלמוני בשם מיקי אמיר) שנחל הצלחה רבה והפך למפורסם ביותר של מייקה. לאחר יציאת אלבומו הראשון יצא לסיבוב הופעות בכל חלקי הארץ, בחלק מהופעותיו הופיע יחד עם הבדרן אבנר דן.

ב-1980 יצא אלבומו השני, "אדם וחווה", כאשר עיבודי השירים נחלקו בין נחום פרפרקוביץ' לננסי ברנדס. נוסף אליהם השתתפו בהקלטות גם חיים רומנו בגיטרות, מיקי שביב ושמוליק ארוך בבס, מאיר ישראל בתופים, פטר ורטהיימר, יעקב מירון ואיתמר ארגוב בכלי נשיפה, ריקי מנור, אפי בן ישראל, חני בודגוב בקולות וכן משתתפים נוספים.

ב-1982 יצא אלבומו השלישי "שירו ביחד" עם עיבודים של ננסי ברנדס ונגינה של חברי להקת "ברוש". בין שירי האלבום בלטו שיר הנושא, הדואט "לשיר בשני קולות" עם ריקי מנור (מלהקת "איזולירבנד") והחידוש ל"עופרה", שביצע במקור מוטי פליישר.

ב-1983 יצא בחברת התקליטים "פונוקול" אלבומו הרביעי "חיזרי אליי אהובה" בעיבודים של אלי קניאל ואבי אדריאן. עוד באותה שנה יצא גם אלבומו החמישי "מכתב החייל" עם נגינה בהקלטות של חברי להקת "ברוש".

ב-1986 הוציא את האלבום "בואי ונשירה" שכלל שירים מקוריים לצד 2 חידושים ל"ברצלונה" ול"לילה בחוף אכזיב". את שירי האלבום עיבדו יגאל חרד, ואהרון מנחם.

בשנת 1987, בה בית"ר ירושלים זכתה באליפות המדינה בכדורגל לראשונה בתולדותיה הוציא את השיר "אני אוהב אותך בית"ר", שהפך במהרה לשיר האליפות של הקבוצה ולאחד השירים המזוהים עימו ביותר עד היום.

באוגוסט 1994 יצא בחברת התקליטים של "האחים ראובני" האלבום "לא חשוב לי לאן - להיטי זהב", שכלל עיבודים חדשים ללהיטים שלו עצמו, וכן חידושים ללהיטים של ג'ו עמר, גבי שושן ומשה הילל.

בפברואר 1995 הוציא את אלבום האוסף "להיטי זהב" - חלק ב', שכלל את מיטב להיטיו וכן שיר אחד חדש "אני חולם על אנטונלה".

ב-1999 הוציא את האלבום "גבר מאוהב", בו נכלל הדואט "גולי עלאש" עם זוגתו קרן לוי, וגרסה מחודשת ל"לאן חשוב לי לאן" עם סילברדון בקטעי רגאיי.

בספטמבר 2014 הוציא את האלבום" קלאסיקה ישראלית", שכשמו כלל חידושים ללהיטים של צביקה פיק, גבי שושן, אושיק לוי ועוד. את שירי האלבום עיבד תומר עג'ם.

ב-2015 הוציא את האלבום "קולות מתוך הלב". האלבום כלל את "נלחמים על המולדת", שנכתב בהשפעת מלחמות ישראל, והשאיפה להגיע לשלם

ב-2018 יצא אלבומו "השירים שגדלנו עליהם" שכולל את מיטב שיריו (ביניהם "לא חשוב לי לאן", "לעוף איתך" לצד קאברים לשירים של זמרים אחרים דוגמת "שושנת פלאים")

לאורך כ-40 שנות פעילות הוציא מייקה 28 אלבומי אולפן.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקה נשוי בשנית לזמרת קרן לוי, הצעירה ממנו ב-24 שנים ולהם שני ילדים. מנישואיו הקודמים יש לו בן אחד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]