גילי חסקין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף גלעד חסקין)
גילי חסקין
חסקין במאי 2009
חסקין במאי 2009
לידה 16 באוגוסט 1957 (בן 66)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גלעד (גילי) חַסקין (נולד ב-16 באוגוסט 1957) הוא מורה דרך ישראלי העוסק גם בכתיבת מדריכי טיולים ובכתיבה עיתונאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חסקין נולד בכפר ביל"ו. ליגאל חסקין, מדריך טיולים ותיק ומקים חוג המטיילים הראשון בישראל שיועד לציבור הרחב.[1] וליפה שהייתה אחות. סבו, יצחק אלחנן חסקין, היה גזבר הסתדרות העובדים הכללית וממייסדי כפר ביל"ו, אבי סבו הוא הרב משה חסקין רבן של קרקינובה ופרילוקי ומחבר הספר "כלכלת שביעית", ודודתו היא חנה הירש.

לאחר סיום לימודי בית הספר התיכון בגבעת ברנר, שירת חסקין כלוחם וסמל בחטיבת גולני. לאחר שחרורו מהשרות הצבאי החל לטייל, בתחילה בסיני ולאחר מכן יצא לטיול בן שלוש שנים בסקנדינביה ובאמריקה הצפונית והדרומית. כן יצא לטיול בן שנה בהודו בשנת 1990, וטייל באזורים רבים אחרים בעולם.

חסקין משמש כמדריך טיולים בכיר, והוא מחזיק ברישיון מורה דרך מוסמך משנת 1985. הוא עבד עבור "החברה הגאוגרפית" וחברת "מסעות". הוא עוסק בהוראת התיירות במכללות, בקורסים למלווי קבוצות, בקמפוסים של הקתדרה העממית ובמקומות נוספים. בשל הידע שלו והצלחתו בהדרכת טיולים כונה חסקין על ידי העיתון "מעריב" "הגורו של המטיילים". כן נשא במשרות ניהוליות ב"חברה הגאוגרפית".

חסקין הוא בוגר החוג ללימודי ארץ ישראל במכללת בית ברל, ומחזיק בתעודת הוראה כמורה מוסמך בכיר לגיל הרך. בשנת 1987 השלים את לימודי התואר הראשון בלימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה, בשנת 1992 השלים את לימודי התואר השני בהצטיינות באוניברסיטת חיפה, ובשנת 2008 קיבל מאוניברסיטת חיפה תואר דוקטור בלימודי ארץ ישראל. נושא עבודת התזה שלו היה "מקומם של שיקולים אתיים-מוסריים בהפעלת הכוח ויישומם בפועל בתקופת המנדט (טוהר הנשק)".

ב־16 בדצמבר 2005 התפרסם חסקין כאשר נעצר בעודו מלווה קבוצת מטיילים מהודו לסרי לנקה כשבתרמילו כדור רובה בודד. בתחילה הואשם במגוון של האשמות ביטחוניות, וישב במעצר במשך 20 יום. לאחר מכן הומרו סעיפי האישום הכבדים בסעיף קל של אחזקת נשק שלא כדין, והמעצר הומר במעצר בית בתחומי העיר טריוונדרום. מעצרו של חסקין עורר עניין רב בישראל, ורבים מקרב הציבור, פוליטיקאים ואישי ציבור, יצאו להגנתו ודרשו את שחרורו. ב-20 ביוני 2006 שוחרר, כאשר בית המשפט ההודי קבע כי כל העניין יסודו בטעות, ושב למדינת ישראל. על חוויותיו אלו כתב את ספרו "שבוי בקסמה".

מתחילת הקריירה שלו עסק חסקין בכתיבה. פרט למדריכי טיולים, ולספרו "שבוי בקסמה" כתב באופן קבוע עבור מגזינים כמסע אחר, טבע הדברים, מגזין אל על, ועבור המוסף "סוף שבוע" של מעריב, ו"שבעה ימים" של ידיעות אחרונות. מאמר שכתב "ממנור לרמת ישי" על ההיסטוריה של רמת ישי פורסם בכתב העת אופקים בגאוגרפיה של אוניברסיטת חיפה בשנת 2007. בנוסף לכך השתתף בתוכניות רדיו וטלוויזיה רבות, ובערבי "מספרי סיפורים". חסקין מפרסם אתר אינטרנט ובו מידע רב ומאמרים בנושאים גאוגרפיים והיסטוריים.

חסקין גרוש ואב לשלושה.

מספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "דרום אמריקה - עצות שימושיות למטייל הישראלי", הוצאה עצמית, 1983.
  • "טורקיה הקלאסית" דפוס קל 1989 (ביחד עם שרון טלמור).
  • הפרק על רמת ישי בספר "סיפורן של חמישים מושבות" מאת זאב ענר, משרד הביטחון – ההוצאה לאור, 1996.
  • פרק על יהדות הודו בספר "בוא איתי להודו", מאת סודהא קול, הוצאת מטר, 1998.
  • "עכבר עולם - ריו דה ז'אנירו", הוצאת מודן, 2001.
  • "ירדן - מפת האטרקציות" הוצאת צופית.
  • "שבוי בקסמה", מוזה הוצאה לאור, 2006.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יגאל חסקין, באתר הפלמ"ח; שולמית רון, דבר לצועד: יגאל והחבריא, דבר, 19 במרץ 1964