ויקיפדיה:ביכורים/Ovedc

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת הילולים

שלום לכולם!

אני שמח להיענות לבקשתה המחמיאה של אופק כחול ולכתוב כמה מילות הילולים לחברים בוויקיפדיה.

לדעתי האישית, אנו הוויקיפדים מכורים לפעילות באתר. חלק מכורים קלים וחלק מכורים כבדים. קשה לנו לנטוש את עמדתנו, אם אנחנו יודעים ש"יש משהו לא נכון באינטרנט". התמכרות לאינטרנט היא התמכרות חדשה וקשה, המתחילה אמנם במנות קטנות של תיקון-פה-תיקון-שם, אך כמו כל התמכרות, מסתיימת במקרים קשים של Refresh תכוף של דף השינויים האחרונים. תוכלו לקרוא תיאור מדוייק של ההתמכרות בויקיפדיה:הומור/התמכרות לוויקיפדיה.

אני התמכרתי לאתר לפני כ-6 שנים, ומאז לא הצלחתי להיגמל. ההתמכרות בשיאה נבעה מתפקידי כאחראי ומרכז מיזם ערכים יתומים. במשך כשלוש שנים ארוכות פתחתי כל בוקר בחיפוש ידני סיזיפי, אחר הערכים היתומים החדשים, סימונם ואגירתם ברשימת אימוץ. ייסורי תסמונת הנסיגה העזים שחשתי כאשר נאלצתי לפנות את משמרתי לשבועות בודדים, עת יצאתי לחו"ל, הם קלים לעומת מחושי הגמילה של התמכרויות אחרות. שפל המדרגה היה כאשר חזרתי מחו"ל, עברתי על רשימות אסטרונומיות של ערכים, על מנת לוודא שאף ערך יתום לא חמק...

היו כמה "מקדמי התמכרות" אשר ווידאו, במשך כל התקופה, המשך סדיר של התמכרות וקיום תלות גופנית בלחיצה תכופה על כפתור ה"עריכה", כמה מהם אפרט להלן:

  • הרעיון של הפצת ידע חופשי. למשל, אושר משמעותי הוא לדעת שגדול כלכלני העולם, פול סמואלסון זכה, חודשיים לפני שנפטר, שייפתח ערך על שמו, בעברית!
  • קידום אג'נדה אישית, למשל, כתיבת ערך על הגינה הקרובה לבית שלי...
  • השתתפות במיזמים, כמו המקבץ השבועי, קצרמרוץ, אלף מילים וכד'
  • שמירה על "זכות הצבעה".
  • שמירה על ערכים חשובים ממחיקה בדיוני חשיבות.
  • קידום תמידי של המיקום שלי ברשימת עורכי ויקיפדיה (כעת מקום 17).
  • וכמובן, לאחר שהפכתי מפעיל, הצדקת מעמדי הרם...
  • למזלי (הרע?), טרם נכנסתי לוויכוחים קשים עם ויקיפדים אחרים, כך שגם לא נאלצתי לעזוב בטריקת דלת, או אף להיחסם, פתרון אלגנטי של "ניתוק מגע עם מקור ההתמכרות" .

כאמור, לדעתי, גם אתם הוויקיפדים, שקוראים מאמר זה, מכורים לוויקיפדיה, בין אם אתם מודים בכך ובין אם לאו. ההכרה בכך היא השלב הראשון בתוכנית שנים עשר הצעדים. הצעד הבא שלכם צריך להיות הצטרפות מיידית לקבוצת תמיכה מיוחדת שהוקמה במיוחד בשבילכם. אני עשיתי זאת, ועליי לדווח שכעת חיי מסודרים יותר. אני נמצא במגע עם מכורים דומים לי, ואני מקיים איתם אף שיחות רגועות ומעניינות בנושאי "מכלילנות מול מחקנות", "ניטרליות" ו"עריכה בתשלום".

ברצוני להודות לכל החברים הרבים שמאפשרים לי לחוות בעוצמה את המנה היומית של ההשפעה הנעימה והפסיכודאלית של ההתמכרות שלי. כל העורכים (הרשומים והאנונימים) שיוצרים לי אתגר חדש בכל יום. כל המגיבים בדפי השיחה השונים, כל המשחיתים והתורמים, כל הוויקיגמדים ועורכי הסקריפטים והתבניות, כל המנטרים והמפעילים - תודה רבה לכולם!

במיוחד, אבקש להודות לחבר וירטואלי ותיק, Lostam, אשר מתוקף תפקידו כאחראי על דיוני החשיבות נפגש איתי כל הזמן מעל דפי השיחה בוויקיפדיה. עליי לציין שהוא עושה את תפקידו הקשה במסירות ובאוביקטיביות ראויות לציון, תוך הפגנת אנושיות רבה. עבודת המעקב אחר רשימות החשיבות היא מורכבת מאוד ודורשת תשומת לב רבה והמון סבלנות. יוצא לי רבות להשתתף בדיוני חשיבות, ותמיד נחמד לקבל משוב מ-Lostam. הוא מנווט את הדיונים ברגישות ובנחישות, כשטובתה של ויקיפדיה תמיד לנגד עיניו. תודה רבה לך Lostam, על עבודה יפה ומבורכת, כה לחי!

חבריי הוויקיפדים, להתראות במכון הגמילה הקרוב...Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 11:53, 22 בינואר 2015 (IST)[תגובה]