האויב שבפנים: פרק הסיום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האויב שבפנים: פרק הסיום
Resident Evil: The Final chapter
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על Resident Evil
בימוי פול וו. אס. אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פול וו.ס. אנדרסון
ג'רמי בולט
רוברט קולצר
סמואל הדידה
תסריט פול וו. אס. אנדרסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דובי וייט
שחקנים ראשיים מילה יובוביץ'
אלי לרטר
רובי רוז
ויליאם לוי
איאן גלן
איאון מאקין
מוזיקה פול הסלינגר
צילום גלן מק'פירסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה גרמניה
הממלכה המאוחדת
צרפת
קנדה
ארצות הברית
אוסטרליה
חברת הפקה Screen Gems
Constantin Film
Davis Films
Impact Pictures
חברה מפיצה Sony Pictures Releasing
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 27 בינואר 2017
משך הקרנה 106 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אימה, סרט זומבים, סרט פוסט-אפוקליפטי, סרט פעולה, סרט מדע בדיוני, biopunk עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 40 מיליון דולרים
הכנסות 312.2 מיליון דולרים
הכנסות באתר מוג'ו residentevil6
סרט קודם האויב שבפנים: הגמול
סרטים בסדרה האויב שבפנים
האויב שבפנים: אפוקליפסה
האויב שבפנים: השמדה
האויב שבפנים: החיים שאחרי
האויב שבפנים: הגמול
האויב שבפנים: פרק הסיום
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האויב שבפנים: פרק הסיוםאנגלית: Resident Evil: The Final Chapter) הוא סרט מדע בדיוני-פעולה אמריקאי משנת 2017 בבימויו ובכתיבתו של פול וו.ס. אנדרסון. הסרט הוא סרט המשך ישיר ל"האויב שבפנים: הגמול" והשישי והאחרון בסדרת האויב שבפנים, המבוססת על משחקי הישרדות האימה Resident Evil של חברת קאפקום. בסרט מככבים מילה יובוביץ', אלי לרטר, רובי רוז, ויליאם לוי, איאן גלן ואיאון מאקין.

הסרט צולם בשיטת סטריאוסקופיה ויצא לאקרנים ב-23 בדצמבר 2016 בתלת-ממד ו-IMAX. הסרט קיבל ביקורות מעורבות, ועם תקציב של כ-40 מיליון דולרים הוא זכה להכנסות הגבוהות ביותר בסדרת הסרטים עד כה עם 312 מיליון דולרים ברחבי העולם.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסרט מוסבר כי לד"ר ג'יימס מרקוס, מייסד תאגיד אמברלה, הייתה בת בשם אלישיה שגססה ממחלת פרוגריה. בייאושו לרפא אותה, הוא פיתח את נגיף הטי. כשעוד ילד שטופל עם הנגיף מת והוחזר לחיים כזומבי, מרקוס ניסה להשבית את הפרויקט. שותפו ד"ר אלכסנדר אייזקס גרם לרציחתו בידי אלברט וסקר, ולאחר מכן אימץ את אלישיה ונטל את השליטה על התאגיד.

לאחר התקרית בוושינגטון די.סי, אליס נבגדת פעם נוספת בידי וסקר. המלכה האדומה מופיעה ואומרת לה שיש לה 48 שעות להסתנן לתוך הכוורת, הנמצאת כ-640 ק"מ מערבה על הכביש בין-מדינתי 64 בראקון סיטי. לדבריה, תאגיד אמברלה פיתח נוגדן נישא באוויר שמסוגל להרוג כל אורגניזם שנגוע בנגיף הטי, אך התאגיד ממתין שהאנושות שנותרה תימחק מהקיום. בדרך לראקון סיטי, אליס נלכדת בידי אייזקס ומגלה שאותו אייזקס שהרגה קודם לכן היה כפיל שלו. היא נמלטת מהשיירה שלו ומגיעה לראקון סיטי, שם נארבת בידי קבוצת ניצולים, ביניהם דוק, אביגייל, כריסטיאן, קובלט, רייזור וקלייר רדפילד, ששרדה את המתקפה על ארקדיה. השיירה של אייזקס מתקרבת ובעקבותיה עדר זומבים. אליס והקבוצה מביסים את השיירה, מצילים את האסירים שבה ושורפים את העדר, אם כי קובלט נהרגת. אליס והקבוצה נכנסים לכוורת בתחתית המכתש שנוצר מהפצצת העיר בנשק גרעיני. וסקר שולט בכוורת ומשחרר עליהם כלבי שמירה שעברו מוטציה. כריסטיאן הרג ויחד איתו אסיר משיירתו של אייזקס.

המלכה האדומה מופיעה בפני אליס ואומרת שהמערכת שלה מצויה בדילמה - היא אינה יכולה לפגוע בעובדי התאגיד אך עליה לשמר חיי אדם. היא מציגה בפניו סרטון וידאו שבו אייזקס מסביר לחבר המנהלים של אמברלה תוכנית לשחרור נגיף הטי וטיהור האנושות מהעולם; שרבים מהעשירים ובעלי הכוח - ביניהם חבר המנהלים - יישמרו בתאי הקפאה קריוגנית, מתוך כוונה לבנות מחדש את העולם כתוצאה מהאפוקליפסה. המלכה האדומה מזהירה את אליס שאחד מחברי קבוצתה עוזר לתאגיד אמברלה.

הקבוצה נתקלת בכמה מלכודות, ואביגייל ורייזור נהרגים. אליס ודוק שותלים פצצות לאורך הכוורת משאריות הציוד שנותר מאחור בידי הצוות המקורי שחקר את הכוורת. אליס מתעמתת מול אייזקס האמיתי והמשודרג טכנולוגית. דוק מתגלה בתור מרגל מטעם אמברלה, וקלייר נלכדת בידי וסקר. לפתע, תא הקפאה נפתח ומתוכו מגיחה אלישיה מרקוס, בתו של ד"ר מרקוס והשותפה בפועל בניהול התאגיד. אייזקס מגלה לאליס שהיא למעשה כפילה של אלישיה ושהוא מתכנן לחסל את השתיים ולקחת שליטה על תאגיד אמברלה. אלישיה מפטרת את וסקר ובכך מאפשרת למלכה האדומה לרסק את רגליו עם דלתות האבטחה. דוק מנסה לירות באליס, אך האקדח שלו ריק מאחר שאליס הבינה את דבר בוגדנותו, וקלייר מוציאה אותו להורג. אחרי שהן נותנות לוסקר מתג של איש מת לפצצות, אליס וקלייר רודפות אחר אייזקס בזמן שאלישיה שומרת העתק של זכרונות ילדותה.

אייזקס, אליס וקלייר נלחמים זה בזה. אייזקס מתגבר על קלייר, תוקף את אליס במסדרון הלייזר ומביס אותה, אך היא מנצלת את הזמן הזה כדי להפעיל רימון שנמצא בכיסו. היא נמלטת לפני השטח עם הנוגדן, אך אייזקס מאתחל את עצמו מחדש ותופס אותה לפני שהיא יכולה לשחררו. לפני שהוא הורג אותה, אייזקס הכפיל מגיע והורג אותו, בהאמינו שהוא האייזקס האמיתי. אולם, לאחר מכן הוא נאכל בידי עדר הזומבים. אליס משחררת את הנוגדן והורגת את כל האלמתים מסביבה לפני שמתעלפת. בו זמנית, וסקר משחרר את מתג האיש המת ומשמיד אותו, את אלישיה, את הכוורת ואת חבר המנהלים הישן בתאי ההקפאה.

קלייר מעירה את אליס, ששרדה משום שהנוגדן חיסל רק את הנגיף שבגופה ולא את תאיה הבריאים. המלכה האדומה מעלה למוחה של אליס את זכרונות הילדות של אלישיה, ובכך מעניקה לה את הילדות שכל כך רצתה. בסופו של דבר, אליס עורכת מסע לכיוון מנהטן באומרה שייקח לנוגדן הנישא ברוח שנים בטרם יכסה את כל העולם, ועד שזה יקרה משימתה לא הושלמה, כשברקע רודפות אחריה מפלצות מוטציות מעופפות.

שחקנים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]