הנסיך ונערת השעשועים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנסיך ונערת השעשועים
The Prince and the Showgirl
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה The Sleeping Prince
בימוי לורנס אוליבייה
הופק בידי לואיס ד. לייטון
תסריט טרנס רטיגן
עריכה ג'ק הריס
שחקנים ראשיים לורנס אוליבייה
מרילין מונרו
מוזיקה ריצ'רד אדינסל
צילום ג'ק קרדיף
מדינה בריטניהבריטניה בריטניה
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 ביוני 1957
משך הקרנה 115 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 4.3 מיליון דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנסיך ונערת השעשועיםאנגלית: The Prince and the Showgirl) הוא סרט קולנוע בריטי מסוגת קומדיה רומנטית משנת 1957 בהפקה ובימוי של לורנס אוליבייה שגם משתתף בסרט בתפקיד הראשי לצדה של מרילין מונרו.

התסריט הוא של טרנס רטיגן (אנ') והוא מבוסס על המחזה שלו "The Sleeping Prince" (אנ') שהועלה בווסט אנד בלונדון בשנת 1953 עם לורנס אוליבייה וויויאן לי בתפקידים הראשיים.

הופעתה של מרילין מונרו עוררה עניין רב ובשנת 2011 הופק הסרט השבוע שלי עם מרילין המספר על ההתרחשויות מאחורי הפקת הסרט, עם מישל ויליאמס בתפקיד מרילין מונרו.

הסרט היה מועמד לחמישה פרסי באפט"א לקולנוע:

סיביל ת'ורונדייק זכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר מטם National Board of Review.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנה 1911, לכבוד הכתרתו של ג'ורג' החמישי, מלך הממלכה המאוחדת מגיעים אורחים רמי מעלה מארצות שונות ובהן קרפטיה (מדינה פיקטיבית בבלקן). בראש המשלחת משם נמצא יורש העצר הנסיך צ'ארלס (לורנס אוליבייה), יחד עם בנו המלך ניקולאס (ג'רמי ספנסר) שיוכתר למלך כשיגיע לגיל 18 בעוד 18 חודשים וסבתו של ניקולאס, המלכה האלמנה (סיבל ת'ורונדייק). צ'ארלס הוא אלמן בן 45 חמור סבר שמתהלך כל הזמן עם מונוקול בעינו.

המצב הפוליטי באירופה מתחיל לגעוש וממשלת בריטניה מייחסת חשיבות רבה לקרפטיה למרות שהיא מדינה קטנה. הבריטים רוצים שהיא תתמוך בההסכמה המשולשת ולא תתמוך בקיסרות הגרמנית לשם זה היא ממנה את עובד משרד החוף, נורת'ברוק (ריצ'רד וואטיס) להתלוות לנסיך ולספק לו את כל צרכיו.

נורת'ברוק לוקח את הנסיך להצגה בתיאטרון ולאחריה נפגש הנסיך עם השחקניות ושם עיניו על אלסי מרינה (מרילין מונרו), שחקנית צעירה בלונדית יפהפייה מארצות הברית. למחרת מביא לה נורתברוק מכתב הזמנה לסעודה עם הנסיך בשגרירות קרפטיה ומדריך אותה איך להתנהג. הוא מכיר גם את כוונותיו הזדוניות של הנסיך ומודיע כי ייכנס באמצע ויודיע לה כי עליה לעזוב היות שדודתה בבית חולים...

בפגישה הראשונה אלסי משתכרת ומאבדת הכרתה ונישאת למיטה בבית השגרירות. בפגישה השנייה מבשם הנסיך את החדר ומזמין כנר שינגן מאחורי הדלת. הם מתחילים להתנשק ולהתקרב אך ת'ורונדייק מפסיק אותם במפתיע.

אלסי מוצאת חן בעיני המלכה האלמנה שממנה אותה כמלווה שלה בטקס ההכתרה. אלסי נוסעת בכרכרה ההדורה יחד עם הנסיך, חמותו ות'ורנדייק ובעברם ליד התיאטרון מנופפות לה חברותיה השחקניות...

ניקולאס לא סובל את המשטר הדיקטטורי של אביו ומנהל בהסתר מגעים עם השגריר הגרמני. זה נודע לנסיך שזועם על בנו אבל אלסי מצליחה לפשר ביניהם ומקבלת יחס כבוד משניהם. היא מתחילה להתאהב בנסיך ולפני שהוא חוזר לקרפטיה היא מקבלת מתנות מכולם. הנסיך אומר לה כי בעוד 18 חודשים יהפוך לאזרח חפשי והיא מודיעה לו כי בעוד 18 חודשים יסתיים החוזה שלה עם התיאטרון...

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
לורנס אוליבייה הנסיך צ'ארלס יורש העצר של קרפטיה
מרילין מונרו אלסי מרינה שחקנית
סיביל ת'ורונדייק המלכה האלמנה
ג'רמי ספנסר ניקולאס המלך המיועד של קרפטיה
ריצ'רד וואטיס נורת'ברוק נציג משרד החוץ

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]