ויקיפדיה:הומור/התמכרות לוויקיפדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המחשב שלי מעלה עשן
תמונה של מכור לוויקיפדיה בטבע - כנראה שזה מקרה אבוד

התמכרות לוויקיפדיה למרבה הצער היא תופעה די מוכרת. התופעה מתרחשת כאשר אדם מגלה יום אחד את ויקיפדיה ומתחיל לגלוש בה בקביעות. בהתחלה הוא רק קורא. אחרי זמן מה הוא מגלה שיש ביכולתו לערוך, להוסיף ולשנות - הוא מתלהב. אחרי מספר עריכות אנונימיות (חלקן אולי רק כדי לבדוק שזה באמת אפשרי), הוא מחליט להירשם. כאן מתחילה ההידרדרות הרצינית - היתרונות שמעניק רישום לוויקיפדיה מגדילים עוד יותר את חדוות היצירה ואת אפשרויות הגילוי (של עוד ערכים שאחרת לא היה יודע על קיומם), הסקרנות גוברת והמחשב מתחיל להעלות עשן. אחר כך מגיעות בתורן הגדלת רוחב הפס, שדרוג המחשב האישי או הטלפון החכם, רכישת מצלמה דיגיטלית וכהנה הוצאות. חייו החברתיים של האומלל מצטמצמים לשיחות במזנון של ויקיפדיה, ובריאותו מתחילה להידרדר. בהמשך מתפתחים תסמינים כגון מלחמות עריכה ועלייה בעצבנות ויקי, חתימה על מכתבים אישיים ב-~~~~ עד שחופשת ויקי הופכת להכרח.

ההתמכרות לוויקיפדיה כמו התמכרות לאינטרנט או התמכרות לעבודה היא התמכרות פסיכולוגית, ולא התמכרות פיזיולוגית. כדי לשמור על בריאות הציבור, הוחלט לאחרונה על השימוש בתויות אזהרה כגון:

אזהרה: כתיבה בוויקיפדיה בזמן היריון עלולה לפגוע בעובר שלך.

אזהרה: מחקרים רפואיים קובעים כי 75% מהתקפי הלב עד גיל 45 הם בקרב ויקיפדים.

אזהרה: ויקיפדיה גורמת למחלות ולמוות בטרם עת.

אזהרה: משרד הבריאות קובע שוויקיפדיה גורמת להתמכרות.

הבהרה: המידע בוויקיפדיה נועד להעשרה בלבד ואינו מהווה ייעוץ רפואי.

כיצד תדע אם אדם קרוב אליך הפך לוויקיפד?[עריכת קוד מקור]

למרבה הצער, התסמינים הראשונים של אדם הנדבק במחלה כמעט אינם מורגשים. ניתן להבחין בעלייה קלה בזמן שהוא מבלה מול המחשב וכן לפעמים בתוספת אגלי זעה זערוריים על מצחו. כאשר המחלה מתפרצת, ישנם תסמינים ברורים:

  • לחיצה אובססיבית על קישור הנקרא שינויים אחרונים/רשימת המעקב. כאשר האדם אינו נמצא מול מחשב, עדיין ניתן להבחין בעווית היד.
  • באמצע משפט שלך הוא אומר "זה מעניין" ורץ למחשב, לעדכן את מה שאמרת לו בוויקיפדיה.
  • הוא מתחיל לחטוף סנדוויצ'ים מול מסך המחשב וגם לצחצח שיניים.
  • בחמש וחצי בבוקר הוא קופץ מהמיטה לבדוק אם מישהו הספיק לשנות את הערך שהוא כתב בשתיים בלילה.
  • כשבמקום ללמוד למבחן ולראות את הסדרה הטלוויזיונית השבועית האהובה עליו, הוא שוקע בכתיבת ערכים.
  • כאשר החיבור לאינטרנט מתנתק, הוא מתקשר אחת לשתי דקות למוקד התמיכה.
  • הוא משדל אותך לפחות פעמיים בשבוע לכתוב משהו בוויקיפדיה.
  • ניסיונות אומללים לכתיבה בוויקיפדיה באמצעות טלפון סלולרי בעמידה לתור בסופר-מרקט.
  • מתעצבן כשהוא מספר למישהו את "הידעת" היומי והלה לא מתרשם.
  • באמצע שיחת נפש הוא אומר לעצמו "אני צריך למצוא קישורים חיצוניים יותר טובים לערך שכתבתי אתמול".

כפי שניתן להבין, כאשר מבחינים בתסמינים של המחלה היא כבר נמצאת בשלבים הסופניים שלה, אך בשלבי הדגירה כמעט שלא ניתן להבחין בה כלל. בגלל שילוב בעייתי זה, מעריכים רבים ממומחי הרפואה כיום, שהוויקיפדיה עלולה להפוך למגפה הגדולה הבאה של האנושות, שתגרום לדילול האוכלוסייה במדינות המחוברות לשדרת האינטרנט העולמית. מקצת מהמדינות כמו סין וקוריאה הצפונית כבר החלו בצעדי מניעה, וביניהם חסימת האפשרות לכתיבה בוויקיפדיה.

ויקיפדיהוליק[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיהוליק (ש"ע) - אדם שמכור לוויקיפדיה.

אדם שהוא ויקיפדיהוליק או ויקיהוליק ניתן לזהות ע"י כך שיש לו חלון דפדפן הפתוח תמידית על שינויים אחרונים בוויקיפדיה (או במצב חמור פחות על רשימת המעקב) והוא לוחץ ללא הפסקה על רענן או טען מחדש. אחרים מקליקים על ערך אקראי, במקום.

ויקיפדיהוליזם יכולה להוביל לירידה משמעותית בתפוקה בכל תחומי החיים האחרים של הקורבן, בדומה לכל התמכרות אחרת. לכן, ככלות הכל, קוראים לנו "משתמשים".

זוהי תופעה עכשווית - שהפכה לממשית עם יצירתה של ויקיפדיה בינואר 2001 - התופעה משפיעה בעיקר על מתכנתים, אקדמאיים, סטודנטים, משתתפים סדרתיים בשעשועוני ידע, מכורים לחדשות, מובטלים ובאופן כללי, אנשים בעלי תחומי עניין מרובים וזיכרון טוב. לאחרונה, התופעה החלה להשפיע גם על ילדים ובני נוער משועממים.

למרות שאנשים העונים על התיאורים לעיל מוזמנים לוויקיפדיה, עליהם לדעת שהמין האנושי כולו, לא בהכרח שותף להשקפת עולמם ואולי עדיף עבור ויקי עצמה, שהם יצאו לטיול, מפעם לפעם, ושיזכרו כי גופם מורכב מעוד איברים מלבד אצבעות, עינים, מוח ושלפוחית שתן. ויקי נועדה לשרת אותנו והיא אינה מטרה בפני עצמה.


תפילת ויקי (לקוחה מתוך תפילת השלווה)

בבקשה, הענק לי את היכולת לקבל בשלווה את הדפים שאיני יכול לערוך,

את האומץ לערוך את הדפים שאני יכול לערוך,

ואת התבונה להבחין בין השניים.


תפילת הוויקי החשאית, תיקונים מס. 5 ו-36

ג'וני עורך את העמוד הראשי

אני משכתב את עידן האבן

נפוליאון ושייקספיר מתלבשים כמו נורה

מקורות ההפרעה[עריכת קוד מקור]

התמכרות לוויקיפדיה עשויה להיגרם בשל סיבות רבות ומגוונות. הכרה מדויקת בשורשי ההתמכרות, עשויה להביא בסוף תהליך ארוך להפחתה מסוימת בזמן השהות היומית (ובמקרים חריפים יותר שעתית) בויקיפדיה, ובסוף אולי אף להפסקה זמנית של הכתיבה לפרקי זמן שאינם עולים על שבוע (ראו חופשת ויקי). מבין המקורות הידועים להתמכרות הם:

  • תחושת סיפוק וקביעת עתיד הידע - "הבן של הנכד שלי יראה את מה שכתבתי" (וישחזר?)
  • תחרות בין-ויקיפדית - בדיקה חוזרת ונשנית של דירוג הויקיפדיות "שוב ויקיפדית מוזמביק עקפה אותנו במספר הערכים"
  • התמכרות לרצף גירויים מתחדש בתדירות גבוהה (שינויים אחרונים) - "מה בדיוק חושב משתמש אליעזר והגזר שהוא הוסיף\הסיר\הוסיף והסיר (הוסף את החסר) את המשפט הזה?"
  • יצירת תחושה קהילתית חמה תוך כדי ויתור על מגע אנושי אמיתי - "אסור לשכוח לאחל מזל טוב לבוט botXXX, הוא עוד עלול להיפגע.

אובדן קשרים חברתיים ומקום העבודה[עריכת קוד מקור]

בנוסף לכל המרעין בישין העלולים להיגרם לך, עקב הכתיבה בוויקי הינך מסתכן גם באובדן קשרים חברתיים ומקום עבודתך. בתחילה, הכתיבה בוויקי משמשת כתחביב וכעיסוק חביב לשעות הפנאי, אך עם הזמן הינך נהפך להיות יותר ויותר מכור לוויקיפדיה (ויקיפדיהוליק). כעת כשאתה מכור הכתיבה והגלישה בוויקי גוזלות יותר ויותר מזמנך הפנוי. אתה לא עונה לטלפונים ושקוע כולך בעריכות ובמלחמות עם טרולים. החברים שלך מזמינים אותך לצאת איתם לבילוי אך אתה מסביר להם שכתיבה בוויקיפדיה היא צורת הבילוי המועדפת עליך. כך, אט אט, אתה מנתק את עצמך מחבריך. חבריך נוטשים אותך, והחברה זורקת אותך, אולם לך לא אכפת. אתה שקוע יותר ויותר בוויקיפדיה וכמו מכור לסמים לא שם לב לסביבתך. אתה מתחיל לקחת ימי חופש בעבודה ומנצל אותם כמובן לשיטוט בנבכי ויקיפדיה. לאחר תום ימי החופש והמחלה המגיעים לך הינך מתחיל לאחר לעבודה, ולחזור ממנה במהירות האפשרית על מנת שתוכל להמשיך ולכתוב בוויקי. כמו כן הינך מתחיל להתרשל במילוי תפקידך בעבודה מכיוון שכל מחשבותיך הן על ויקיפדיה ולא על בזבוז הזמן הזה שנקרא עבודה. הבוס שלך לא מתלהב מהמצב החדש ומזהיר אותך פעם אחר פעם, אך אתה מתעלם מאזהרותיו ולא משאיר לו ברירה אלא לפטר אותך. כעת כשאתה מובטל וחסר חברים הינך יכול להקדיש את כל זמנך ומרצך לוויקיפדיה.

נזקים בריאותיים[עריכת קוד מקור]

הנזקים הבריאותיים הם רבים, וביניהם מחלת הקלדנים, מחסור בשינה, ערעור האישיות ועוד כל מיני נזקים שמתפתחים בעקבות הכתיבה בוויקיפדיה.

מחלת הקלדנים[עריכת קוד מקור]

מחלת הקלדנים היא מחלה קשה ביותר שמתפתחת בקרב ויקיפדים. היא מתפתחת בעקבות כתיבת ערכים, וכתיבה בדפים אחרים. אפשר לגלות אותה כאשר יש לוויקיפד הצורך לכתוב כל הזמן, וכשהוא רוצה כל הזמן לתקתק. מחלה זו היא מחלה קשה ביותר, ואחרי שהיא עוברת את השלבים המוקדמים אי אפשר לעצור אותה. הוויקיפד מקליד מהר, ומסיים לכתוב עמוד שלם תוך דקה. הוויקיפד כותב כל הזמן הערות למשתמשים אחרים, וכל הזמן כותב במזנון. המחלה מתפתחת בעקבות ההתמכרות לוויקיפדיה, וכאשר המחלה בשיאה, הוויקיפד לא יכול לכתוב ערכים. המוח שלו לא חושב מה לכתוב, הוא רק כותב וכותב. ראו הוזהרתם! זוהי מחלה קשה ולא כדאי לחוות אותה. יש לציין, שאחדים רואים את שלבי הדגירה כשלבים מבורכים - המשתמש מקליד מהר, מקליד בהקלדה עיוורת ומהירה, הניסוח, דקדוק ותחביר משתפרים ושגיאות כתיב נעלמות. אולם אחר כך המחלה מתפרצת במלוא חומרתה, והיא יכולה להיות מאובחנת כהיפראקטיזם באיזור כף היד. מחלה זו נוטה לבוא יחד עם שאר המחלות המפורטות פה, וישנה השערה שאחת מהמחלות תחת ויקיפדיהוליזם גורמת למחלת הקלדנים. המומחים חלוקים בדעותיהם האם זו בעיית השינה או - למרבה האירוניה - שיתוק המוח כתוצאה מהאנציקלופדיה.

מחסור בשינה[עריכת קוד מקור]

אצל ויקיפדים, ובעיקר ויקיפדים מכורים, נגרם מחסור בשינה. הוויקיפד מנצל את שעות הלילה (או לטענת משפחתו - במקרה שהיא כבר גילתה את ההתמכרות - בזבוז שעות השינה) לטובת כתיבה בוויקיפדיה. לעתים, הוויקיפד אינו בדיוק מוצא מה לעשות בזמן זה, ועל כן הוא מבלה את זמנו (או לטענת משפחתו [...] משחית את זמנו) בריענון חוזר של דף השינויים האחרונים. התסמינים למצב זה הם אודם בעיניים, שקיות מתחת לעיניים, אובדן ריכוז במה שקורה בהווה לטובת מה שקורה בוויקיפדיה, עייפות יתר בזמן ההתעוררות ההופכת בהדרגה לעירנות בזמן ישיבה מול המחשב וכו'. בדיאלוג הבא נמחיש תופעה חמורה הנגרמת ונלוות למחסור בשינה - השקרנות הפתולוגית. למען נוחות הקורא הטקסט של הוויקיפד המכור כתוב בירוק. הדובר השני (בכתום) הוא לרוב בן/בת זוג, שותף לדירה, חבר, קרוב משפחה (לרוב הורה) וכו'. יש לציין כי נתוני הזמנים משתנים מאדם לאדם:

"לך לישון עוד מעט, טוב?"

"בסדר"

-כעבור חצי שעה.

"אני מבקש ממך ללכת לישון"

"עוד מעט"

-כעבור עוד חצי שעה.

"לישון! עכשיו!"

"אוקי, אני סוגר את זה" וסוגר אחד מ5 הדפדפנים הפתוחים. כעבור 10 דקות פותח אחד חדש לטובת 'בדיקה אם יש ערך כזה בוויקי'.

-כעבור כרבע שעה.

"כבה את המחשב"

"נו טוב... בסדר" בעוד כ10 דקות מכבה סופית את המחשב.

משתמש זה נוטה להירדם על המקלדת

לאחר כמה זמן המשתמשים שמים בדף המשתמש שלהם את התבנית הבאה, התוצאה ממחסור חמור בשינה

הבהרה בנוגע לשימוש בלשון זכר: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, ננקטת לעיתים לשון זכר בהתייחסות אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים. אנא קבלו זאת בהבנה.


מניעה וטיפול בהתמכרות, אובדן קשרים חברתיים במחלות הקשורות בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]


אם יהיה צורך בכך, משטרת האינטרנט, אגף הלוחמה בוויקי, תחרים את המחשב של הוויקיפד והמחשב ייתרם לנזקקים. בהתחלה הנזקקים יתחילו לגלוש בוויקיפדיה, ואז יגלו את ההחרמה, כאשר כבר יהיו מכורים וחולים, ויחזירו את המחשב אל הבית של אדם אחר. מכיוון שהוויקיפדיה מתרחבת ומגיעה לידיעתו של חלק הארי של ציבור הגולשים באינטרנט - אזי גם הוא יתמכר, וחוזר חלילה. מכאן, שההידבקות עוברת בשרשרת (כמובן שאם יוסיף אדם וישכנע את חבריו לשים דמם בראשם הרי שהוא מוסיף צרה על צרה). כדי להימנע מכך, על המכור לשתות כל יום כוסית של היפנוזה מבקבוק.
רק אנאלפביתים ואנשים שאינם יודעים לגלוש באינטרנט/אינם יכולים, מחוסנים מהתמכרות, והמחלות. לכן, אם משתמש יחדל לדבר בשפת האם שלו ויעבור לדבר רק שפה שלא קיימת בה ויקיפדיה (לאור התרחבות המיזם - מזימה - הכלל עולמית אלו רק חלק מסויים של שפות שנכחדו) כך שישכח כל שפה שבה קיימת ויקיפדיה, הרי שניצל. עם זאת, דרכי המניעה לעתים עלולות לגרום לנזקים ולתסמינים של המחלה - אובדן מקום העבודה והקשרים החברתיים, שיכולים להיווצר מעתה רק עם דוברי השפה החדשה.

אתה יודע שאתה מבלה יותר מדי זמן בוויקיפדיה כאשר...[עריכת קוד מקור]

  • אתה רוצה לעשות שינוי בקובץ דוק בוורד, ומחפש את לשונית העריכה. emanשיחה(: \ ):
רבאק, זה קורה לי כל הזמן. העניין הוא שאני אשכרה מתבאס כשאני לא מוצא אותה... עידן ד 17:44, 4 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

(לעיונכם: en:Wikipedia:Are You a Wikipediholic Test.) נתנאל 19:17, 4 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

--להעביר לויקיפדיה:הומור. בברכה, ינבושד.

אתה יודע שאתה מכור לויקיפדיה כאשר[עריכת קוד מקור]

מתוך וק:ככר

בסוף כתיבת דואר אלקטרוני אתה "חותם" באמצעות ~~~~. זו אינה בדיחה, זה קרה לי כרגע. Ranbar - שיחה 14:36, 10 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

ואתה לא הראשון... דניאל ב. 14:39, 10 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
יפה, לא הכרתי את זה. ויצא לי להשתמש במונח "תקלדה" ולקצור שבחים על התחדיש. Ranbar - שיחה 14:54, 10 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
אם היה לי שקל על כל פעם שזה קרה לי... • עודד (Damzow)שיחהמשתמש זה הוא מובחר! 14:41, 10 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
זה קורה לי כל כך הרבה. כשזה קורה מול ויקיפדים, אני פשוט משאיר את זה שם :) • רוליג - שיחה 14:49, 10 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
קרה לי הרגע! המלך הכחוליצירת קשרמיזם ביכורים 21:09, 15 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
אתה יודע שאתה מכור לויקיפדיה כאשר אתה פוגש כתב של ידיעות ומספר לו שאתה כתב של "הטילטה הרביעית".
" " " " " " " רואה בחלום את המספר |96,203.
" " " " " " אתה אורז את החפצים לפני מעבר דירה, בתיבות משתמש.
" " " " " " " משפט המפתח שלך בויכוח עם מישהו הוא: [דרוש מקור].

Yevgeni (Docent)Talk to me 17:35, 10 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

" " " " " " " מעלה את סמן העכבר לכיוון "לשונית העריכה" ביישומי מחשב אחרים, כדי לשמור את העבודה שלך, מרקושיחה 19:33, 10 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
(ובדרך למעלה, קורים דברים אחרים, כגון הקלקה על סימן איקס של חלון שמוזח מעט שמאלה), מרקושיחה 19:36, 10 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
כל עוד אתה לא חותם כך גם בכתב יד, על המחאות וכדומה, המצב עוד נסבל. דב ט. - שיחה 20:24, 10 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
לא מזמן קיבלתי מכתב אהבה מ"אנונימי". ניסיתי לבטל את המכתב בטענה 'הבל' MT0 - שיחה 23:49, 12 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
פעם חציתי בהליכה אור אדום (רמזור? what is it good for?) ואיזה אנונימי אחד פנה אלי ואמר לי שזה לא בסדר. אמרתי לו "תפנה לבירורים". ‏Yonidebest Ω Talk23:54, 12 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
" " " " אם כשאתה נתקל בטעות כתיב בynet אתה מתעצבן כשאתה מגלה שאתה לא יכול לתקן אותה. טוקיוני 08:40, 13 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
משתעמם בתחנת אוטובוס ומתבאס שאתה לא יכול לראות שינויים אחרונים. מחפש את כפתור החסימה ליד אנשים מציקים במיוחד. אומר לשאר הילדים בגן "אותך לבירורים" או "אותך לדוד שי". חושב שכל מה שמישהו אומר לך בויכוח זה אד הומינם. נינצ'ה - שיחה (הזהרו מחיקויים!) 11:20, 13 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
כאשר אתה לא מסוגל להתרכז בקריאת כתבה מעניינת מכיוון שלכל אורך קריאת הכתבה אתה מעסיק עצמך במחשבות לאילו ערכים ראוי להוסיך את הכתבה כקישור חיצוני. עוד אחד - שיחה 21:09, 23 במאי 2012 (IDT)[תגובה]
כשאתה מחפש את כפתור ה"ערך אקראי" בגוגל. שימנשמע?1.. 2.. צא! 16:27, 28 במאי 2014 (IDT)[תגובה]

ויקיפדיה:ביכורים/Ovedc[עריכת קוד מקור]

שיחת הילולים

שלום לכולם!

אני שמח להיענות לבקשתה המחמיאה של אופק כחול ולכתוב כמה מילות הילולים לחברים בוויקיפדיה.

לדעתי האישית, אנו הוויקיפדים מכורים לפעילות באתר. חלק מכורים קלים וחלק מכורים כבדים. קשה לנו לנטוש את עמדתנו, אם אנחנו יודעים ש"יש משהו לא נכון באינטרנט". התמכרות לאינטרנט היא התמכרות חדשה וקשה, המתחילה אמנם במנות קטנות של תיקון-פה-תיקון-שם, אך כמו כל התמכרות, מסתיימת במקרים קשים של Refresh תכוף של דף השינויים האחרונים. תוכלו לקרוא תיאור מדוייק של ההתמכרות בויקיפדיה:הומור/התמכרות לוויקיפדיה.

אני התמכרתי לאתר לפני כ-6 שנים, ומאז לא הצלחתי להיגמל. ההתמכרות בשיאה נבעה מתפקידי כאחראי ומרכז מיזם ערכים יתומים. במשך כשלוש שנים ארוכות פתחתי כל בוקר בחיפוש ידני סיזיפי, אחר הערכים היתומים החדשים, סימונם ואגירתם ברשימת אימוץ. ייסורי תסמונת הנסיגה העזים שחשתי כאשר נאלצתי לפנות את משמרתי לשבועות בודדים, עת יצאתי לחו"ל, הם קלים לעומת מחושי הגמילה של התמכרויות אחרות. שפל המדרגה היה כאשר חזרתי מחו"ל, עברתי על רשימות אסטרונומיות של ערכים, על מנת לוודא שאף ערך יתום לא חמק...

היו כמה "מקדמי התמכרות" אשר ווידאו, במשך כל התקופה, המשך סדיר של התמכרות וקיום תלות גופנית בלחיצה תכופה על כפתור ה"עריכה", כמה מהם אפרט להלן:

  • הרעיון של הפצת ידע חופשי. למשל, אושר משמעותי הוא לדעת שגדול כלכלני העולם, פול סמואלסון זכה, חודשיים לפני שנפטר, שייפתח ערך על שמו, בעברית!
  • קידום אג'נדה אישית, למשל, כתיבת ערך על הגינה הקרובה לבית שלי...
  • השתתפות במיזמים, כמו המקבץ השבועי, קצרמרוץ, אלף מילים וכד'
  • שמירה על "זכות הצבעה".
  • שמירה על ערכים חשובים ממחיקה בדיוני חשיבות.
  • קידום תמידי של המיקום שלי ברשימת עורכי ויקיפדיה (כעת מקום 17).
  • וכמובן, לאחר שהפכתי מפעיל, הצדקת מעמדי הרם...
  • למזלי (הרע?), טרם נכנסתי לוויכוחים קשים עם ויקיפדים אחרים, כך שגם לא נאלצתי לעזוב בטריקת דלת, או אף להיחסם, פתרון אלגנטי של "ניתוק מגע עם מקור ההתמכרות" .

כאמור, לדעתי, גם אתם הוויקיפדים, שקוראים מאמר זה, מכורים לוויקיפדיה, בין אם אתם מודים בכך ובין אם לאו. ההכרה בכך היא השלב הראשון בתוכנית שנים עשר הצעדים. הצעד הבא שלכם צריך להיות הצטרפות מיידית לקבוצת תמיכה מיוחדת שהוקמה במיוחד בשבילכם. אני עשיתי זאת, ועליי לדווח שכעת חיי מסודרים יותר. אני נמצא במגע עם מכורים דומים לי, ואני מקיים איתם אף שיחות רגועות ומעניינות בנושאי "מכלילנות מול מחקנות", "ניטרליות" ו"עריכה בתשלום".

ברצוני להודות לכל החברים הרבים שמאפשרים לי לחוות בעוצמה את המנה היומית של ההשפעה הנעימה והפסיכודאלית של ההתמכרות שלי. כל העורכים (הרשומים והאנונימים) שיוצרים לי אתגר חדש בכל יום. כל המגיבים בדפי השיחה השונים, כל המשחיתים והתורמים, כל הוויקיגמדים ועורכי הסקריפטים והתבניות, כל המנטרים והמפעילים - תודה רבה לכולם!

במיוחד, אבקש להודות לחבר וירטואלי ותיק, Lostam, אשר מתוקף תפקידו כאחראי על דיוני החשיבות נפגש איתי כל הזמן מעל דפי השיחה בוויקיפדיה. עליי לציין שהוא עושה את תפקידו הקשה במסירות ובאוביקטיביות ראויות לציון, תוך הפגנת אנושיות רבה. עבודת המעקב אחר רשימות החשיבות היא מורכבת מאוד ודורשת תשומת לב רבה והמון סבלנות. יוצא לי רבות להשתתף בדיוני חשיבות, ותמיד נחמד לקבל משוב מ-Lostam. הוא מנווט את הדיונים ברגישות ובנחישות, כשטובתה של ויקיפדיה תמיד לנגד עיניו. תודה רבה לך Lostam, על עבודה יפה ומבורכת, כה לחי!

חבריי הוויקיפדים, להתראות במכון הגמילה הקרוב...Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 11:53, 22 בינואר 2015 (IST)[תגובה]