דייוויד אלוורז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד אלוורז
David Alvarez
אלוורז, 2012
אלוורז, 2012
לידה 11 במאי 1994 (בן 29)
מונטריאול, קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס טוני לשחקן הטוב ביותר במחזמר (2009)
  • פרס עולם התיאטרון (2009) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד אלוורזאנגלית: David Alvarez; נולד ב-11 במאי 1994) הוא רקדן ושחקן קנדי, אשר התפרסם בשל גילום הדמות בילי אליוט במחזמר "בילי אליוט - המחזמר" בהפקת ברודוויי, והפך לאחד השחקנים הצעירים שזכו בפרס טוני לשחקן הטוב ביותר (2009) על הופעתו במחזמר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלוורז נולד כדייוויד אלוורז-גונזלס במונטריאול, קנדה, להורים קובניים. אביו, דייוויד אלוורז-קרבונל, הוא פרופסור לביולוגיה וכימיה, ואילו אמו יאנק היא שחקנית ומנהלת תיאטרון.[1] בנוסף לאנגלית הוא דובר צרפתית וספרדית. הוא עבר לסן דייגו עם משפחתו כשאביו קיבל עבודה במכון המחקר סקריפס.

דייוויד החל להתייחס לבלט הקלאסי ברצינות רבה יותר. הוא רקד בבלט קליפורניה. בשנת 2005 קיבל אלוורז מלגת לימודים מלאה לבית הספר על שם ג'קלין קנדי-אונאסיס בתיאטרון הבלט האמריקאי (ABT) ומשפחתו עברה להתגורר בעיר ניו יורק.[2] בזמן לימודיו רקד אלווארז במופע הבלט "מפצח האגוזים", שהוצג בבית האופרה של קנדי סנטר ובמופע "היפהפייה הנרדמת" שהוצג בבית האופרה מטרופוליטן.

בשנת 2008 נבחר אלוורז כאחד מעשרת רקדני הבלט הצעירים שכדאי לצפות בהם על ידי מגזין "Dance Spirit".[3]

כדי להשלים את כישורי הריקוד והמשחק שלו, התאמן אלוורז בנגינה על פסנתר בבית הספר למוזיקה "92nd Street Y", שם הוענקה לו מלגת רקנאטי-קפלן.[4]

בילי אליוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלוורז הוא אחד משלושת השחקנים/רקדנים ששיחקו במקור את בילי אליוט בהפקת ברודוויי של המחזמר בילי אליוט, יחד עם טרנט קובליק וקיריל קוליש.[5] הוא היה צריך ללמוד סטפס, אקרובטיקה, לשיר ולשחק וההכנות לקראת התפקיד ארכו כ-10 חודשים. "בילי אליוט המחזמר" ההופעה המקדימה הראשונה נערכה בניו יורק ב-1 באוקטובר והבכורה הרשמית ב-13 בנובמבר 2008. ההופעה המקדימה הראשונה שלו הייתה ב-2 באוקטובר 2008.[6] הוא שיחק את בילי אליוט בפעם האחרונה ב-3 בינואר 2010.[7] אלווארז זכה לשבחים רבים מצד המבקרים, בהם בן ברנטלי[8] וקלודיה לה רוקו מהניו יורק טיימס[9] וצ'ארלס מקנולטי מהלוס אנג'לס טיימס, על השתתפותו במחזמר.[10] הוא הופיע עם המחזמר בתוכניות ראיונות כמו, "The View", "The Today Show", CBC News", "Despierta America" ובטקס פרסי טוני ה-62.

אלוורז זכה בפרס טוני יחד עם קיריל קוליש וטרנט קובליק, בקטגוריית השחקן הטוב ביותר במחזמר. המחזמר "בילי אליוט" היה מועמד ל-15 פרסי טוני, כולל המחזמר הטוב ביותר, וזכה בעשרה פרסים.[11]

לאחר בילי אליוט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלוורז עזב את התיאטרון כדי לשרת בצבא ארצות הברית. לאחר שירות של שנתיים וחצי בחטיבת חי"ר 25 שב לברודוויי, והיה לשחקן מחליף בהפקה של המחזה המוזיקלי "יום בניו יורק".[12]

במהלך לימודיו באוניברסיטת קייס וסטרן ריזרב בקליבלנד, אוהיו, בסתיו 2018, הוא התגלה על ידי מנהל הליהוק של סיפור הפרברים של סטיבן ספילברג,[13] וב־14 בינואר 2019 פורסם כי אלוורז יגלם את ברנרדו בעיבוד המחזמר לסרט של ספילברג.[14]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד הערות
2021 סיפור הפרברים ברנרדו

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סדרה תפקיד הערות
2021 American Rust אייזק אינגליש תפקיד ראשי; 9 פרקים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייוויד אלוורז בוויקישיתוף
  • דייוויד אלוורז, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 'Weird' Coincidence Links City Tech To Hit Broadway Show 'Billy Elliot' Newswise, 22 September 2009
  2. ^ "David Álvarez, 14, goes Broadway". nydailynews.com.
  3. ^ "All applause for Alvarez". winnipegsun.com.
  4. ^ "Archived copy". אורכב מ-המקור ב-2009-03-04. נבדק ב-2009-03-03. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Broadway Billys Announced", Official Billy Elliot website
  6. ^ First Performance Playbill
  7. ^ Michael Dameski and Jake Evan Schwencke are Billy Elliot's Newest Billy and Michael, Broadway.com (באנגלית) "Broadway.com"
  8. ^ Brantley, Ben. In Hard Times, Born to Pirouette (to Elton John) at the Imperial Theater The New York Times
  9. ^ La Rocco, Claudia. An Array Of Styles, Assembled For a Cause "The New York Times"
  10. ^ "Theater review: 'Billy Elliot' on Broadway". latimes.com. 13 בנובמבר 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Tony Nominations(הקישור אינו פעיל, October 2016)
  12. ^ Kourlas, Gia (24 באפריל 2015). "David Alvarez on 'Billy Elliot,' the Army, and 'On the Town'". הניו יורק טיימס. {{cite news}}: (עזרה)
  13. ^ Robertson, Campbell (5 ביוני 2019). "They Shared a Tony for 'Billy Elliot'. What Did They Do for an Encore?". הניו יורק טיימס. {{cite news}}: (עזרה)
  14. ^ D'Alessandro, Anthony (14 בינואר 2019). "Steven Spielberg's 'West Side Story' Finds Its Maria, Anita, Bernardo & Chino". Deadline Hollywood. {{cite news}}: (עזרה)