אלי לרטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלי לרטר
Ali Larter
לידה 28 בפברואר 1976 (בת 48)
צ'רי היל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Alison Elizabeth Larter עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Cherry Hill High School West עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג הייז מקארתור (1 באוגוסט 2009–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Theodore MacArthur, Vivienne MacArthur עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס הקולנוע של MTV לקרב הטוב ביותר (2010) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://alilarter.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
לרטר, 2006

אליסון אליזבת' "אלי" לרטראנגלית: Alison Elizabeth "Ali" Larter; נולדה ב-28 בפברואר 1976) היא שחקנית ודוגמנית עבר אמריקאית. נודעת בעיקר בזכות תפקידיה בסדרות סרטי האימה "האויב שבפנים" ו"יעד סופי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרטר נולדה בצ'רי היל, ניו ג'רזי, ארצות הברית. בתם של מרגרט, מתווכת ודנפורת' לרטר, מנהל חברות הובלות. היא למדה בחטיבת הביניים קארוסי ולאחר מכן בתיכון צ'רי היל ווסט, אך היא לא סיימה את שנתה האחרונה בתיכון בשל עבודות דוגמנות. אמה ליוותה אותה לכל מקום עד שמלאו לה 18. הוריה עברו מאז להתגורר באלנטאון, פנסילבניה.

היא החלה את קריירת הדוגמנות שלה בגיל 14 כאשר צייד דוגמנות גילה אותה ברחוב ולרטר קיבלה את עבודת הדוגמנות הראשונה שלה בפרסומת של קבוצת הבייסבול פילדלפיה פיליז; מה שהוביל לחוזה דוגמנות עם סוכנות הדוגמנות היוקרתית של פורד מודלס בניו יורק. לאחר מכן, לרטר ויתרה על שנתה האחרונה בתיכון ועברה לדגמן באוסטרליה, איטליה ויפן, האחרונה היא מדינה שבה היא התיישבה זמנית בגיל שבע עשרה. שנה לאחר מכן שבה לארצות הברית; ועברה להתגורר בלוס אנג'לס בעקבות בן זוגה דאז.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המתיחה במגזין אסקוויר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 1996 הופיעה בחורה מסתורית בשם "אלגרה קולמן" על שער מגזין הגברים "אסקווייר". כתבה שפורסמה במגזין על ידי העיתונאית מרת'ה שריל תיארה את קולמן כ"דבר הבא בהוליווד". סופר על קולמן, על שמועות סביב סרט של וודי אלן בו היא צפויה לככב, על צילומי עירום שלה שצולמו על ידי צלמי פפראצי ועל רומן הנרקם בינה לבין השחקן דייוויד שווימר. אך אלגרה קולמן לא הייתה קיימת באמת. על שער המגזין הופיעה לרטר שגילמה את קולמן כחלק ממתיחה של המגזין שבא ללעוג לחוסר הרצינות שבכתבות פרופיל של מפורסמים. כתבת השער עוררה התעניינות מצד עיתונאים שהביעו ביקורת על כך שהמגזין מפרסם דמות כה שטחית (קולמן, לא לרטר), וגם מצד סוכנויות משחק שניסו לאתר את האישה הדמיונית, כנראה כדי לצרפה לשורותיהן. המתיחה שנחשפה על ידי המו"ל לא עוררה הדים של ממש. רבים ראו בכך תרגיל יחצני ותו לא. אך המתיחה הזניקה את קריירת המשחק של לרטר.

המשך קריירת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המתיחה באסקוויר עזרה ללרטר לקבל תפקידים קטנים בסדרות טלוויזיה שונות. ב-1997 היא הופיעה בעונה הראשונה והיחידה של סדרת הטלוויזיה הכושלת "הבנים של שיקגו" בהשתתפות ג'ייסון בייטמן וגם בסדרה הקומית "סוף סוף סוזן" בכיכובה של ברוק שילדס ב-NBC. לאחר מכן ב-1998 הופיעה בסדרות הטלוויזיה הפופולריות "שיקגו הופ", "תהרוג אותי וזהו" ו-"דוסון קריק". ב-1999 קיבלה תפקיד בסרט הקולנוע הראשון שלה, "כוכב חדש נולד" בכיכובו של ג'יימס ואן דר ביק. בהמשך אותה השנה הופיעה בסרטים "לוותר על זה", "את מטריפה אותי" לצד אדריאן גרנייה ובסרט האימה "הבית על הגבעה הרדופה". בשנת 2000 שיחקה בסרט האימה "יעד סופי", וב-2003 לאחר מכן בסרט ההמשך "יעד סופי 2".

בשנת 2001 שיחקה לצד קולין פארל בסרט האקשן "הרעים שוב טובים" בבימויו של לס מייפילד, ובהמשך הופיעה בקומדיה המצליחה "לא רק בלונדינית", ובקומדיה אחרת "ג'יי ובוב השקט מכים שנית". בשנים שלאחר מכן שיחקה בפרק הפיילוט של הסדרה "הפמליה" ב-2004, ושיחקה בסרט נוסף "הכי דומה לאהבה" (2005) בכיכובם של אשטון קוצ'ר ואמנדה פיט.

ב-2006 החלה לשחק בתפקיד ראשי בסדרת הטלוויזיה הפופולרית מסוגת המדע הבדיוני "גיבורים". בסדרה גילמה את ניקי סנדרס ובהמשך את האלטר אגו שלה ג'סיקה סנדרס למשך כל ארבע העונות.

באוגוסט 2007 יצא לאור הסרט "מריגולד - המסע להודו", קופרודוקציה הודית-אמריקאית אשר מתמקדת במסעה של נערה צעירה להודו. בסרט זה, הופיעה לרטר לצידו של השחקן הבוליוודי סלמאן ח'אן. בשנה זו גם שיחקה בסרט "האויב שבפנים: השמדה", השלישי בסדרת סרטי "האויב שבפנים" (המבוססת על משחקי המחשב "Resident Evil") בכיכובה של מילה יובוביץ'. בעוד המבקרים קטלו את הסרט, המעריצים שיבחו אותו והוא צלח בקופות.

בשנת 2009 כיכבה בסרט המתח "אובססיבית" בתפקיד ליסה, לצד ביונסה. בשנת 2010 שבה לשחק בסרט "האויב שבפנים: החיים שאחרי", הרביעי בסדרה ועד כה המצליח ביותר מבחינת הכנסות.

לאחר מספר שנים שלא הופיעה על המסך, ב-2014 שיחקה בסרטי הקולנוע "חולה אהבה", קומדיה לצד מאט לה-בלאנק, והסרט "כמו שאת", דרמה לצד הילרי סוונק. גם שיחקה בתפקיד הראשי בסדרת הטלוויזיה "זהות נרדפת" של רשת TNT, בתפקיד קריסטל מקגיוור, סוכנת FBI, שותפתו של מרטין אותו גילם שון בין, שיש לה היסטוריה רומנטית איתו.

בשנת 2016 שיחקה בסרט "האויב שבפנים: פרק הסיום", השישי בסדרת הסרטים "האויב שבפנים", בכיכובה של מילה יובוביץ'. הסרט הוא המצליח ביותר מכל הסדרה, הן מבחינת הביקורות והן מבחינת הכנסות.

בשנת 2017 שיחקה בתפקיד אורח בסדרה "תרגיע" של לארי דייוויד ב-HBO, ובשנת 2018 שיחקה בתפקיד אורח בסדרה "ביחד ולחוד" ב-ABC, בכיכובה של ג'נה פישר.

בשנים 2019-2020 שיחקה לרטר בסדרת הדרמה המשטרתית של רשת ABC; "הטירון" בתפקיד ד"ר גרייס סוייר.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 18, בעת שדגמנה עברה לרטר להתגורר בלוס אנג'לס כדי לקדם את קריירת המשחק שלה. לאחר שמונה שנים, ב-2002 היא עברה לניו יורק לתקופה של שלוש שנים. בינואר 2005 חזרה להתגורר בלוס אנג'לס אחרי שקיבלה את התפקיד ב"גיבורים".

בדצמבר 2007 התארסה לשחקן הייז מקארתור אחרי זוגיות של שנתיים. ב-1 באוגוסט 2009 נישאו לרטר ומקארתור בטקס שנערך באחוזה של הוריו של מקארתור, במיין; בין המוזמנים הייתה חברתה הקרובה של לרטר, השחקנית איימי סמארט. מאוחר יותר רכשו בני הזוג בית בן שלוש קומות בשכונת הוליווד הילס בלוס אנג'לס תמורת 2.9 מיליון דולר. ב-20 בדצמבר 2010 נולד בנם הראשון, תיאודור הייז. ב-15 בינואר 2015 נולדה בתם, ויויאן מרגרט.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד הערות
1999 Giving It Up אמבר
את מטריפה אותי דולסי
כוכב חדש נולד דארסי סירס
הבית על הגבעה הרדופה שרה וולף
2000 יעד סופי קליר ריברס
2001 לא רק בלונדינית ברוק טיילור ווינדאם
הרעים שוב טובים זרלדה מימס
ג'יי ובוב השקט מכים שנית כריסי
2003 יעד סופי 2 קליר ריברס
2004 Three Way איזובל דלאנו
2005 הכי דומה לאהבה ג'ינה
Confess אוליביה
2007 אדם זקוף פארדארט
מריגולד מריגולד לקסטון
האויב שבפנים: השמדה קלייר רדפילד (אנ')
Crazy אוולי גארלנד
2009 אובססיבית ליסה שרידן
2010 האויב שבפנים: החיים שאחרי קלייר רדפילד (אנ')
2014 Lovesick מולי קינגסטון
כמו שאת קלי
2015 The Diabolical מדיסון
2016 האויב שבפנים: פרק הסיום קלייר רדפילד (אנ')
2022 The Last Victim סוזן
TBA She's Still Here שרלוט
The Man in the White Van

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סדרה תפקיד הערות
1997 סוף סוף סוזן מאדי פרק: "The Ways and Means"
Chicago Sons אנג'לה פרק: "Beauty and the Butt"
1998 שיקגו הופ סמנת'ה פרק: "Memento Mori"
תהרוג אותי וזהו קארי ברוק פרק: "College or Collagen"
דוסון קריק קריסטי ליווינגסטון 2 פרקים
2004 הפמליה עצמה פרק: "Pilot"
2010-2006 גיבורים ניקי סנדרס / ג'סיקה סנדרס תפקיד ראשי (4 עונות); 56 פרקים
2013 הליגה ג'ורג'יה תומפסון פרק: "The Credit Card Alert"
2014 זהות נרדפת קריסטל מק'גוויר תפקיד ראשי (עונה 1); 10 פרקים
2016 פיץ' אמיליה סלייטר תפקיד ראשי; 10 פרקים
2017 תרגיע בלשית בטלוויזיה פרק: "The Shucker"
2019-2018 ביחד ולחוד פייג' 3 פרקים
2020-2019 הטירון ד"ר גרייס סוייר 13 פרקים
2021-2020 Top Secret Videos הסוכנת דניאלס 3 פרקים
2021 Creepshow פאם ספינסטר פרק: "Dead and Breakfast/Pesticide"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]