החולמים (סרט, 2003)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החולמים
The Dreamers
מבוסס על The Holy Innocents
בימוי ברנרדו ברטולוצ'י
הופק בידי ג'רמי תומאס
תסריט גילברט אדייר
עריכה יאקופו קווארדי
שחקנים ראשיים מייקל פיט
לואי גארל
אווה גרין
צילום פאביו צ'יאנשטי
מדינה צרפת
בריטניה
איטליה
חברת הפקה Recorded Picture Company
חברה מפיצה Fox Searchlight Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 באוקטובר 2003 (איטליה)
10 בדצמבר 2003 (צרפת)
6 בפברואר 2004
משך הקרנה 115 דקות
שפת הסרט אנגלית
צרפתית
סוגה סרט רומנטי, סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 15 מיליון דולר
הכנסות 15 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו dreamers
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החולמיםאנגלית: The Dreamers) הוא סרט קולנוע מסוגת דרמה בבימויו של ברנרדו ברטולוצ'י, שיצא לאקרנים בשנת 2003. התסריט, מאת גילברט אדייר, מבוסס על רומן פרי עטו בשם "The Holy Innocents" משנת 1988. הסרט הוא הפקה בינלאומית משותפת של חברות מצרפת, בריטניה, ואיטליה.

הסרט מספר את סיפורו של סטודנט אמריקאי צעיר המגיע לפריז בסוף שנות ה-60 ופוגש בעיר אח ואחות המזמינים אותו לשהות עמם בדירת הוריהם שיצאו לווקאנס. מערכת היחסים בין השלושה הופכת לקשר ארוטי, על רקע מהומות הסטודנטים של מאי 1968 בפריז.

הסרט עורך מחוות רבות לסרטי הגל החדש בקולנוע הצרפתי וסרטי הקולנוע ההוליוודי הקלאסי, בעיקר על ידי שחזור של סצנות מפורסמות על ידי הדמויות בסרט, שהן חובבות קולנוע. הסרט נחשב בארצות הברית למעורר מחלוקת, ובשל העירום והסצנות הארוטיות המוצגים בו הוא סווג לצפייה מגיל 18 ומעלה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתיו (מייקל פיט), סטודנט אמריקאי צעיר, שוהה בפריז במסגרת חילופי סטודנטים. הוא מגיע לסינמטק הצרפתי בעת שמתקיימת הפגנה בחזיתו, ומתיידד עם אחת המפגינות, איזבל (אווה גרין) ואחיה התאום תאו (לואי גארל). האח והאחות מזמינים את מתיו להתגורר בביתם (לאחר שהוריהם שיצאו לווקאנס). מתיו עד לאהבה העזה השוררת בין האח לאחות.

לשלושה אהבה משותפת לסרטי קולנוע קלאסיים, והם משחקים במשחקים של זיהוי קטעים מסרטים נודעים, שבהם המפסיד נדרש למלא דרישה שמציב בפניו המנצח. כאשר תאו מפסיד, דורשת ממנו איזבל שיאונן, בנוכחותה ובנוכחות מתיו, מול תמונתה של מרלן דיטריך, התלויה בחדרו. תאו מציית לדרישתה. כאשר מתיו מפסיד, מצווה עליו תאו לשכב עם איזבל, השמחה לציווי זה. מתיו מסרב תחילה, אך לבסוף נכנע. בתום יחסי המין מגלה מתיו שאיזבל הייתה בתולה. השלושה מתמקדים בעולמם, ומתעלמים ממהומות הסטודנטים של מאי 1968 המתקיימות ברחוב, מחוץ לבית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא סרטים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.