היינריך קניר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היינריך קניר
Heinrich Knirr
לידה 2 בספטמבר 1862
פנצ'בו, סרביה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 26 במאי 1944 (בגיל 81)
שטאודאך-אגרנדאך, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה לאמנויות בווינה עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם באמנות האומנות האקדמית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מדליית גתה לאמנות ומדעים (1942) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היינריך קנירגרמנית: Heinrich Knirr‏; 2 בספטמבר 186226 במאי 1944) היה צייר גרמני יליד אוסטריה, ידוע בסצינות ז'אנר ופורטרטים, אם כי צייר גם נופים וטבע דומם. הוא ידוע בעיקר בזכות יצירת הדיוקן הרשמי של אדולף היטלר משנת 1937 והוא האמן היחיד שידוע שצייר את היטלר במהלך חייו.[1]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היינריך קניר, אדולף היטלר, 1937

הוא נולד בפנצ'ובה (בסרביה של ימינו). הוא למד באקדמיה לאמנויות יפות בווינה, אצל כריסטיאן גריפנקרל וקרל ורצינגר, ואז באקדמיה לאמנויות יפות במינכן, שם למד שיעורים אצל גבריאל פון האקל ולודוויג פון לפץ (אנ'). הוא נשאר במינכן ופתח בית ספר פרטי לאמנות בשנת 1888. בסופו של דבר בית הספר שלו צבר מוניטין טוב ברחבי אירופה. בשנים 1898 עד 1910 הוא לימד גם באקדמיה במינכן. הוא היה גם חבר בזצסיון במינכן, ובהמשך בזצסיון הווינאי.[2]

בתחילת מלחמת העולם הראשונה הוא ויתר על פעילות ההוראה ועבר לסטארנברג. בשנות העשרים של המאה העשרים הפכה משפחת תנהאוזר לפטרונית שלו. לאחר 1922 התגורר בבוואריה עילית.

בתקופת השלטון הנאצי הוא נשאר פופולרי ובשנת 1937 יוצג בתערוכת האמנות הגרמנית הגדולה השנתית ב"האוס דר קונסט" במינכן עם אחת מדיוקנאותיו של אדולף היטלר.

במהלך השנים הבאות הוא הציג שם ארבע עשרה עבודות בסך הכל, כולל דיוקנאות של הנהג הפרטי של היטלר, יוליוס שרק, ואמו של היטלר, קלרה. שני הציורים נתלו במשרדו של היטלר בברגהוף בברכטסגאדן. הוא גם עשה את הדיוקן הרשמי של רודולף הס, ואלברט שפר התייחס אליו לעיתים קרובות כ"צייר החצר".

בשנת 1942 הוענק לקניר מדליית גתה לאמנות ומדע.

בשנת 1944 הוא נפטר בשטאודאך-אגרנדאך (אנ').

תלמידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא היינריך קניר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]