דו"ח אירופה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דו"ח אירופה
Europa Report
בימוי Sebastián Cordero עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי בן בראונינג עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Philip Gelatt עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קרייג מקיי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אנמריה מרינקה
כריסטיאן קמרגו
דן פוגלר
אמבת' דייווידץ
ניל דה-גראס טייסון
שרלטו קופליי
מיקאל ניקוויסט
דניאל וו
Karolina Wydra
אייזיאה וייטלוק ג'וניור עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בר מק'קרירי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אנריקה צ'דיאק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה
  • Start Motion Pictures
  • Wayfare Entertainment Ventures LLC
חברה מפיצה שירותי ADS, נטפליקס, סרטי מגנוליה, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 ביוני 2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 90 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט הרפתקאות, Found Footage עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב כ-10מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו europareport
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דו"ח אירופה הוא סרט מדע בדיוני משנת 2013 בבימויו של סבסטיאן קורדו, בכיכובם של כריסטיאן קמרגו, אנה מריה מרינקה, מיכאל ניקוויסט, דניאל וו, קרולינה ווידרה ושרלטו קופלי. כסרט פאונד פוטג' הוא מגולל את סיפורה הבדיוני של משימת הצוות הראשונה לירח אירופה, אחד מארבעת הירחים הגליליאניים של יופיטר. למרות כשל טכני הרה אסון שגורם לאובדן התקשורת עם חדר הבקרה בכדור הארץ וסדרת משברים, הצוות ממשיך במשימתו לאירופה ומגלה עדויות לחיים על ירח זה.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר אונגר, מנכ"ל אירופה ונצ'רס, מספר את סיפור המשימה "אירופה אחת". שישה אסטרונאוטים יוצאים למשימה במימון פרטי לירח אירופה של צדק כדי למצוא מקורות חיים פוטנציאליים.[3] אנשי הצוות הם המפקד ויליאם שו, הטייסת רוזה דסקה, קצין המדע הראשי דניאל לוקסמבורג, קצינה מדעי הביולוגיה הימית קטיה פטרובנה, המהנדס הזוטר ג'יימס קוריגאן והמהנדס הראשי אנדריי בלוק.

לאחר שישה חודשים לתוך המשימה, סערה סולארית פוגעת בספינה ומשביתה את התקשורת עם בקרת המשימה. בלוק וקוריגן מבצעים פעילות חוץ רכבית לתיקון המערכת מבחוץ אך תאונה קורעת את החליפה של בלוק. בזמן שהוא מוביל חזרה למנעול האוויר, בלוק מבחין שהחליפה של קוריגאן הייתה מצופה הידראזין והוא לא יכול להיכנס למנעול האוויר, אחרת הוא יזהם את שאר הספינה. בלוק מנסה להציל את קוריגאן על ידי הוצאתו מחליפתו, אך הוא משחיר מחוסר חמצן. בידיעה שאין תקווה לעצמו, קוריגאן דוחף את בלוק למנעול האוויר ובכך דוחף את עצמו הרחק מהספינה כשהיא ממשיכה את מסעה לאירופה. תקוע, הוא מת בחלל; אנשי הצוות ממשיכים במשימה, כשהם מדוכדכים ממותו של קוריגאן.

לאחר עשרים חודשים הספינה עוברת למסלול סביב אירופה והמנחת הירחי שלה נוחת בבטחה על אירופה אך מחמיץ את אזור היעד. הצוות קודח דרך הקרח ומשחרר בדיקה לים הבסיסי. בלוק, מחוסר שינה ומעורר דאגה בשאר אנשי הצוות, רואה אור מחוץ לספינה, אך הוא אינו מסוגל לתעד אותו או לשכנע את הצוות באשר להתרחשותו. הגשושית נפגעת על ידי חפץ מואר לא ידוע והמגע איתו אבד.

פטרובנה מתעקשת לאסוף דגימות על פני אירופה; הצוות מצביע ומתיר לה ללכת. בניתוח הדגימות, לוקסמבורג מגלה עקבות של אורגניזם חד-תאי. פטרובנה רואה אור כחול מרחוק ומחליטה לחקור אותו. כשהיא מתקרבת אל האור נשבר הקרח שמתחתיה והיא נופלת. המצלמה הצמודה בראשה ממשיכה לשדר, מציגה את פניה המבועתים כשהביולומינסנציה הכחולה משתקפת בעיניה, לפני שהיא נעלמת.

הצוות מסכים לעזוב כדי לדווח על הגילויים לכדור הארץ אך המנועים אינם תקינים. כשמנחת הירח פוגע בחזרה לפני השטח של אירופה, שו מתפרק ממושבו כדי להשליך מיגון מים על מנת להפחית את מהירות הפגיעה. הספינה מתרסקת באתר הנחיתה המקורי. כתוצאה מההשפעה נהרג שו והמנחת הירחי נפגע, מדליף חמצן ומאבד חום ועד מהרה מתחיל לשקוע בקרח.

בלוק ולוקסמבורג מסתדרים בביצוע תיקונים מחוץ לספינה. לוקסמבורג מנסה לרדת אך נופל בקרח. בלוק יודע שאין סיכוי שהוא לבדו יצליח לתקן את המנחת הירחי לפני שהוא ישקע. במקום זאת הוא מצליח לתקן את התקשורת לספינת האם המקיפה, על חשבון כיבוי מערכות התמיכה בחיים, רגע לפני שאותו אור כחול שראתה פטרובנה מתקרב ונראה שהוא נופל גם לתוך הקרח.

דאסק יוצרת מחדש את התקשורת עם כדור הארץ; כל התמונות והנתונים שנאספו שנשמרו מאז סערת השמש מועברים לכדור הארץ דרך ספינת האם, בדיוק כשסדקי הקרח ומנחת הירח מתחילים לשקוע. לבד וצופה את מותה, פותחת דאסק את מנעול האוויר כדי להציף את הנחתת בתקווה לחשוף את מקור האור. כשהמים עולים לתא הטייס, היא רואה יצור ביו-אור-גלילי[4] מתרומם לעברה, לפני שהמצלמה נכבית.

באפילוג אונגר מאשר כי צוות אירופה גילה מקור חיים על אירופה ועלה על כל הציפיות, שכן התצלומים מראים מתוך סצנה קדומה יותר של הצוות מול המצלמה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Turan, Kenneth (1 באוגוסט 2013). "Review: 'Europa Report' gets good mileage from low-budget sci-fi". Los Angeles Times. Tribune Company. נבדק ב-21 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Europa Report – Movie Trailers". Apple Inc. נבדק ב-9 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "First look at Sharlto Copley in sci-fi film The Europa Report". Commingsoon.net. 11 בפברואר 2012. נבדק ב-9 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "The Making of Europa Report". fxguide.com. נבדק ב-22 באוקטובר 2013. {{cite web}}: (עזרה)