קריסטל קרינגטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריסטל קרינגטון
Krystle Carrington
קריסטל קרינגטון, בגילומה של לינדה אוונס
קריסטל קרינגטון, בגילומה של לינדה אוונס
תוכנית טלוויזיה שושלת (הסדרה המקורית)
שושלת: המפגש
שושלת (אתחול מחודש)
הופעה ראשונה בסדרה המקורית:
עונה 1, פרק 1: "נפט"
באתחול המחודש:
עונה 1, פרק, 1: "בקושי זיהיתי אותך"
הופעה אחרונה בסדרה המקורית:
עונה 9, פרק 22: "מלכוד 22"
באתחול המחודש:
עונה 5, פרק 22: "מלכוד 22"
יוצרים ריצ'רד ואסתר שפירו
גילום הדמות לינדה אוונס (1981-1991)
נטלי קלי (2017-2018)
אנה ברנדה קונטררס (2018-2019)
דניאלה אלונזו (2019-)
מידע
מין נקבה
מקצוע מזכירה
פעילה חברתית
מנהלת יחסי הציבור של "דנוור-קרינגטון"
דמויות קשורות
משפחה בלייק קרינגטון (בעל)
מארק ג'נינגס (גרוש)
סאמי ג'ו קרינגטון (אחיינית)
אדם, סטיבן ופאלון קרינגטון (ילדים חורגים)
בסדרה המקורית:
אמנדה קרינגטון (בת חורגת)
קריסטינה קרינגטון (בת)
ל. ב. ולורן קולבי, דני קרינגטון (נכדים חורגים)

קריסטל קרינגטוןאנגלית: Krystle Carrington; בשם נעוריה: קריסטל גרנט; ולשעבר קריסטל ג'נינגס) היא דמות בדיונית, שנוצרה על ידי ריצ'רד ואסתר שפירו עבור אופרת הסבון "שושלת". דמותה של קריסטל גולמה על ידי לינדה אוונס, והוצגה לראשונה בפרק הפיילוט של הסדרה ששודר בשנת 1981. במסגרת קשת העלילה העוסק בדמותה, קריסטל היא מזכירתו לשעבר ואשתו הטרייה של טייקון הנפט בלייק קרינגטון, שנאלצת להסתגל לאורח חייו כבן המעמד הגבוה. החל מהעונה השנייה, אחד מקשתות העלילה של קריסטל שהיה לאחד מהצירים העלילתיים המרכזיים של הסדרה עסק ביריבותה ומאבקיה נגד אלקסיס קולבי, גרושתו הנקמנית של בלייק, שגולמה על ידי ג'ואן קולינס. אוונס עזבה את הסדרה בתחילת עונתה התשיעית והאחרונה, אך שבה לגילום דמותה של קריסטל במיני-סדרת ההמשך ששודרה בשנת 1991, "שושלת: המפגש".

באתחול המחודש שעלה לשידור בשנת 2017, שם נעוריה של קריסטל שונה לקריסטל פלורס,[א] והיא גולמה בתחילה על ידי נטלי קלי. בהמשך העונה הראשונה, מתגלה למעשה כי שמה האמיתי של קריסטל הוא סיליה מצ'אדו, והיא נהרגת בפרק סיום העונה. בתחילת העונה השנייה, נחשף כי קריסטל ג'נינגס (הפעם בגילומה של אנה ברנדה קונטררס) סעדה את סיליה בזמן מנוסתה והרשתה לה ליטול את שם נעוריה על מנת לטשטש את עקבותיה. קריסטל נכנסת לחייו של בלייק לאחר שהיא חולקת כבוד לסיליה לאחר מותה, ובהמשך הופכת לאשתו השלישית. ביולי 2019, הוכרז כי קונטררס לא תוכל לשוב להפקת העונה השלישית מסיבות אישיות, ושהשחקנית דניאלה אלונזו תלוהק מחדש לדמותה של קריסטל.

בסדרה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לינדה אוונס גילמה את דמותה של קריסטל קרינגטון, החל מפרק הפיילוט של הסדרה ששודר בשנת 1981,[1] ועד לעונתה התשיעית והאחרונה, בה הופיעה רק בשישה מתוך עשרים ושניים פרקים. אוונס הופיעה לאחרונה במהלך פרקו השמיני של העונה, "החתונה", ששודר ב-12 בינואר 1989, ארבעה חודשים לפני ביטול הסדרה.[2] עם הפקת המיני-סדרה שנועדה לתת סגירת מעגל סדרה ושודרה בשנת 1991, "שושלת: המפגש", אוונס שבה לגלם את דמותה של קריסטל.[3]

אפיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך הסדרה, דמותה של קריסטל קרינגטון מתוארת כאשתו הצייתנית של הפטריארך והמולטי-מיליונר בלייק קרינגטון.[4] נישואיו של בלייק למזכירתו לשעבר, קריסטל הם הציר העלילתי המרכזי שסביבו סבב פרק הפיילוט בן שלוש השעות של הסדרה. היוצרת-שותפה של "שושלת", אסתר שפירו העירה על אפיון דמותה של קריסטל:

קריסטל היא אישה שרוצה את בעלה, בלייק, יותר מכל דבר אחר, בעושר או בעוני. קריסטל שמחה לחלוק עם בלייק את התסכולים והאתגרים בחייו. היא עדיין מברכת כל יום במאור פנים ותענוג על הזכות לחיות. אדיבותה ודאגתה לאחרים הם גורמים מייצבים במשפחת קרינגטון, כאלה שזיכו אותה בהערצה ובכבוד של כולם. קריסטל קרינגטון היא אישה רכה, אוהבת – רומנטיקנית נלהבת שחיה את חלומה של כל ילדה, ובכל זאת היא מביאה אל המשפחה רציונליות, חמלה וקבלת האחר.[5]

בנוסף, קריסטל מאופיינת כאישה "מתוקה, נאמנה ואוהבת", בניגוד לאשתו הראשונה של בלייק, אלקסיס הנקמנית והאכזרית.[6] בספרה, Women and Soap Opera, כריסטין גרגפטי תיארה את קריסטל בתור אמת המוסר המרכזי של משפחתה – "תזכורת מתמדת ל[דמויות הגבריות] בצורך ביושרה, אנושיות והרמוניה ביתית."[7] שפירו ציינה שקריסטל היא אישה משפחתית ש"תמיד האמינה בליבה" בטוב הנמצא באחרים.[8] לדברי שפירו, קריסטל שימשה כמצפן המוסרי של הסדרה, ש"ניסתה להביא הגינות לעולמם המוזר, והאכזרי לעיתים, של העשירים, שם הכללים לרוב שונים מאוד."[4]

אוונס תיארה את הדמיון בינה לבין דמותה: "שתינו דואגות לאחרים; שתינו נהגנו להביא לשלום בכל מחיר, ניסינו לפתור בעיות שצצו במשפחה והרגשנו שמחה ואושר אדירים בקיום זוגיות. והיא (קריסטל), כמוני, למדה לעמוד על שלה בשלב מאוחר בחיים... אבל אני עומדת על שלי הרבה יותר מקריסטל."[8]

גרגפטי השוותה את קריסטל ליריבתה, אלקסיס והדגישה את ההבדלים ביניהן באפיון: "[קריסטל] היא בבירור הקונטרה של אלקסיס בכל הנוגע למעמד מוסרי ויחס לאחרים. הניגוד מוצג בצורה חיה באמצעות מראה וסגנון. כשהיא ואלקסיס מתחרות [... ] הניגוד לא יכול היה להיות בולט יותר. אלקסיס מוצגת בצורה מלאכותית, עם איפור לבן, ציפורניים ושפתיים אדומות, תלתלים שחורים, ואילו קריסטל מוצגת בצורה 'טבעית' עם שיער בהיר, עיניים כחולות, שיער מתבדר [...] לרוב קריסטל מוצגת בביתה והיא מברכת את כל מי שזקוק לנחמה ותמיכה. היא מקבלת בלי טינה את ילדיו של בלייק והיא נקראת לעיתים קרובות לאזן את החומרה הפטריארכלית שלו ואת הספקות שלו כלפי עצמו."[7]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונות 1–3[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה נפתחת בנישואיה של קריסטל לאיל הנפט המולטי-מילארדר בלייק קרינגטון. עם בואה לאחוזה, קריסטל זוכה לקבלת פנים צוננת הן מבתו של בלייק, פאלון, והן מרב המשרתים של האחוזה, ג'וזף אנדרס, אם כי יחסיה עם השניים מפשירים עם הזמן. עד מהרה, קריסטל מתיידדת עם בנו הרגיש של בלייק, סטיבן, אך יחסיה עם בלייק מאוימים על ידי בואו של מאהבה לשעבר הנשוי, מתיו בלייזדל, ואישיותו ההפכפכה של בלייק עצמו, ונישואיהם עומדים למבחן כשהיא לומדת על צדו האכזרי של בלייק, במיוחד בכל הנוגע לעסקים. המתיחות בין השניים מגיעה לשיא כאשר היא מסרבת לשכב עם בלייק, וזה אונס אותה בתגובה לכך. בסיום העונה, בלייק נעצר ומואשם ברציחתו של טד דינארד, מאהבו של סטיבן. קריסטל מזומנת על ידי בית המשפט להעיד האם בלייק גילה אי-פעם מזג אלים במהלך תקופת נישואיהם, אך היא מכחישה זאת. עם זאת, העונה מסתיימת כשעדה מסתורית נכנסת לבית המשפט, להפתעתם של קריסטל ושאר בני המשפחה.

בפתיחת העונה השנייה, העדה המסתורית נחשפת כגרושתו הנקמנית של בלייק, אלקסיס קרינגטון, שמעידה על מזגו האלים של בלייק ומביאה להרשעתו ולענישתו על תנאי. בהמשך, קריסטל מגלה שהיא בהיריון, אך מאבדת את תינוקה בתאונת רכיבה על סוסים. בעקבות כך, בלייק מציע לקריסטל להיפגש עם חברו, הפסיכיאטר ניק טוסקני, שיסייע לה להתגבר על הטראומה שחוותה. קריסטל מתחילה לחשוד שאלקסיס תיזמרה את התאונה שעברה, וכשהיא מחליטה להתעמת איתה גלויות, בין השתיים מתפתח מאבק אכזרי עד שבלייק מפריד ביניהן ונוזף בקריסטל. לאחר אירוע זה, קריסטל מתחילה להרגיש מנוכרת מבלייק בעקבות יחסו "הרך" לאלקסיס, ובמקביל מחוזרת על ידי ניק, שמעוניין לנקום בבלייק ובמשפחת קרינגטון, אך היא מסרבת לו. בסיום העונה, בלייק, שחושד בה בניהול רומן עם ניק ואף מאשים אותה בכך, יוצא להתעמת עם ניק אך לא שב. מודאגת, קריסטל יוצאת בעקבותיו במטרה לאתר אותו.

בפתיחת העונה השלישית, קריסטל מצליחה לאתר את בלייק ולהביא אותו למקום מבטחים. בהמשך העונה, קריסטל מנסה לעזור לבלייק ולבנו האובד, אדם, לשקם את מערכת היחסים ביניהם. בנוסף, קריסטל אף מגלה כי גירושיה מבעלה הראשון, מארק ג'נינגס, מעולם לא היו רשמיים כשהוא חוזר לדנוור בתקווה לחזור אליה. זמן לא רב לאחר שסטיבן נעדר ונחשב למת, אשתו לשעבר, סאמי ג'ו, (שהיא גם אחייניתה של קריסטל) מופיעה עם תינוקה המשותף עם סטיבן, דניאל. בלייק וקריסטל מציעים לשמור על הילד עד לשובו של סטיבן, שמתגלה כחי לאחר שעבר ניתוח. בסיום העונה, קריסטל נפגשת עם אלקסיס בבקתה מרוחקת, שם אלקסיס מציעה לה מיליון דולר בתמורה ליציאה מחייו של בלייק. קריסטל מסרבת, אבל אז השתיים מגלות שהן ננעלו בתוך הבקתה, שמתחילה לעלות באש.

עונות 4–6[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם תחילת העונה הרביעית, קריסטל ואלקסיס מחולצות על ידי מארק. מספר חודשים לאחר מכן, קריסטל נישאת שוב לבלייק ומתחילה לעבוד כמנהלת מחלקת יחסי הציבור של "דנוור-קרינגטון", למורת רוחה של טרייסי קנדל שקיוותה להשיג את המשרה בעצמה. בעקבות כך, טרייסי מעמידה פנים שהיא ידידתה של קריסטל, ובמקביל לפתות בסתר את בלייק. אף שנאמר שהיא כבר לא תוכל להביא ילדים לאחר ההפלה שעברה בעקבות תאונת הרכיבה שנתיים קודם לכן, קריסטל מאושרת מאוד לגלות שהיא שוב בהיריון.

בעונה החמישית, קריסטל יולדת את תינוקתם, קריסטינה. אף על פי שקריסטינה נולדה כפגה וחייה נתונים בסכנה, היא שורדת ומבריאה. בהמשך, קריסטל נתקלת בגבר מעברה, דניאל ריס, שמתגלה כאביה של סאמי ג'ו, שבואו לדנוור שמביא לקנאתו של בלייק ביחסיו עם קריסטל. דניאל חושף בפני קריסטל שהוא עוד מאוהב בה, והשניים מתנשקים. בינתיים, ליידי אשלי מיטשל מנסה לפתות את בלייק. עם זאת, גם בלייק וגם קריסטל מכריזים על אהבתם זה לזה. כשדניאל נהרג מאוחר יותר, הוא מוריש את כל הונו לסאמי ג'ו, אך נוקב בשמה של קריסטל כמי שתהיה אמונה על הוצאה לפועל של הצוואה, מה שגורם לסאמי ג'ו לקבל התקף זעם. כשבתם של בלייק ואלקסיס, אמנדה, מתאהבת בנסיך מייקל ממולדביה ומסכימה להינשא לו, כל משפחת קרינגטון נוסעת למולדביה במטרה להשתתף בחתונה. עם זאת, במהלך החתונה מתרחשת הפיכה ומורדים מולדבים מסתערים על הכנסייה ופותחים בירי על הנמצאים בה.

בעונה השישית, מתברר כי בלייק ומשפחתו הצליחו לשרוד את ההתקפה, אף על פי שבן זוגו של סטיבן, לוק פולר, וליידי אשלי מיטשל נהרגו. עם חזרתה לדנוור, קריסטל הולכת לבקר את סאמי ג'ו והמומה לגלות בדירתה כפילה הזהה לה לחלוטין. לפני שתוכל להגיב, קריסטל מעולפת ומוחזקת כבת ערובה על ידי ג'ואל אבריגור, בעוד הכפילה, ריטה, מתחזה לקריסטל כחלק מתוכנית שג'ואל וסאמי ג'ו רקחו במטרה להשיג גישה לירושתה של סאמי ג'ו. בעוד ריטה שוהה באחוזת קרינגטון במשך מספר שבועות (מבלי לעורר אפילו את חשדו של בלייק), ג'ואל הופך לאובססיבי לקריסטל השבויה. כשקריסטל מנסה לברוח, היא וריטה נאבקות. לאחר שהביעה חרטה על מעשיה, סאמי ג'ו מכשילה את ריטה ומאפשרת לקריסטל לצאת לחופשי. לאחר מכן, ריטה וג'ואל נעלמים וקריסטל שבה לאחוזת קרינגטון בדיוק בזמן להציל את בלייק לאחר שהורעל על ידי ריטה. בסיום העונה, קריסטל ובלייק מגלים שהאחוזה נמצאת בחזקתה של אלקסיס, שמגרשת את השניים משטחה. זועם, בלייק אוחז בגרונה של אלקסיס ומתחיל לחנוק אותה.

עונות 7–9[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריסטל מצליחה להפריד בין בלייק לאלקסיס לפני שהוא חונק אותה למוות. בהמשך, בלייק מתוודע לכך כי בית המלון שהיה בבעלותו, "לה מיראז'", נשרף. אלמן מוכה-אבל שאשתו נספתה בשרפה, מאשים את בלייק ומאלץ את מכוניתו לסטות מהכביש ולגרום לתאונת דרכים, במהלכה קריסטל נפצעת אנושות, אך מחלימה. מאוחר יותר, בלייק וקריסטל חוזרים לאחוזה לאחר שבלייק מסכל את תוכניותה של אלקסיס ומגרש אותה. בהמשך, בלייק, אלכסיס ובן טסים לדרום מזרח אסיה למטרת ביקור באסדת נפט שמתפוצצת בזמן שהותם שם. קריסטל טסה לאתר ההתפוצצות על מנת לסייע לבלייק, אך מגלה שהוא סובל מאמנזיה ומאמין שהוא עודנו נשוי לאלקסיס, ואינו מזהה אותה. שבורת לב, קריסטל מתכוננת לחזור לבדה לדנוור, אך זיכרונו של בלייק חוזר והשניים שבים הביתה, למורת רוחה של אלקסיס. בסיום העונה, לאחר חתונתו של אדם, אהובה לשעבר של קריסטל, מתיו בלייזדייל, שעד כה נחשב למת, לוקח את בני משפחת קרינגטון כבני ערובה, באומרו כי הוא חזר עבור קריסטל.

בפתיחת העונה השמינית, המתרחשת לאחר מספר ימים בשבי, סטיבן מצליח לדקור את מתיו ולהוציא לחופשי את המשפחה. בהמשך, בלייק מחליט להתמודד בבחירות לתפקיד מושל המדינה נגד המושל המכהן ונגד אלקסיס. קריסטל לוקחת חלק פעיל בניהול קמפיין, כולל חקירת מותו הפתאומי של בעלה השני של אלקסיס, ססיל קולבי. קריסטל מצליחה להשיג מספיק ראיות נסיבתיות על מנת להטיל ספק האם אלקסיס רצחה את בעלה, ומאיימת להדליף את החקירה לעיתונות אם אלקסיס לא תימנע מלהפיץ שקרים על בלייק. זמן לא רב לאחר מכן, בלייק שב הביתה לאחר הפסדו בבחירות, אך מוצא במקום את חדר השינה שלו מבולגן, ללא סימנים לעקבותיה של קריסטלה.

בעונה התשיעית, קריסטל נמצאת על ידי בלייק, אך מתגלה שהיא סובלת מגידול חמור במוחה וחייבת לעבור ניתוח מסוכן. הזוג טס לשווייץ, שם ניתוח הסרת הגידול מצליח, אך כתוצאת לוואי, קריסטל נותרת בתרדמת.

המפגש (1991)[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלוש שנים לאחר אירועי סיום הסדרה, נחשף כי קריסטל התאוששה מהתרדמת בה שקעה, אך במקביל נחשף כי היא הוכנסה לתרדמת באופן יזום על מנת לאפשר לקונסורציום בינלאומי מרושע לשטוף את מוחה ולשלוח אותה להרוג את בלייק. אחת האחיות עוזרת לקריסטל לברוח מהמרפאה ולחזור לבלייק, כשה"תכנות" שלה נכנס לפעולה, והיא שולפת אקדח בכוונה להרוג את בלייק. עם זאת, אהבתם של השניים מצליחה לגבור על שטיפת המוח שעברה והתוכנית נכשלת.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

על גילום דמותה של קריסטל, אוונס זכתה בפרס גלובוס הזהב בקטגוריית "השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה" בשנת 1981, ובהמשך הייתה מועמד מדי שנה בין השנים 1982 ל-1985.[9] היא הייתה מועמדת לפרס אמי בפריים טיים לשחקנית הראשית המצטיינת בסדרת דרמה בשנת 1983.[10] אוונס זכתה בפרס בחירת העם לשחקנית המועדפת בתוכנית טלוויזיה חדשה בשנת 1982,[11] ובפרס בחירת העם לשחקנית הטלוויזיה האהובה בתוכנית טלוויזיה בין השנים 1983–1986.[12][13][14][15] בנוסף, אוונס זכתה בפרס תלקיט אופרת הסבון לשחקנית הראשית המצטיינת בשנים 1984 ו-1985.[16]

בספרו Cultural Theory and Popular Culture, ג'ון סטורי השווה את דמותה של קריסטל לדמויותיהן של דירדרה בארלו מ"קורוניישן סטריט", פמלה יואינג מ"דאלאס" וקתי ביל מ"איסטאנדרס", שכן המשותף לכולן היה "לא רק הערכים מוסריים, אלא גם היכולת לדבר כאשר נחוץ להגן על האמת."[17]

באתחול המחודש[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריסטל קרינגטון / סיליה מצ'אדו בגילומה של נטלי קלי (מימין); וקריסטל קרינגטון בגילומן של אנה ברנדה קונטררס (במרכז) ודניאלה אלונזו (משמאל).

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2016, הוכרז לראשונה על הפקת אתחול מחודש לסדרה ברשת "The CW",[18][19] ובינואר 2017, הוכרז על ליהוקה של נטלי קלי לגילום דמותה של קריסטל פלורס-קרינגטון.[20][21] בריאיון, קלי חשפה כי המפיקים הציעו לה את התפקיד לאחר שראו את עבודתה ב"יומני הערפד", והיא חתמה על החוזה לפני שקיבלה את תסריט.[22] העונה הראשונה עלתה לשידור ב-11 באוקטובר 2017.[23]

ביוני 2018, קלי אישרה ל-"E! News" שהיא לא תשוב לעונה השנייה.[24] בשנת 2020 היא ציינה במהלך הריאיון שהיא הופתעה לגלות שהיא לא תשוב לעונה השנייה לסדרה, והסבירה:

אני חושבת שלא עמדתי באתגר של אופרת סבון לילית. לא הייתי מוכנה לסוגה ההיא. זה לא היה משהו שהתנסיתי בו. לא הכרתי יותר מדי שחקניות שיכולות להיות טובות כמו אליזבת גיליס הנפלאה (פאלון קרינגטון), שהתמסרה לחלוטין לטון ולסוגה הזאתה... זה איתגר אותי... לא נברתי עמוק [בדמות] ככל שיכולתי. הרגשתי מוגבלת והרגשתי תקועה. עם זאת, הכתיבה טילטלה אותי מעט. ואני חושבת שהדבר הטוב ביותר שהם הרגישו שהם יכולים לעשות זה להתחיל מחדש.[22]

באוגוסט 2018, רשת "The CW" אישרה שהשחקנית אנה ברנדה קונטררס לוהקה לגילום דמותה של קריסטל פלורס "האמיתית" במהלך העונה השנייה.[25][26][27] ביולי 2019, הודיעה הרשת כי קונטררס לא תשוב לעונה השלישית מסיבות אישיות, ואותה תחליף השחקנית דניאלה אלונזו.[28] במאי 2020, אישר המפיק ג'וש ריימס שאלונזו תשוב לעונה הרביעית באומרו:

"די רציתי לעשות את הדבר הזה – מה שאני עדיין יכול לעשות – שלפיו אנחנו מעמידים פנים בתחילת העונה שאנחנו מקבלים עוד קריסטל חדשה. אבל אני לא רוצה להפחיד את דניאלה. היא כל כך נהדרת בתפקיד, ואני כל כך מתרגש מכך שהיא חוזרת.[29]

אפיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעודו מציין כי בסדרה המקורית קריסטל הייתה "טהורה והמרכז המוסרי של הסדרה", המפיק בפועל ג'וש שוורץ העיר על גרסתם לדמותה של קריסטל, אותה גילמה קלי שעם "קריסטל החדשה הזאת, מצא חן בעינינו הרעיון שלא לתת לה להיות טהורה לחלוטין, להעלות שאלות על עברה ולעורר את המתים – מה שעושה אותה ליותר מפחידה. זה באמת אפשר לנו להעמיק אל תוך היריבות הזאת בין פאלון לקריסטל".[30] המפיקה בפועל סאלי פטריק העירה כי דמותה של קריסטל "היא מזעזעת ונוכלת ולוחמת ואשת קריירה, אבל [דמותה] היא לא שחורה-לבנה."[31] קלי העירה כי קריסטל בגילומה של אוונס בסדרה המקורית "לא באמת נתנה הרבה מה לעשות חוץ מלהיות יפה ולהשגיח על הבית."[32] קלי אף הציעה למפיקים לעצב את דמותה של קריסטל כאישה הנמצאת "לפחות בשנות ה-30 לחייה", מכיוון שחשבה שדמותה של אישה הנמצאת מתחת לגיל 30 שמנהלת רומן עם מיליארדר עשיר הנמצא בשנות ה-50 לחייו לא תתקבל היטב בעיני הנשים ברחבי העולם.[32] במהלך העונה הראשונה, נחשף כי קריסטל, ששמה האמיתי הוא סיליה מצ'אדו, ואחיינה, סאמי ג'ו, מסתירים את עברם הקשור לוונצואלה.[33] על הבחירה להפוך את קריסטל לאישה היספנית ממוצא ונצואלי קלי ציינה כי הבחירה הזו תאפשר לסדרה לחקור את הגאופוליטיקה של ונצואלה.[34][35]

עם כניסתה של אנה ברנדה קונטררס לגילום דמותה של קריסטל ג'נינגס, פטריק אמרה:

דמותה מעוצבת על פי קריסטל בגילומה של לינדה אוונס [מהסדרה המקורית]. אמנם יש לה סודות, אך היא אדם טוב מטבעה, וככל שמעורבותה במשפחה ובמיקום על הקנבס הגדול יותר מעמיקה, נראה כיצד האדיבות הטבועה בה הופכת לתסבוכת רצינית עבור שאר בני המשפחה, משום שהיא כמעט תהפוך ל"אשת המאפיונר" של בלייק בעודו מתדרדר למקומות אפלים. המצב מסוכן מאוד כשיש לך אדם טוב שאומר לאדם מפחיד שהוא לא צריך לחשוש למעשיו.[36]

עם ליהוקה של דניאלה אלונזו לדמותה של קריסטל, לאחר שהחליפה את קונטררס, ריימס הבטיח שהליהוק "יעבור חלק". להבטחתו, אישיותה של קריסטל בעונה השלישית נכתבה בצורה "קצת יותר מציאותית וקצת פחות מפחידה" בניגוד לדרך בה אישיותה נכתבה בעונה השנייה.[37]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם שידור העונה הראשונה בשנת 2017, טירני בריקר מ-"E! Online" שיבחה את נטלי קלי בתור "הכוכבת הפורצת של העונה".[38] מנגד, מורין ראיין מ"וראייטי" כתבה כי "לקלי לא נותנים הרבה עם מה לעבוד. אין מספיק עומק או דרמה באף אחת מהסצנות שלה; כל מה שקשור לדמותה נראה קצת דליל ובכייני. שום דבר בקריסטל הזאת לא גורם לה להיראות כמו מושא אהבה ראוי לבלייק או יריבה מאיימת עבור פאלון החזק והמסויגת, למרות הניסיונות להעניק לה סיפור רקע מסתורי."[39]

אילן יוחסין[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוען את הלשוניות...
 
 
לורה מתיוס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
טום קרינגטון
 
אלן קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
גארט בוידסטון
 
דומיניק דוורו
 
בריידי לויד
 
 
 
 
דניאל ריס
 
איריס דין
 
קריסטל גרנט
 
בלייק קרינגטון
 
אלקסיס מורל
 
דקס דקסטר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'קי דוורו
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קריסטינה קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
ססיל קולבי
 
 
קונסטנס קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מליסה סנדרס
 
בן קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לזלי קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פיליפ קולבי
 
פרנצ'סקה קולבי
 
ג'ייסון קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סאמי ג'ו קרינגטון
 
סטיבן קרינגטון
 
אמנדה קרינגטון
 
אדם קרינגטון
 
קארן אטקינסון
 
פאלון קרינגטון
 
ג'ף קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דני קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ילד ללא-שם
 
 
 
ל. ב. קולבי
 
לורן קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אוולין קרינגטון
 
טום קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לו קוקס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
דקס דקסטר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אלחנדרו ראיה
 
איריס מצ'אדו
 
דניאל רואיז
 
 
קריסטל פלורס
 
בלייק קרינגטון
 
אלקסיס מורל
 
 
 
 
 
ססיל קולבי
 
דומיניק דוורו
 
בריידי לויד
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
בן קרינגטון
 
אישה לא ידועה
 
 
 
 
 
 
בטו פלורס
 
 
קריסטל פלורס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'ף קולבי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
מוניקה קולבי
 
 
 
 
ז'ולייט קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ג'וזף אנדרס
 
אישה לא ידועה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אדם קרינגטון
 
אמנדה קרינגטון
 
ליאם רידלי
 
פאלון קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קירבי אנדרס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לורן קרינגטון-רידלי
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סאמי ג'ו קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סטיבן קרינגטון
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
100%
#DDA0DD
#DDA0DD


ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ באנגלית: Cristal Flores; האיות של שמה באנגלית שונה בעקבות שורשיה ההיספניים של הדמות.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Schemering, Christopher (September 1985). The Soap Opera Encyclopedia. pp. 80–81. ISBN 0-345-32459-5.
  2. ^ Phillips, Jevon (June 24, 2010). "Linda Evans: Hollywood Star Walk". Los Angeles Times. Retrieved December 9, 2017.
  3. ^ Gliatto, Tom; Sheff, Vicki (August 5, 1991). "Alexis Strikes Again!". People. 36 (4). pp. 66–68. Retrieved February 21, 2009.
  4. ^ 1 2 "Dynasty: The Complete First Season DVD Review". December 3, 2007. Archived from the original on February 22, 2012. Retrieved March 22, 2009 – via TVDVDreviews.com.
  5. ^ Holbrook, Morris B.; Hirschman, Elizabeth C. (1995). The Dynasty Years: Hollywood Television and Critical Media Studies. Routledge. ISBN 978-0-415-08598-4.
  6. ^ Mazzarella, Sharon R. (February 3, 2014). "Dynasty". In Newcomb, Horace (ed.). Encyclopedia of Television (2nd ed.). Routledge. pp. 771–773. ISBN 978-1-57958-394-1 – via Google Books.
  7. ^ 1 2 Geraghty, Christine (1991). Women and Soap Opera. Wiley-Blackwell. ISBN 978-0-7456-0568-5 – via Google Books.
  8. ^ 1 2 Morris B. Holbrook and Elizabeth C. Hirschman (1993). The Semiotics of Consumption. Walter de Gruyter. ISBN 978-3-11-013491-9.
  9. ^ "Winners & Nominees: Dynasty". Golden Globe Award. Retrieved November 3, 2016.
  10. ^ "Awards & Nominations: Dynasty". Emmy Award. Retrieved November 3, 2016.
  11. ^ "1982 Nominees & Winners". People's Choice Awards. Archived from the original on June 17, 2016. Retrieved October 26, 2018.
  12. ^ "1983 Nominees & Winners". People's Choice Awards. Archived from the original on February 17, 2016. Retrieved October 26, 2018.
  13. ^ "1984 Nominees & Winners". People's Choice Awards. Archived from the original on April 5, 2016. Retrieved October 26, 2018.
  14. ^ "1985 Nominees & Winners". People's Choice Awards. Archived from the original on June 17, 2016. Retrieved October 26, 2018.
  15. ^ "1986 Nominees & Winners". People's Choice Awards. Archived from the original on June 17, 2016. Retrieved October 26, 2018.
  16. ^ "The Soap Opera Digest Awards History". Soap Opera Digest. Archived from the original on April 15, 2016. Retrieved October 26, 2018 – via Celebratingthesoaps.net.
  17. ^ Storey, John (2006). Cultural Theory and Popular Culture. Pearson Education. ISBN 0-13-197069-0.
  18. ^ Goldberg, Lesley; O'Connell, Michael (September 30, 2016). "Dynasty Reboot in the Works at The CW". The Hollywood Reporter. Retrieved October 6, 2016.
  19. ^ Andreeva, Nellie (September 30, 2016). "Dynasty Reboot Set At the CW With Josh Schwartz & Stephanie Savage". Deadline Hollywood. Retrieved October 2, 2016.
  20. ^ Petski, Denise (January 30, 2017). "Dynasty: Nathalie Kelley Cast As Lead In The CW Reboot". Deadline Hollywood. Retrieved May 11, 2017.
  21. ^ Goldberg, Lesley (January 30, 2017). "The CW's Dynasty Reboot Casts Its Star". The Hollywood Reporter. Retrieved January 31, 2017.
  22. ^ 1 2 Maloney, Michael (April 13, 2020). "Nathalie Kelley on How Exiting Dynasty Led to Baker and the Beauty". TV Insider. Retrieved April 14, 2020.
  23. ^ Andreeva, Nellie (June 8, 2017). "The CW Sets Fall 2017 Premiere Dates For Dynasty & Valor And Returning Series". Deadline Hollywood. Retrieved June 8, 2017.
  24. ^ Spencer, Ashley (June 21, 2018). "This Dynasty Character Is Not Returning For Season 2". E! Online. Retrieved June 21, 2018.
  25. ^ Porter, Rick (August 6, 2018). "Dynasty Adds Ana Brenda Contreras as "Real" Cristal for Season 2". The Hollywood Reporter. Retrieved August 6, 2018.
  26. ^ Andreeva, Nellie (August 6, 2018). "Dynasty Surprise: Ana Brenda Contreras Joins the CW Series As 'Real Cristal'". Deadline Hollywood. Retrieved August 6, 2018.
  27. ^ Ausiello, Michael (August 6, 2018). "Dynasty Boss Confirms Cristal Is Getting Killed Off and 'Resurrected'". TVLine. Retrieved August 6, 2018.
  28. ^ Swift, Andy (July 30, 2019). "Dynasty Recast: Daniella Alonso Joins Season 3 as New Cristal Jennings". TVLine. Retrieved July 30, 2019.
  29. ^ Swift, Andy (May 9, 2020). "Dynasty EP Strips Down Those 'Finale' Twists, Teases the Epic Fallon/Liam Wedding We Didn't See... Yet". TVLine. Retrieved May 10, 2020.
  30. ^ Champagne, Christine (August 23, 2017). "At First Sight". Emmy. 39 (7). Retrieved September 13, 2017.
  31. ^ "Dynasty Aims To Be The Sexiest, Most Progressive Primetime Soap Ever". IndieWire. October 4, 2017. Retrieved November 1, 2017.
  32. ^ 1 2 Jacobs, Alexandra (October 6, 2017). "A Dynasty for Generation Gossip Girl (Mom Can Watch, Too)". The New York Times. Retrieved November 6, 2017.
  33. ^ Swift, Andy (November 1, 2017). "Dynasty's Rafael de la Fuente Defends Sammy Jo ('He's Not a Bad Guy!'), Recalls His 'Epic' Horror Story Death". TVLine. Retrieved November 1, 2017.
  34. ^ Nguyen, Hanh (August 2, 2017). "Dynasty: 4 Ways CW's Reboot Has Updated the Series to Be More Inclusive and Tolerant". IndieWire. Retrieved October 12, 2017.
  35. ^ Wagmeister, Elizabeth (August 2, 2017). "10 Ways CW's Dynasty Reboot Will Be Different From the Original". Variety. Retrieved September 23, 2017.
  36. ^ Byrne, Craig (October 12, 2018). "Dynasty EP Sallie Patrick Previews Season 2". Retrieved January 30, 2019 – via KsiteTV.com.
  37. ^ Swift, Andy (September 4, 2019). "Dynasty Season 3: Daniella Alonso Debuts as New Cristal—First Look". TVLine. Retrieved September 20, 2019.
  38. ^ "Rapid-Fire Reviews: All Hail Dynasty's Soapy Return on The CW!". E! News. September 14, 2017. Retrieved October 8, 2017.
  39. ^ Ryan, Maureen (October 9, 2017). "TV Review: Dynasty Reboot on The CW". Variety. Retrieved October 31, 2017.