הצב האדום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הצב האדום
The Red Turtle
בימוי מייקל דודוק דה ויט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טושיו סוזוקי, Grégoire Sorlat, וינסט מרוול, פסקל שאצטוק, איסאו טקהאטה עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט מייקל דודוק דה וייט ופסקלה פרן
מוזיקה Laurent Perez del Mar עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת, בלגיה, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סטודיו ג'יבלי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Mozinet, BiM Distribuzione עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 במאי 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 80 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט אילם עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו theredturtle
http://sonyclassics.com/theredturtle/ האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הצב האדוםצרפתית: La Tortue Rouge; ביפנית: レッドタートル ある島の物語) הוא סרט מונפש אילם משנת 2016, שנכתב ובוים על ידי האנימטור ההולנדי מייקל דודוק דה ויט (אנ') והופק על ידי טושיו סוזוקי היפני. הסרט מספר את סיפורו של אדם שספינתו טבעה, והוא מגיע לאי בודד. באי הוא נתקל בצבה אדומה ענקית, ההופכת לאשה, איתה הוא חי את שארית ימיו. הסרט היה מועמד לפרס אוסקר לסרט המונפש הטוב ביותר בטקס פרסי אוסקר ה-89.

כתיבה והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולפן ג'יבלי היפני פנה אל דודוק דה ויט והציע לו לביים במסגרתו סרט. הפנייה נעשתה ביוזמתו של האנימטור הייאו מיאזאקי. מי ששימש בפועל כמפיק ויועץ הוא שותפו של מיאזאקי, האנימטור איסאו טקהאטה. בפועל, הסרט הופק באירופה בשותפות עם כמה חברות אנימציה בצרפת ובבלגיה. הסרט מושפע מאוסף האגדות היפניות המסורתיות קוואידן, שם קיימים מוטיבים של טרנספורמציות בין בני אדם ובעלי חיים וכן אלמנטים חוזרים ונשנים של לידה ומוות.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדם חסר שם שנסחף על ידי סערה, מתעורר באי נטוש, שאותו הוא מגלה כעשיר במשאבים. הוא מוצא פירות ומים טריים, כמו גם מגוון רחב של בעלי חיים קטנים. בנוסף, יש באי יער במבוק גדול. הוא בונה רפסודה מבמבוק ומנסה להפליג משם. עם זאת, יצור ים בלתי נראה הורס את הרפסודה, וגורם לו לחזור אל האי. הוא בונה רפסודה נוספת, גדולה יותר, אתה הוא מנסה בשנית לעזוב את האי, אלא שניסיונו מסוכל שוב על ידי היצור הבלתי נראה. בניסיון השלישי, הרפסודה נהרסת שוב, אלא שהפעם הוא מגלה למולו צב אדום ענק. הצב לא מזיק לו, והוא נסוג לאי.

באותו ערב, האיש רואה את הצב האדום זוחל על החוף, לכיוון היבשה. בכעסו, הוא מכה את ראש הצב במקל במבוק, ואז הופך אותו על גבו. כאשר הוא מתחיל בבניית רפסודה נוספת, הוא מרגיש חרטה על הפיכת הצב ומנסה להפוך אותה בחזרה. הניסיון נכשל, מאחר שהצב כבד מדי. כאשר הוא נוכח לראות שהוא לא יצליח להפוך את הצב, הוא רץ ומביא מים מתוקים כדי להחיותו, אבל בינתיים, הצב מת. לאחר מכן, האיש נרדם לצדה. במהלך הלילה, שריון הצב מתפצל באמצעו, והאיש מופתע לראות אישה מחוסר הכרה, השוכבת בתוך הקליפה. הוא מביא לה מים ובונה מקלט המיועד להגן עליה מפני השמש. כאשר גשם מתחיל לרדת באי, האישה מתעוררת. האיש מבחין בה נעלמת, ומחפש אותה ברחבי האי. בסופו של דבר הוא מוצא אותה בים. הוא מסיר את חולצתו, משאיר אותה על החוף, ונכנס למים. אחר כך הוא רואה אותה גוררת את הקונכייה הריקה של הצב אל הים ומניחה לה להיסחף, והוא עושה את אותו הדבר עם הרפסודה שלו. לאחר מכן, השניים יוצרים במהרה קשר רומנטי.

זמן בלתי מוגדר לאחר מכן, לזוג יש בן. הילד הסקרן מוצא בקבוק זכוכית ולומד על מוצאו. לאחר מכן, הוא נופל בטעות לתוך מערה קטנה, ולומד לשחות. בהמשך, הוא יוצר מערכת יחסים עם כמה צבי ים. הילד גדל כאשר אינו מכיר דבר מעבר לאי. בהמשך צונאמי פוגע באי ולמרות שאיש מהשלושה לא נפגע, לאי נגרם נזק כבד, ויער הבמבוק נחרב. בעקבות כך, מפתח הילד רצון לעזוב את האי. הוא והוריו מבינים שאכן הגיע הזמן לכך, והוא עוזב בשחייה יחד עם שלישיית צבים ירוקים.

הגבר והאישה ממשיכים לחיות על האי, ולמרות שהם מזדקנים, הם עדיין מאוהבים זה בזה. לילה אחד, אחרי שהסתכל על הירח מעל האוקיינוס, האיש עוצם את עיניו ומת. האישה מבחינה במותו, ומתאבלת. למחרת, היא מחזיקה בידו בפעם האחרונה, ואז הופכת חזרה לצב אדום וחוזרת אל הים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ארז דבורה, ביקורת סרט - "הצב האדום": אנימציה נוגעת ללב, באתר ynet, 12 באפריל 2017