גן החיות אבילון

גן החיות אבילון
תצוגת הגיבון גמיש בגן החיות
תצוגת הגיבון גמיש בגן החיות
סוג גן חיות, מרכז שימור
מיקום רודריגז, הפיליפיניםהפיליפיניםהפיליפינים
תקופת הפעילות 2005–הווה (כ־19 שנים)
שטח 75 דונם
מספר מינים 600+
מספר פרטים 3000
קואורדינטות 14°44′41″N 121°09′06″E / 14.744666666667°N 121.15172222222°E / 14.744666666667; 121.15172222222
האתר הרשמי של גן החיות אבילון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
דוב מלאי בגן החיות
תיבת הנוח של ארק אבילון

גן החיות אבילוןאנגלית: Avilon Zoo) הוא גן חיות בגודל של 75 דונם הממוקם בבריו סן איסידרו, רודריגז ריזל, פיליפינים. הוא מופעל על ידי הקרן לשימור חיות הבר של אבילון, המפעילה גם את גן החיות של ארק אבילון.

גן החיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום גן החיות אבילון הוא המרכז הזואולוגי הגדול ביותר בפיליפינים ביחס של שטח לאוסף בעלי החיים. בגן החיות נמצאים יותר מ-3000 פרטים מ-600 מינים שונים של בעלי חיים כמו: עופות, יונקים, זוחלים, דו-חיים, דגי מים מתוקים וחסרי חוליות. בגן החיות יש אוסף מגוון של בעלי חיים מקומיים בפיליפינים, שרובם גודלו בהצלחה בשבי באמצעות תוכניות השימור של גן החיות. גן החיות הוא גם ביתם של אוסף גדול של צמחים אשר יותר ממחציתם אנדמיים לפיליפינים. גן החיות אבילון שואף להיות אחד מגני החיות בעולם שמציגים בעלי חיים רבים מדרום מזרח אסיה.

גן החיות מציע סיורים מודרכים וטיולים חינוכיים שמציעים לאורחים את ההזדמנות ללמוד על חיות בר. מאמצי שימור נעשים כדי לשמר מינים מאוימים ולהגן על הסביבה. מלבד בעלי החיים והתערוכות, ישנם עמדות אשר בהן ניתן לקנות מזון לבעלי החיים המותרים, ביניהם: ארפאימה ענק, עופות מים, דגי קוי, צבי ענק, סוסים, אייליים וגם עמדות בהם ישנם מדריכים ובעלי חיים המותרים לליטוף כמו: אורנגאוטן, נחשים ועופות.

הישגי שימור בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גן החיות של אבילון הצליחה לגדל בהצלחה פרטים של כוח גריי. הכוח הראשון ממין זה שנולד בגן החיות הייתה נקבה בשם "גרייסה". הבקיעה של הכוח "גרייסה" הוצגה בפני קהל גדול בגן החיות.

גן החיות ארק אבילון[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיט נחשים פיליפיני בארק אבילון

גן החיות של ארק אבילון הוא גן החיות היחידי בפיליפינים, המציג מבנה הדומה לתיבת נוח, גן החיות של ארק אבילון הוא ביתם של חיות בר אקזוטיות שונות כמו טיגריס לבן, יגואר, דוב מלאי, מרמוסט שחור טופר, ארפאימה ענק, עיט נחשים פיליפיני, אריה, טיגריס, קקדו אדום ביב (Cacatua haematuropygia), צב דרבוני, יונת כתר ויקטוריה, ועוד רבים אחרים.

בין האטרקציות המיוחדות של גן החיות, ישנם פינות רבות שמאפשרות תצלומים ומגע עם בעלי חיים שונים, ביניהם: "ברוטוס" הסוס המיניאטורי, "ווקי" הבינטורונג, "ארת'ור" הכלב צאן אנגלי עתיק, "קיוט" אוח פיליפיני, שני קקדואים מולוקים (Cacatua moluccensis), "קולו" הפיתון המלכותי, ובעלי חיים אחרים שניתנים למגע. בארק אבילון נמצאת פינת ליטוף שבה ניתן ללטף ולהאכיל: ארנבות, שרקנים, כבשים, עזים ובעלי חיים אחרים. בנוסף המבקרים יכולים ללמוד אמנויות טבע ומלאכות, ולשחק במיני-משחקים. המבקרים יכולים לחגוג מסיבה או להיפגש על אזור פעילות בסיפון העליון של תיבת נוח.

בין בעלי החיים המותרים לליטוף המיוחדים של גן החיות נמצאת "ונוס" האורנגאוטנית הבורנאית, הנמצאת בפינה בגן החיות. כיום היא בת שנתיים ותמיד נמצאת ליד מטפלה. ניתן להתקרב וללטף אותה חופשי, ולהצטלם איתה בעלות. ונוס יודעת לעשות פוזות שונות למצלמה ביניהם: פוזת "דוגמנית", חיוך, כיף (אגרוף, שתי ידיים, וכו'), נשיקה ועוד.

קרן השימור "אבילון"[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרן לשימור חיות הבר של אבילון היא ארגון ללא כוונת רווח המחויבת לתרום באופן משמעותי למאמצי שימור חיות הבר בפיליפינים באמצעות חינוך לשמירת הסביבה, ותוכניות לשימור מינים. הקרן פועלת כיום בגן החיות של אבילון ברודריגז, גן החיות של אבילון בריזאל וגן חיות נוסף בפסיג סיטי. קרן השימור אבילון הוא חבר באגודה של גני החיות בדרום מזרח אסיה (SEAZA). למרות שגן החיות אבילון הוא מרכז חשוב ביותר בפיליפינים ומשתתף במאות תוכניות למינים בסכנת הכחדה, הוא עדיין אינו מספק את הצרכים המלאים של בעלי החיים, כשהכלובים הם הבעיה הראשית: שטח הכלובים קטן מאוד יחסית לגודל בעלי החיים ואין מספיק פעילויות או התאמות לסביבה לבעלי החיים. מבחינה בטיחותית גן החיות אינו ממלא את התפקיד הראוי; ישנם כלובים העשויים מזכוכית רגילה שניתנת לשבירה קלה יחסית (מה שמסוכן בנוגע לטורפים או חיות גדולות), כלובים בהם ישנם סורגים ישנה מגבלה קטנה המונעת מגע בחיות אך גם ילדים קטנים יכולים להכניס את ידיהם לכלובים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גן החיות אבילון בוויקישיתוף