דומיניק דוורו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דומיניק דוורו
Dominique Deveraux
דומיניק דוורו, בגילומה של דיאן קארול
דומיניק דוורו, בגילומה של דיאן קארול
תוכנית טלוויזיה שושלת (הסדרה המקורית)
משפחת קולבי
שושלת (אתחול מחודש)
הופעה ראשונה בסדרה המקורית:
עונה 4, פרק 26: "ביקור הגברת"
באתחול המחודש:
עונה 2, פרק, 20: "ביקור הגברת"
הופעה אחרונה בסדרה המקורית:
עונה 7, פרק 28: "משחק הצללים"
באתחול המחודש:
עונה 5, פרק 22: "מלכוד 22"
יוצרים ריצ'רד ואסתר שפירו
גילום הדמות דיאן קארול (1984–1987)
מייקל מישל (2019-)
מידע
שם אמיתי מילי קוקס
מין נקבה
מקצוע אשת עסקים
זמרת ופזמונאית
דמויות קשורות
משפחה תומאס "טום" קרינגטון ולורה מתיוס קוקס (הורים)
בלייק ובן קרינגטון (אחים למחצה)
אדם, סטיבן ופאלון קרינגטון (אחיינים)
בסדרה המקורית:
בריידי לויד (גרוש)
ג'קי דוורו (בת)
אמנדה קרינגטון (אחיינית)
באתחול המחודש:
ססיל קולבי (גרוש)
ג'ף ומוניקה קולבי (ילדים)
ונסה דוורו (בת חורגת)

דומיניק דוורואנגלית: Dominique Deveraux; נולדה בשם מילי קוקס) היא דמות בדיונית, שהופיעה באופרת הסבון "שושלת" ובסדרת הספין אוף שלה, "משפחת קולבי", וגולמה על ידי דיאן קארול בין השנים 1984–1987. דמותה של דומיניק הופיעה לראשונה בסיום העונה הרביעית של הסדרה והתגלתה בתור אחותו של בלייק קרינגטון שנולדה מרומן שניהל אביו מחוץ לנישואיו. דומיניק עזבה את הסדרה בסוף עונתה השביעית, ולא שבה למיני הסדרה שהופקה לאחר מכן בשנת 1991, "שושלת: המפגש".

באתחול המחודש של רשת "The CW" לסדרה, דמותה של דומיניק מגולמת על ידי מייקל מישל. בעיבוד זה, דומיניק היא אמם הביולוגית של ג'ף ומוניקה קולבי, ובכך היא קושרת את משפחת קולבי לעץ משפחת קרינגטון.

בסדרה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם השתתפותה בעונתה הרביעית של "שושלת", דיאן קארול הבינה את סוד הצלחתן של אופרות הסבון ששודרו בפריים טיים, וציינה כי אף על פי שהסדרה נגעה בנושאים רבים כמו אונס והומוסקסואליות, היא טרם נגעה בנושא הבדלי המעמדות בין הלבנים לבין האפרו-אמריקאיים.[1][2] לפני השתתפותה בסדרה באותה תקופה, קארול הצהירה שהיא מעוניינת לגלם את "הכלבה השחורה הראשונה בטלוויזיה."[1][3][4] קארול פנתה לסוכנה בבקשה לפנות למפיק הסדרה, אהרון ספלינג, אך לא קיבלה ממנו תגובה לפני שהשניים נתקלו זה בזה זמן קצר לאחר מכן – ברברה סטרייסנד ביקשה מקארול לשיר שיר מהסרט "ינטל" בטקס גלובוס הזהב השנתי, ולאחר מכן, במהלך האפטר-פרטי, קרול וספלינג מצאו את עצמם באותו מועדון לילה.[1][2] לדברי ספלינג, "כשדיאן נכנסה, אסתר שפירו ואני הסתכלנו עליה, הסתכלנו אחד על השנייה ואמרנו, 'אלוהים, היא שייכת לשושלת.'"[1][2] קארול אמרה לשפירו באותו הלילה, "אם לא אני אקבל את התפקיד, תנו אותו למישהי אחרת, כי הגיע הזמן לכך."[1] על ליהוקה, ספלינג הצהיר ש"כמעט סגרנו את העסקה באותו הלילה תוך כדי שתייה על הבר."[1] עם הופעתה הראשונה בעונתה הרביעית של הסדרה, דומיניק הוצגה כאישה מסתורית ואמידה, שהגיעה לדנוור באמונה שהיא שייכת למשפחת קרינגטון, אך רק בעונתה החמישית, נחשף שהיא למעשה אחותו למחצה של בלייק.[5]

הצטרפותה לצוות השחקנים הראשי של "שושלת" הפכה את קארול לשחקנית האפרו-אמריקאית היחידה עם תפקיד קבוע בסדרה שמשודרת בפריים טיים באותה התקופה, ואת דמותה של דומיניק לדמות האפרו-אמריקאית הראשונה בעלת תפקיד בולט באופרת סבון המשודרת בפריים טיים.[1][6] על כך, קארול אמרה, "בהחלט לא חקרתי את מספר האפרו-אמריקאים בטלוויזיה, אבל איך אפשר שלא לראות שהם לא שם?"[1] בשני הפרקים האחרונים של העונה הרביעית, שכרה המשוער של קרול נאמד ב-35,000 דולר לפרק, והיא קיבלה חוזה לפחות ל-17 מתוך 29 פרקים של העונה החמישית.[1] על כתיבת דמותה, שפירו אמרה, "רצינו תפקיד שבו אישה שחורה תוכל להיות באותה רמה חברתית וכלכלית כמו הדמויות האחרות. הדבר היחיד שלא רצינו לעשות הוא להפוך את האישה השחורה לקורבן."[1] שפירו הוסיפה, "הכוונה שלנו היא לכתוב את הדמויות בשנת 1984 עם דגש על אופי, ולא על צבע עור."[1]

מתחילתה, דומיניק נועדה להוות קונטרה עבור דמותה של אלקסיס קולבי, אותה גילמה ג'ואן קולינס.[1] שפירו אמרה על כך, "כשלעצמה, דומיניק לא מתכוונת להתעלות על אלקסיס."[1] קולינס ציינה, "אני חושב שזה נפלא שיש לנו עוד אישה מעל גיל 40 בפריים טיים. היו לנו מספר סצנות של כלבה-נגד-כלבה, שהיו מעולות מאוד, וכמובן שאף אחד לא יודע יותר טוב ממני שזה שאת משחקת כלבה, זה לא אומר שאת צריכה להיות כזאת בעצמך."[1] קארול הגיב על דבריה של קולינס ואמרה," ג'ואן ואני קרובות מספיק בגיל ובניסיון, עד שאנחנו מסוגלות להבין שזו (הזדמנות) נהדרת לכולנו".[1] ויליס אדוארדס, שהיה נשיא האיגוד הלאומי לקידום אנשים צבעוניים, העיר על ליהוקה של קארול, שמדובר ב"דבר מרכזי מבחינתנו. אנחנו נלחמים על דבר כזה במשך שנים."[1] לינדה אוונס, שגילמה את דמותה של קריסטל קרינגטון, אמרה אז, "אני לא חושבת שההשפעה של בואה לסדרה ישפיע רק על אפרו-אמריקאים. אני חושבת שזה ישפיע על כל האנשים שרואים אותה."[1]

אפיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעודה מופיעה בתפקיד מרכזי באחת מאופרות הסבון הליליות, הצהירה קארול שהיא מעוניינת לגלם אישה עשירה וחסרת רחמים.[1] בשנת 2011, קארול אמרה כי מפיקת הסדרה, איליין ריץ', אהבה את הרעיון להפוך את דמותה של דומיניק לכלבה", ושבתגובה היא אמרה לה, "אני חושבת שהדבר הכי חשוב עבורנו הוא לזכור לכתוב עבור הגבר הלבן, ונקבל את התוצאה. נקבל את הדמות. אל תנסי לכתוב על מה שאת חושבת שאני, תכתבי את התסריט מנקודת מבט של גבר לבן שרוצה להיות עשיר ועוצמתי. וכך מצאנו את דמותה של דומיניק דוורו."[2]

בריאיון שנערך בשנת 1984, אמרה קרול, "מעולם לא שיחקתי דמות שלא הייתה אהובה. ואני אוהבת את זה. אני אוהבת את זה מאוד מכיוון שאני חושבת שלעיתים קרובות מאוד, ובמיוחד כשמדובר בבני מיעוטים, כמעט נדרש מהם להיות אנשים נחמדים, ואני לא רוצה לשחק אישה נחמדה."[3]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קארול גילמה לראשונה את דמותה של דומיניק דוורו, זמרת ואשת עסקים ממולחת, בפרק 26 של עונתה הרביעית של הסדרה, "ביקור הגברת", ששודר בשנת 1984, והופיעה ב-71 פרקים מפרקי הסדרה, ובשבעה פרקים מפרקי סדרת הספין אוף שלה, "משפחת קולבי". דמותה של דומיניק עזבה את הסדרה בפרק סיום עונתה השביעית של הסדרה, ששודר בשנת 1987.

על מנת למנוע סיכוי שפרטי קשת העלילה בה דמותה של דומיניק מעורבת ידלפו לעיתונות, צולמו מספר סצנות מטעות שהציגו את דומיניק כאמה הביולוגית של קירבי אנדרס או כגרושתו של בעלה לשעבר של אלקסיס, ססיל קולבי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת סיום העונה הרביעית, הפזמונאית המצליחה והאמידה דומיניק דוורו מגיעה לדנוור, ומתחילה לתחקר את פאלון קרינגטון-קולבי בשאלות בנוגע לאמה, אלקסיס קולבי. בפרק סיום העונה, תוהה דומיניק לעצמה בסרקזם (וחושפת בפני הצופים), "הם לא יהיו המומים לגלות שאני בת קרינגטון?"

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם פתיחת העונה, בעלה של דומיניק, בריידי לויד (שגולם על ידי בילי די ויליאמס), מגיע לדנוור בעקבות אשתו במטרה להחזירה הביתה, אך זאת האחרונה מסרבת לגלות לו את הסיבה לרצונה העיקש להישאר בדנוור. עם זאת, קריסטל מבחינה בעוינותה הגלויה של דומיניק כלפי בעלה, בלייק קרינגטון. לאחר טקס האזכרה שנערך לכבודה של פאלון, דומיניק חושפת בפני משפחת קרינגטון כי היא בתם של אביו של בלייק טום קרינגטון ופילגשו, לורה מתיוס, ומביאה לכך הוכחה, מה שהופך אותה רשמית לאחותו למחצה של בלייק. בלייק, שכעת נמצא בשפל כלכלי מבצע עסקה עם דומיניק: ארבעים אחוז מהמניות של "דנוור-קרינגטון" בתמורה ל-70 מיליון דולר. עסקה זו מציבה את דומיניק על הכוונת של אלקסיס והשתיים הופכות לאויבות מרות; שכן אלכסיס תכננה להשמיד את בלייק עד שהעסקה טרפדה את תוכניותיה. כשבריידי מגלה על מוצאה האמיתי של דומיניק, הוא זועם על כך שהיא הסתירה ממנו זאת.

כשותפתו העסקית של בלייק, דומיניק נוסעת לאיסטנבול במטרה להיפגש עם ראשיד אחמד ולסייע לבלייק להשיג ממנו וידוי לפיו הוא עזר לאלקסיס לטרפד את עסקת חוזי הקידוח. למרות הסיוע, בלייק חושף בפני דומיניק שטום מכחיש שהוא אביה. זועמת, דומיניק תובעת את בלייק בגין ניכוי כספים של החברה לאחר שבלייק השתמש בחלק מהכסף שהשקיעה ב"דנוור-קרינגטון" במטרה לנשל אותו מאחוזתו. עם זאת, בהמשך, דומיניק ובלייק מבקרים את אביהם, טום, על ערש דווי בסומטרה. טום פוגש את בתו הלא חוקית, דומיניק, לראשונה, וזאת משכנעת אותו לקבל אותה כבתו. טום מת, אך לא לפני שכולל את דומיניק בצוואתו, כמו גם הפך אותה למוציאה בפועל של הצוואה, מה שמכעיס עוד יותר את אלקסיס. בעקבות כך, בלייק מכיר בה לבסוף כאחותו למחצה ובהפגנת תודה, דומיניק מבטלת את תביעתה נגדו. בהמשך, בלייק מזמן את אלקסיס למשרדו ואומר לה שאם היא תתמיד בניסיון לשבור את צוואתו של טום, הוא יתמוך בתקיפות בצדה של דומיניק. יתר על כן, הוא בלייק חוזר ומדגיש את העובדה שהיא בת משפחתו וכי הוא יילחם עד מוות בשבילה. אלקסיס נעתרת לדרישותיו של בלייק, אך מבטיחה לו שהיא תמצא דרך להשמיד את דומיניק. מאוחר יותר באותו הערב באחוזת קרינגטון, בלייק מקיים ארוחת ערב בה הוא מקבל רשמית את דומיניק לחיק המשפחה.

לאחר קבלתה למשפחת קרינגטון, דומיניק מגלה שבריידי הגיש בקשה לגירושין ושאלקסיס מנסה להשתלט על החברה שלה, "דוורו גרופ בע"מ", ובעקבות כך היא מתעלפת. בבית החולים, דומיניק מגלה שעליה לעבור ניתוח לב. בזמן תקופת החלמתה, דומיניק מתקרבת לבלייק ולקריסטל. לאחר שהשניים מתגרשים, בריידי מסרב למכור את מניותיו ב"דוורו גרופ בע"מ" לאלקסיס, ומסכל את ניסיון ההשתלטות שלה. דומיניק היא בין האורחים המשפחתיים שהוזמנו למולדביה על מנת לחגוג את חתונת אחייניתה, אמנדה, עם הנסיך מייקל, שם מתקיימת הפיכה צבאית והמורדים משתלטים על הכנסייה ופותחים בירי על כל משתתפי החתונה.

עונה 6 (שושלת) / עונה 1 (משפחת קולבי)[עריכת קוד מקור | עריכה]

דומיניק שורדת את הטבח בחתונה, ודוחה את הצעתו של מנהיג המורדים להישאר במולדביה על מנת "לבדר את הכוחות ולשפר את המורל". עם שובה לדנוור, דומיניק עובדת עם בלייק על עסקת נפט מול ג'ייסון קולבי. דומיניק פוגשת את ג'ונתן לייק, מזכיר במחלקת המדינה, שמזכיר לדומיניק שהם הכירו לפני שנים בפריז. במקביל, גארט בוידסטון, עורך דינו של ג'ייסון קולבי וגבר מעברה של דומיניק, שב ומנסה להצית מחדש את הרומן ביניהם, אך דומיניק מסרבת. שנים קודם לכן, דומיניק וגארט ניהלו רומן במהלכו טען גארט שהוא נשוי וסירב לעזוב את אשתו. דומיניק נקרעת באהבתה בין ג'ונתן לגארט עד שנודע לה כי ג'ונתן החל לשתף פעולה עם בארט פאלמונט, פוליטיקאי שנלחם בפרויקט הנפט.

בהמשך העונה, בתה של דומיניק, ג'קי, מבקרת ומבקשת מאמה להישאר בדנוור במקום לחזור לסיים את בית הספר בו היא לומדת בלוזאן, שווייץ. גארט פוגש את ג'קי ומשוכנע מיד שהוא אביה, ובעקבות כך לוחץ על דומיניק, שמכחישה שהוא אביה של ג'קי, אך לבסוף מתוודה שהוא אכן אביה הביולוגי ומסכימה להינשא לו. בפרק סיום העונה, אלקסיס חושפת בפני דומיניק במהלך מסיבת האירוסין שגארט מעולם לא היה נשוי, ושיקר לה על מנת להימנע ממערכת יחסים ארוכת טווח. דומיניק הזועמת סוטרת לאלקסיס ומורה לה לעזוב, ולאחר מכן מתעמתת עם גארט ומבטלת את האירוסין. בינתיים, האורחים ממשיכים לחגוג, מבלי להיות מודעים לכך שהחתונה בוטלה – או ששרפה משתוללת בחלקים אחרים של המלון.

עונה 7 (שושלת) / עונה 2 (משפחת קולבי)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך השרפה, דומיניק נבהלת לאחר שהיא אינה מצליחה למצוא את ג'קי. דקס דקסטר מצליח לחלץ את ג'קי, שנכוותה קשות ועוזבת את דנוור לתקופת החלמה ממושכת. לאחר שהיא מתאוששת מהשרפה, דומיניק מסייעת לבלייק להיאבק באלקסיס, שהשתלטה על "דנוור-קרינגטון" בסיועו של אחיהם המנוכר, בן. במקביל, דומיניק מנסה להחיות את קריירת השירה שלה. כאשר ביקורת גרועה מופיעה בעיתון שנמצא בבעלותה של אלקסיס, דומיניק הולכת להתעמת איתה ובין השתיים מתפתח "קרב חתולות". עד מהרה, דומיניק פוגשת את הגאולוג ניק קימבול, שמחזר אחריה נחרצות. בתחילה, דומיניק מתנגדת לו, אך בהמשך מתרצה לו והשניים שוכבים. בהמשך, ניק מציל את דומיניק משני בריונים שנשלחו על ידי איש עסקים בשם גארי טילדן במטרה "לחסל אותה" לאחר שדחתה עסקה עסקית מטילדן. אך דומיניק עדיין מסויגת מיחסיהם – ומתקרבת לדקס, שהוא גם בעלה לשעבר של אלקסיס. ניק לוקח את דומיניק לסוף שבוע רומנטי בסן פרנסיסקו, שם הוא מציע לה נישואין. בזמן שדומיניק שוקלת לקבל את הצעת נישואיו של ניק, ג'קי חוזרת לדנוור ומספרת לאמה שגארט עדיין מאוהב בה, אך דומיניק מצהירה שהיא לא תשוב לזרועותיו של גארט, וג'קי המאוכזבת עוזב שוב את דנוור. בפרק סיום העונה השביעית, דומיניק וניק משתתפים בחתונה של אחיינה, אדם. לאחר הטקס, דומיניק מקבל את הצעת נישואיו והשניים עוזבים את דנוור.

עונה 9[עריכת קוד מקור | עריכה]

על אף שהיא אינה מופיעה לאחר העונה השביעית, דומיניק (שעליה מסופר שהצליחה לחדש את קריירת השירה שלה באירופה) מוזכרת בעונה התשיעית, כשבלייק חוקר את רציחתו של רוג'ר גריימס, במהלך ביקור אצל דודה של דומיניק, צ'ארלס מתיוס.

באתחול המחודש[עריכת קוד מקור | עריכה]

דומיניק דוורו, בגילומה של מייקל מישל.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתחול המחודש של "שושלת" עלה לשידור לראשונה ברשת "The CW" ב-11 באוקטובר 2017.[7] במאי 2018, פורסמה הודעה לעיתונות שחשפה פרטים על עלילת העונה השנייה ורמזה כי הסדרה תציג את אחותו למחצה של בלייק, דומיניק דוורו, אמם של ג'ף ומוניקה קולבי, במהלך העונה.[8] על הצגת דמותה של דומיניק בסדרה, המפיקה בפועל סאלי פטריק אמרה:

אני מצפה לעשות זאת בהמשך העונה, אני מקווה. היא פנטסטית. היא דמות נהדרת והיא אויבת גדולה עבור אלקסיס, אבל מעניין אותי גם להביא את אמם של מוניקה וג'ף. ראינו את בני קרינגטון ועל אף שהם דפוקים לגמרי, יש להם זה את זה, פחות או יותר, ולראות מה חסר לבני קולבי, ומי האישה ההיא ואיך הגעתה משפיעה על דמויותיהם זה באמת מעניין.[9]

ב-22 במרץ 2019 נודע כי השחקנית מייקל מישל לוהקה לגילום דמותה של דומיניק במחציתה השנייה של העונה השנייה.[10][11] ב-11 באוקטובר 2019, אושר כי מישל קודמה לתפקיד ראשי בעונה השלישית. הקידום אושר לאחר שהשחקנית חשפה את קידומה באינסטגרם כבר ביולי 2019.[12] לקראת שידור בכורת העונה השלישית, המפיק בפועל, ג'וש ריימס, הצהיר כי דומיניק תחליף זמנית את אלקסיס קרינגטון (לאחר שניקולט שרידן פרשה וטרם נמצאה לה מחליפה) בתור עושה הצרות העיקרית החדשה של הסדרה, ותשחק בשני הצדדים במלחמה בין קולבי לקרינגטון. ריימס אישר גם כי משפחתה הסודית של דומיניק "[תופיע] בשלב כלשהו."[13]

אפיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שידור פרק הבכורה של העונה השלישית, ג'סטין קריירו מהאתר "The Young Folks", ציין כי על פי המוצג בסדרה, דמותה של דומיניק לא תיתן לדבר להפריע לה, כולל ילדיה שלה, וכשגם כשהיא פולשת לחייהם של אנשים אחרים ומוכנה להרוס את חייהם היא מרגישה ממש כמו בבית.[14]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריד גאודנס מהאתר "Hidden Remote" שיבח את מישל על הופעת הבכורה שלה בדמותה של דומיניק וכתב: "זה ליהוק מהודר, וכדאי שהם ישמרו עליה בעונה הבאה."[15] עם זאת, המבקרים לא התרשמו במיוחד ממניעיה של דומיניק להשתלט על השושלת של משפחת קרינגטון.[16] ליזי בוצ'אק מהאתר "TV Fanatic" העירה שדמותה "צולעת" ו"ביצועיה של השחקנית מחווירים לעומת שאר אנשי צוות השחקנים."[17] בניגוד לכך, ג'סטין קריירו מהאתר "The Young Folks", תיאר את דומיניק כ"נשימה של אוויר צח", והוסיף כי "עכשיו, כשאלקסיס איננה, היינו צריכים עוד נבלית זוהרת שכל מה שעומד מראש מעייניה הוא המעמד, העושר והשלתטות על התהילה של קרינגטון." קריירו נקט בפחות ביקורתיות כלפי המניע הכללי של דומיניק, אך הסכים כי "מטרתה להגיע לחדשות היא תוכנית חלשה", וטען כי "אם דומיניק רוצה לקבל את מעמדה, היא צריכה להתחיל לחשוב כמו קרינגטון: ללכת בגדול או ללכת הביתה ."[14]

העניין בדמותה של דומיניק התחדש עם ליהוקה של השחקנית איליין הנדריקס לגילום גרסתה החדשה של אלקסיס, ומעריצים רבים ציפו לסצנות של "קרבות חתולות" בין שתי הדמויות.[18][19]

אילן יוחסין[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוען את הלשוניות...
 
 
לורה מתיוס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
טום קרינגטון
 
אלן קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
גארט בוידסטון
 
דומיניק דוורו
 
בריידי לויד
 
 
 
 
דניאל ריס
 
איריס דין
 
קריסטל גרנט
 
בלייק קרינגטון
 
אלקסיס מורל
 
דקס דקסטר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'קי דוורו
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קריסטינה קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
ססיל קולבי
 
 
קונסטנס קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מליסה סנדרס
 
בן קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לזלי קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פיליפ קולבי
 
פרנצ'סקה קולבי
 
ג'ייסון קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סאמי ג'ו קרינגטון
 
סטיבן קרינגטון
 
אמנדה קרינגטון
 
אדם קרינגטון
 
קארן אטקינסון
 
פאלון קרינגטון
 
ג'ף קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דני קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ילד ללא-שם
 
 
 
ל. ב. קולבי
 
לורן קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אוולין קרינגטון
 
טום קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לו קוקס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דקס דקסטר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אלחנדרו ראיה
 
איריס מצ'אדו
 
דניאל רואיז
 
 
קריסטל פלורס
 
בלייק קרינגטון
 
אלקסיס מורל
 
 
 
 
 
ססיל קולבי
 
דומיניק דוורו
 
בריידי לויד
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בן קרינגטון
 
אישה לא ידועה
 
 
 
 
 
 
בטו פלורס
 
 
קריסטל פלורס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'ף קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מוניקה קולבי
 
 
 
 
ז'ולייט קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'וזף אנדרס
 
אישה לא ידועה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אדם קרינגטון
 
אמנדה קרינגטון
 
ליאם רידלי
 
פאלון קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קירבי אנדרס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לורן קרינגטון-רידלי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סאמי ג'ו קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סטיבן קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
100%
#DDA0DD
#DDA0DD


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 Haller, Scot (May 14, 1984). "Diahann Carroll Dresses Up Dynasty". People. Retrieved August 21, 2018.
  2. ^ 1 2 3 4 "Foundation Interviews: Diahann Carroll discusses Dynasty". EmmyTVLegends.org. January 20, 2011 – via YouTube.
  3. ^ 1 2 "Diahann Carroll Interview: First Day on Dynasty Set". 1984. Retrieved August 21, 2018 – via YouTube.
  4. ^ Iley, Chrissy (November 4, 2008). "'I'm ambitious, dedicated and vain'". The Guardian. Retrieved August 21, 2018.
  5. ^ Schemering, Christopher (September 1985). The Soap Opera Encyclopedia. pp. 80–84. ISBN 0-345-32459-5.
  6. ^ Mazzarella, Sharon R. (February 3, 2014). "Dynasty". In Newcomb, Horace (ed.). Encyclopedia of Television (2nd ed.). Routledge. pp. 771–773. ISBN 1-57958-394-6 – via Google Books.
  7. ^ Andreeva, Nellie (June 8, 2017). "The CW Sets Fall 2017 Premiere Dates For Dynasty & Valor And Returning Series". Deadline Hollywood. Retrieved June 8, 2017.
  8. ^ "Breaking News: The CW Network Announces New Six-Night Primetime Schedule for 2018–19". The Futon Critic. May 17, 2018. Retrieved May 20, 2018.
  9. ^ Byrne, Craig (October 12, 2018). "Dynasty EP Sallie Patrick Previews Season 2". Retrieved January 30, 2019 – via KsiteTV.com.
  10. ^ Porter, Rick (March 22, 2019). "Dynasty Adds Fan-Favorite Character to Help Offset Departures". The Hollywood Reporter. Retrieved March 22, 2019.
  11. ^ Petski, Denise (March 22, 2019). "Michael Michele To Play Dominique Deveraux In CW's Dynasty". Deadline Hollywood. Retrieved March 22, 2019.
  12. ^ Swift, Andy (October 11, 2019). "Dynasty Sets New Series Regulars Ahead of Season 3 Premiere". TVLine. Retrieved February 17, 2020.
  13. ^ Webb Mitovich, Matt (September 4, 2019). "Fall TV Preview 2019: Spoilers on 37 Returning Favorites". TVLine. Retrieved February 17, 2020.
  14. ^ 1 2 "Dynasty Season 3 Premiere Review: Old Dramas Retread The Same Plots". The Young Folks. October 15, 2019. Retrieved February 27, 2021.
  15. ^ Gaudens, Reed (May 10, 2019). "Dynasty power rankings: Dominique arrives, and she's already up to no good". Hidden Remote. Retrieved February 27, 2021.
  16. ^ "Dynasty Season 3 Episode 1 – TV Review". I Just Hate Everything. October 13, 2019. Retrieved February 27, 2021.
  17. ^ Buczak, Lizzy (October 11, 2019). "Dynasty Season 3 Episode 1 Review: 'Guilt Trip To Alaska'". TV Fanatic. Retrieved February 27, 2021.
  18. ^ "Dynasty Season 3 Episode 9 – TV Review". I Just Hate Everything. January 19, 2020. Retrieved February 27, 2021.
  19. ^ Carreiro, Justin (January 19, 2020). "Dynasty 3×09 Review: 'The Caviar, I Trust, Is Not Burned' heightens the Alexis v. Dominique war". The Young Folks. Retrieved February 27, 2021.