לדלג לתוכן

ואלי סאנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ואלי סאנס
Valley Suns
תאריך ייסוד 2024 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
אולם ביתי Mullett Arena
מיקום טמפה, אריזונה
ליגה ליגת הפיתוח של ה-NBA עריכת הנתון בוויקינתונים
צבעי תלבושת סגול, כתום ולבן
thevalleysuns.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ואלי סאנסאנגלית: Valley Suns) היא קבוצת כדורסל אמריקאית מטמפה, אריזונה, המשחקת בליגת הפיתוח של ה-NBA ומסונפת לפיניקס סאנס מליגת ה-NBA.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפיניקס סאנס היו בעבר שלוש קבוצות מסונפות לה בליגת הפיתוח של ה-NBA: אלבקרקי ת'אנדר בירדס (2005–2008, כיום קליבלנד צ'ארג'), בייקרספילד ג'אם ונורת'רן אריזונה סאנס (2011–2016 בבייקרספילד, 2016–2021 באריזונה; כיום מוטור סיטי קרוז). מאז 2021 לא הייתה למועדון קבוצה בליגת הפיתוח, וקבוצת ה-NBA יכלה לשלוח שחקנים לכל קבוצה בליגה כרצונה.

ב-14 בפברואר 2024 הוקמה הקבוצה רשמית[1] בטמפה, אריזונה, והוכרז כי היא תשחק את משחקי הבית שלה במולט ארנה שבקמפוס אוניברסיטת המדינה של אריזונה, אולמה הביתי של מועדון ה-NHL המפורק אריזונה קויוטיס. ב-22 במאי הוכרזו שם הקבוצה, ואלי סאנס (על שם כינויו של המטרופולין של פיניקס, עמק השמש – Valley of the Sun), שנבחר בתחרות בין אוהדים, וסמלילה, המציג את האותיות V ו-S בצורת שמש בצבעי סגול וכתום, כשל הקבוצות האחיות שלה – פיניקס סאנס ופיניקס מרקורי.[2] הסאנס יחלו לשחק בעונת 2024/25, ודראפט ההרחבה שלהם נערך ב-13 ביוני 2024.[3] עם הקמת הקבוצה, לראשונה בהיסטוריה לכל קבוצות ה-NBA יש קבוצת בת בליגת הפיתוח.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]