לדלג לתוכן

לאונור, נסיכת אסטוריאס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לאונור, נסיכת אסטוריאס
Leonor de Borbón, Princesa de Asturias
לאונור, נסיכת אסטוריאס, 2023
לאונור, נסיכת אסטוריאס, 2023
לידה 31 באוקטובר 2005 (בת 18)
מדריד, ספרד
שם לידה Elionor de Borbó i Ortiz עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ספרדספרד ספרד
השכלה
  • UWC Atlantic College (מאי 2023)
  • האקדמיה הצבאית גנרל (יוני 2024) עריכת הנתון בוויקינתונים
שושלת בית בורבון
תואר נסיכת אסטוריאס
אב פליפה השישי, מלך ספרד
אם לטיסיה, מלכת ספרד
אתר רשמי
נסיכת אסטוריאס
פרסים והוקרה
  • collar of the Order of the Golden Fleece (30 באוקטובר 2015)
  • Medal of Aragon (21 במאי 2024, Gobierno de Aragon)
  • Hijo Adoptivo de Zaragoza (21 במאי 2024, מועצת עיריית סרגוסה)
  • Medal of Aragonese Corts (21 במאי 2024, Aragonese Corts)
  • צווארון של מסדר קרלוס השלישי (10 באוקטובר 2023)
  • הצלב הגדול של מסדר ישו (פורטוגל) (12 ביולי 2024)
  • Crosses of Military Merit עריכת הנתון בוויקינתונים
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנסיכה לאונור דה טודוס לוס סנטוס מבורבון ואורטיסספרדית: Leonor de Todos los Santos de Borbón y Ortiz; נולדה ב-31 באוקטובר 2005) היא בתם הבכורה של פליפה השישי, מלך ספרד ולטיסיה, מלכת ספרד. יורשת העצר לכתר הספרדי.

לאונור נולדה במהלך תקופת מלכותו של סבה מצד אביה, חואן קרלוס הראשון, מלך ספרד. היא התחנכה בבית הספר סנטה מריה דה לוס רוסלס, בו למד גם אביה. לאחר סיום לימודיה התיכוניים, היא למדה לימודי הבגרות הבינלאומית בקולג' האטלנטי שבעמק גלמורגן, ויילס, הממלכה המאוחדת. ב-17 באוגוסט 2023 היא החלה את הכשרתה באקדמיה הצבאית הכללית כהכנה לשירות צבאי של שלוש שנים.

ב-2014, בעקבות עלייתו לכס המלוכה של אביה, לאחר פרישתו של סבה, הוענקו ללאונור כל התארים של היורש לכס המלכות הספרדי, נסיכת אסטוריאס, נסיכת ז'ירונה, נסיכת ויאנה, דוכסית מונטבלנק, רוזנת סרברה, וגבירת בלאגר. ב-31 באוקטובר 2023, ביום הולדתה ה-18, הוכרזה לאונור באופן רשמי כיורשת העצר בפני הקורטס חנרלס.

על פי חוקת ספרד משנת 1978, לאונור היא יורשת העצר לכתר הספרדי, והיא קיבלה את התואר נסיכת אסטוריאס ביום שבו אביה פליפה הוכתר למלך ספרד. זאת, כל עוד לא ייוולד לאביה בן, שכן סעיף 57 לחוקת ספרד קובע כי בנים קודמים לאחיותיהם בסדר הירושה. כך, למשל, אביה פליפה הוא המלך מכוח סעיף זה, למרות שנולד לאחר שתי אחיותיו, אלנה, דוכסית לוגו וכריסטינה דה בורבון אי גרסיה. סעיף זה עורר ויכוח ער בציבור הספרדי, והועלתה דרישה לשנותו כך שלא יפלה בין בנים לבנות בסדר ההורשה.

כשתעלה לאונור לכס המלוכה כמצופה, היא תהיה המלכה המושלת הראשונה של ספרד מאז תקופת מלוכתה של איזבלה השנייה שמלכה בשנים 1833 - 1868.

לאונור נולדה ב-31 באוקטובר 2005 כבתם של פליפה ולטיסיה, אז נסיך ונסיכת אסטוריאס, במהלך תקופת מלכותו של סבה, חואן קרלוס הראשון, מלך ספרד, בבית החולים הבינלאומי רובר במדריד, בניתוח קיסרי שנדרש עקב אי-ההתקדמות של מהלך הלידה.[1] כבתו של יורש העצר, היא קיבלה מלידתה את התואר אינפנטה והייתה לשנייה בסדר הירושה לכתר הספרדי. ההודעה על לידתה פורסמה על ידי המשפחה המלכותית במסרון.[2]

ב-7 בנובמבר 2005 עזבה לאונור עם הוריה את בית החולים. היא הוטבלה בארמן סארסואלה על ידי הארכיבישוף של מדריד, הקרדינל אנטוניו רוקו ורלה ב-14 בינואר 2006.[3] כמו אביה, הוא הוטבלה במים שהובאו מנהר הירדן, באגן טבילה שנעשה בו שימוש להטבלת נסיכי ספרד מאז המאה ה-17. סנדקיה היו סבה וסבתה מצד אביה, המלך חואן קרלוס והמלכה סופיה. בטקס ניתן לה השם לאונור דה טודוס לוס סנטוס.

חינוך ושירות צבאי

[עריכת קוד מקור | עריכה]

חינוכה של לאונור החל במעון היום של ילדי המשמר המלכותי הספרדי. ב-15 בספטמבר 2008 היא החלה את לימודיה בבית הספר היסודי סנטה מריה דה לוס רוסאלס באברקה, מדריד. בספטמבר 2021 היא החלה תקופת לימודים של שנתיים בתוכנית הבגרות הבינלאומית באטלנטיק קולג' שבוויילס. במאי 2023 היא השלימה את לימודיה התיכוניים. היא גם השתתפה במחנות קיץ בארצות הברית. היא שולטת בספרדית, קטלאנית ואנגלית (את זו האחרונה היא למדה מפיהן של האומנת הבריטית שלה ושל סבתה, המלכה סופיה) והיא למדה צרפתית, גליסית, בסקית, ערבית ומנדרינית.

כהכנה לתפקידה כמפקדת העליונה של ספרד, ובעקבות אביה, עוברת כעת לאונור שלוש שנים בהכשרה בצבא הספרדי, בצי הספרדי ובחיל האוויר והחלל של ספרד באקדמיה הצבאית הכללית בסרגוסה באקדמיה הצבאית הימית במרין ובאקדמיית האוויר הכללית במורסיה, בהתאמה. בהקשר זה, הודיעה שרת ההגנה מרגריטה רובלס במרץ 2023 שהממשלה אישרה צו מלכותי לתוכנית ההכשרה הצבאית של לאונור. לאונור בחרה להשתמש בשמות המשפחה של שני הוריה "בורבון אורטיז" במהלך הקריירה הצבאית שלה. במהלך הכשרתה הצבאית, היא תוותר על כל תשלום שמקבלים הצוערים במהלך השירות.

ב-17 באוגוסט 2023 החלה לאונור את שנת ההכשרה הראשונה שלה באקדמיה הצבאית הכללית בסרגוסה. ב-19 בספטמבר הוענק לה חרב קצונה. ב-7 באוקטובר הוא נשבעה אמונים לדגל ספרד בנוכחות שני הוריה. בינואר 2024 היא השתתפה באליפות הספורט ה-24 של האקדמיות הצבאיות לקצינים, בה היא התחרתה בסיף ובכדורעף בנבחרות של האקדמיה הצבאית הכללית. הנבחרת בה היא השתתפה זכתה במדליית כסף בסיף. ביוני אותה שנה סיימה לאונור את אימוני השדה שלה במחוז סוריה. ב-3 ביולי היא קודמה לדרגת קדט אנסיין והוענק לה צלב ההצטיינות הצבאי על ידי אביה.

אילן יוחסין

[עריכת קוד מקור | עריכה]
חואן, רוזן ברצלונה
 
מריה מרסדס, רוזנת ברצלונה
 
פאולוס, מלך יוון
 
פרדריקה, נסיכת הנובר
 
חוסה לואיס אורטיס ולסקו
 
מנצ'ו אלברס דל וייה
 
פרנסיסקו חוליו רוקסולנו קמאצ'ו
 
אאנריקטה רודריגס פיגורדו
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חואן קרלוס הראשון, מלך ספרד
 
 
 
 
 
סופיה, מלכת ספרד
 
 
 
 
 
חסוס אורטיס אלברס
 
 
 
 
 
פלומה רוקסולנו רודריגס
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
פליפה השישי, מלך ספרד
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לטיסיה, מלכת ספרד
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לאונור, נסיכת אסטוריאס


קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]