גדול-עין אינדו-פסיפי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןגדול-עין אינדו-פסיפי
מצב שימור
מצב שימור: אין מספיק נתונים
[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: מקריני סנפיר
מחלקה: מקריני סנפיר
סדרה: טרפוניים
משפחה: גדולי עין
סוג: גדול-עין
מין: גדול-עין אינדו-פסיפי
שם מדעי
Megalops cyprinoides
Broussonet, 1782
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גדול-עין אינדו-פסיפי (שם מדעי: Megalops cyprinoides) הוא מין של דג גרם מסדרת הטרפוניים וקרובו של המין גדול-עין אטלנטי. הוא מצוי לחופי האזור האינדו-פסיפי בין מזרח אפריקה וחצי האי ערב עד לדרום-מזרח אסיה, מזרח אוסטרליה, פולינזיה הצרפתית וצפונה עד יפן. לרוב הוא מצוי בימים הטרופיים.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורך דג זה עולה לעיתים נדירות על מטר וקרוב יותר ל-50 ס"מ ומגיע למשקל 18 ק"ג. הוא בעל עיניים גדולות, זימים ועצמות לחיים ולסת בולטות ומוארכות, סנפירים רחבים לאורך הגוף וקשקשים כסופים עד ירוקים-בהירים והסנפירים אורים עד צהובים. דג זה יכול לחיות מעל 44 שנה והוא מתחיל את חייו כלרווה שקופה בדומה לצלופחים.

דג זה ידוע בכך שהוא יכול לחיות ולהתרבות הן במי הים והן במים מתוקים ובמים מליחים. הוא מצוי בין מנגרובים, ביצות, נהרות, אגמים ודלתאות וכן במימי הים והאוקיינוסים עד עומק 50 מטר ובעיקר בשוניות אלמוגים ולעיתים בין צמחי מים שונים.

גדול-העין הוא דג טורף בעל יכולת לא רגילה לנשום אוויר בעזרת שלפוחית האוויר שלו. הוא רודף אחרי דגים קטנים (בייחוד סרדינים), סרטנים, חסילונים ויצורי מים שונים וגם מצמחים. התזונה שלהם במים מתוקים דומה לזו שבים. דג זה איננו ניצוד בכמויות מסחריות אך לא ברור מה מצב השימור שלו בטבע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ גדול-עין אינדו-פסיפי באתר הרשימה האדומה של IUCN