הטעות הגדולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטעות הגדולה
Delivery Man
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי קן סקוט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי André Rouleau עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Martin Petit, קן סקוט עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פריסילה נד-פרינדלי עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים וינס ווהן
אלכסנדר פלורס
מת'יו דדאריו
ג'יי לנו
גלן פלשלר
ביל מאהר
Sébastien René
Andrzej Blumenfeld
כריס פראט
קובי סמולדרס
ג'ק ריינור
בריטני רוברטסון
בובי מויניהן
דמיאן יאנג עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון בריאון עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אריק אלן אדוארדס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה דרימוורקס, Reliance Entertainment, סרטי טאצ'סטון עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ProVideo, אולפני וולט דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 בדצמבר 2013 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 105 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו deliveryman
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הטעות הגדולהאנגלית: Delivery Man) הוא סרט דרמה קומית אמריקאי משנת 2013 שנכתב וביים על ידי קן סקוט, בהפקת דרימוורקס ו-Reliance Entertainment.[1] הסרט הוא גרסה מחודשת לסרט הקנדי מ-2011, "סטארבק",[2] בסרט מככבים וינס ווהן, כריס פראט וקובי סמולדרס.

הוא הוקרן לראשונה על ידי סרטי טאצ'סטון ב-22 בנובמבר 2013, וזכה לביקורות מעורבות והכניס 53 מיליון דולר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוד ווזניאק עובד כשליח של האטליז המשפחתי, ונרדף על ידי בריונים שהוא חייב להם 80,000 דולר. חברתו אמה, קצינה במשטרת ניו יורק, בהריון עם ילדו. יום אחד, דוד חוזר מהעבודה, ושם מחכה לו עורך דין המייצג בנק זרע (שם נתן 693 תרומות והרוויח סכום של 24,255 דולר במהלך שנות לימודיו), ומספר לו שהקליניקה נתנה את הדגימות שלו לנשים במרפאה וכתוצאה מכך יש לו 533 ילדים. מתוכם, 142 הצטרפו לתובענה ייצוגית כדי לאלץ את מרפאת הפוריות לחשוף את זהותו של "סטארבק", הכינוי שבו השתמש.

חברו ועורך דינו של דייוויד, ברט (כריס פראט), מייצג אותו כשהוא מנסה לשמור על הרישומים חתומים. הוא מספק לו פרופילים של כל צד לתביעה; דוד מחפש אותם, מוצא רגעים למעשי חסד אקראיים. הוא מחפה על שחקן מתקשה בעבודה שלו כדי שיוכל לעבור אודישן לתפקיד. הוא מעמיד פנים שהוא שליח פיצה כשהוא רואה את בתו נלחמת עם החבר שלה ומציל את חייה כשהיא משתמשת בסמים. הוא שוקל להזדהות, אך לאחר שהבריונים תקפו את אביו, הוא מאפשר לברט לתבוע נגד בנק הזרע על פיצויים עונשיים. הוא זוכה בתביעה, מקבל 200,000 דולר ושומר את זהותו בסוד.

דייוויד מתחרט, וחושב לחשוף את זהותו. עם זאת, אם יבחר לעשות זאת, הוא יפסיד את 200,000 הדולרים שבהם זכה בתביעה הנגדית. כשהוא מגלה לאביו שהוא סטארבק, אביו משלם את החוב של דייוויד. דייוויד סוף סוף חושף את זהותו בפייסבוק. כשהוא הולך לאמה, הוא מגלה שהיא עם צירים מוקדמים. בבית החולים, התינוק שלהם נולד, הוא מציע נישואין לאמה, ורבים מהילדים מגיעים לראות אותם.

ברצף הסיום נראה שדייוויד שומר על קשר עם רבים מילדיו.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוא עיבוד מחודש לסרט הצרפתי-קנדי "סטארבק" מ-2011 שגם בוים על ידי סקוט; "סטארבק" היה גם כותרת הסרט להפקה בשפה האנגלית.[3]

הצילומים החלו באוקטובר 2012 בעמק ההדסון בניו יורק. לאחר מכן הצילומים עברו לניו יורק, בברוקלין[4][5] ובמנהטן.[6]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוקרן לראשונה ברחבי העולם בנובמבר 2013 על ידי סרטי אולפני וולט דיסני דרך הלייבל סרטי טאצ'סטון, למעט רוב הטריטוריות הבינלאומיות, שם הזכויות נמכרות על ידי Mister Smith Entertainment למפיצים עצמאיים אחרים. השותפה הפיננסית של דרימוורקס ו-Reliance Entertainment, הפיצה את הסרט בהודו.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות מעורבות ממבקרים. אתר צבירת הביקורות Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 40% על סמך ביקורות של 148 מבקרים עם ציון ממוצע של 5.00/10. הקונצנזוס של האתר אומר: "יש לו קסם מתוק ללא ספק, ווינס ווהן חביב במיוחד בתפקיד הראשי, אבל הסרט סובל מהשוואה ל"סטארבק", הקומדיה הקנדית המצליחה שהעניקה לה השראה".[7] ב-Metacritic הסרט קיבל ציון של 44/100 על סמך ביקורות של 33 מבקרים.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bart, Peter; Patrick, Frater (14 במאי 2014). "India's Reliance: Still a DreamWorks Backer, But Hollywood Sojourn Has Cost a Fortune". Variety. נבדק ב-29 באפריל 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Debruge, Peter (12 בנובמבר 2013). "Film Review: Delivery Man". Variety. נבדק ב-2013-11-15. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Eisenberg, Eric (10 באוקטובר 2012). "Vince Vaughan Comedy Starbuck Changes Its Title To The Delivery Man". cinemablend.com. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Pervasive 'Delivery Man' Film Shoot Hijacks The Heights". 23 באוקטובר 2012. נבדק ב-28 בנובמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Evans, Lauren (28 בנובמבר 2012). "'Delivery Man' Filming Continues in Windsor Terrace". Windsor Terrace Patch. נבדק ב-28 בנובמבר 2012. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "Monday, Nov. 26: Filming Locations in NYC, New Orleans, Chicago, Los Angeles & more including Criminal Minds, Dallas Buyers Club, Chicago Fire, & Delivery Man". נבדק ב-28 בנובמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Delivery Man (2013)". Rotten Tomatoes (באנגלית). נבדק ב-29 באוגוסט 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Delivery Man" – via www.metacritic.com.