ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 25

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



האם צריך לקשר כל ערך שנכתב במקום במקום שלו בויקיפדיה האנגלית? --אלי 11:38, 3 אוג' 2004 (UTC)

כן, ואפילו מומלץ לקשר לשני הכיוונים (כלומר לערך באנגלית מכאן ולערך בעברית מוויקי באנגלית). GNU 12:43, 3 אוג' 2004 (UTC)

טפיחה עצמית על השכם[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה: מזנון/אנציקלופדית Ynet#טפיחה עצמית על השכם. טרול רפאים 12:51, 2 מרץ 2006 (UTC)

יש לי בעיה טכנית[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:דלפק ייעוץ/ארכיון קדם-דלפק ייעוץ#יש לי בעיה טכנית. טרול רפאים 12:53, 2 מרץ 2006 (UTC)

תקלה בהעברת דפים?[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה: דף הפניה#תקלה בהעברת דפים?. טרול רפאים 12:55, 2 מרץ 2006 (UTC)

יאסר ערפאת[עריכת קוד מקור]

הערך הושחת ושוחזר 4 פעמים ב 24 השעות האחרונות. הפעלתי את ההגנה. ההשחתות היו מימין ומשמאל. צריך לתת לעניינים להרגע. אם לא אקבל נזיפות מאד חמורות משאר האנשים כאן על עצם ההגנה, (אני חדש בעסק הזה...) אסיר את ההגנה בעוד מספר ימים על מנת לאפשר למשחיתים להתייאש ולמצוא אתרים אחרים להביע בו את דעותיהם אלמוג 16:45, 30 יולי 2004 (UTC)

אמנון דנקנר ודן בן אמוץ[עריכת קוד מקור]

הדיון שהערך כאן הועבר לדפי השיחה של הערכים המתאימים: שיחה:אמנון דנקנר שיחה:דן בן אמוץ.

הטוב והרע בויקיפדיה:[עריכת קוד מקור]

יתכן שפרופסור לפולקלור צועני יחבר מאמר רב ערך אודות מחולות הונגרים בכפרי עמק מורקוביה ותלמיד זב חוטם ישנה את הערך באופן שיובן כי מדובר בריקודי סאלון בעיר ונציה. והנה, עד אשר בר דעת יבחין בשגגה עלול ערך העשוי מרצף בלתי ברור של הבלים להסתיר במשך שנים מילים חינניות אודות תרבות מרתקת.

אכן, למרות שלעיתים הדבר עלול להכעיס למדי כמישהו משנה לרעה ערך שעמלים עליו שעות ארוכות ומשקיעים בו את מיטב המחשבה, הרי בלעדי השיטה השיתופית, לא ניתן יהיה ליצור את האנציקלופדיה הנפלאה הזו ועל כן יש לתמוך בה ללא סייגים.

דמוקרטיה היא שיטה נהדרת כל עוד לא בוחרים אף אחד.

למעשה, ככל שמעגל תורמי הערכים יתרחב כך יקטן הסיכוי לנפילת טעויות בערכים זניחים וההשפעה של חבר הסובל מפעילות יתר או כמה כאלה (ישמרנו האל) תזעיר פניה.

על כן, אני מציע להעביר את הדיון כולו לשיחה בערך עצמו ושם תנסו ליישב את הדעות החלוקות. בן הטבע 05:59, 31 יולי 2004 (UTC)

עשיתי כדבריך. דוד שי 06:29, 31 יולי 2004 (UTC)

איך יוצרים ארכיון[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:דלפק ייעוץ/ארכיון קדם-דלפק ייעוץ#איך יוצרים ארכיון. טרול רפאים 13:01, 2 מרץ 2006 (UTC)

תבנית למיון מדעי של עולם החי[עריכת קוד מקור]

נפתלי יצר באחרונה תבנית נפלאה להצגת מיון עולם החי. זו תבנית פשוטה ביותר, ואי אפשר להשוות עד כמה היא נוחה יותר לשימוש מהטבלה המסורבלת שבה השתמשנו עד כה. מחוסר זמן נפתלי לא החל בהטמעת התבנית, ולכן אני מתחיל לעשות זאת במקומו. דוגמאות לשימוש בתבנית מופיעות בערכים זברת הרים ואקסולוטל מקסיקני. ערכים חדשים יש ליצור בתבנית החדשה, ובמשך הזמן להסב אליה גם ערכים ישנים.
פרטים טכניים למתעניינים: התבנית נמצאת בTemplate:מיון. הסבר מפורט על תבניות ראו: Meta Help:Template. דוד שי 07:50, 31 יולי 2004 (UTC)

יש לי שאלה מהותית: אחרי כמה עשרות אלפי מילים אני חש צורך עז להעלות תמונות לערכים מסוימים שהן יותר מוצלחות ממש שקיים כיום. עד עצם היום הזה לא העליתי אפילו תמונה אחת. אני מניח שאני מאבד איכשהו את זכויות היוצרים שלי על התצלומים אם כי זה פחות מטרידני. שאלתי מה קורה עם תמונות אחרות, למשל, הדיוקן העצמי של ליאונרדו דה וינצ'י למשל. הציור מאד מפורסם וקשה לי להניח שמנהל ארכיון באיזה קפלה איטלקית לא מרשה שישתמשו בסקיצה הזו למטרות אנציקלופדיות. מה עושים במקרה כזה?

מה קורה אם יש התנגשויות של מידע אצלנו מול מקורות אחרים ברשת שנחשבים אמינים ומהימנים. אינני בר סמכא למוסיקה קלה וכדי להשיג אינפורמציה מסוימת אודות הזמר העברי, אני נוהג להשתמש באתר של מומה. האם יש להתייחס למקור כזה כאל אקסיומה ומשם לשאוב מידע או להתייחס אליו כאל מקור נפלא אך גם ויקיפדיה שלנו לא נערה חסודה. האם להעלות התנגשות שכזו בדף השיחה, לשנות את הערך בהתאם למומה, או אולי להתעלם מכך ושהקורא ישפוט. אני מתכוון בעיקר לתיעוד כרונולוגי כמו תאריכים של יציאת אלבומים, זכיות בקטגוריות שונות ומועדי הופעות.

נעשתה עבודה יפה מאד עד כה על תולדות מלחמת העולם השנייה ויש להודות לכל העוסקים במלאכה. נראה שרק תקופה אפלה זו יכולה להכיל אלפי ערכים. בכלל, בויקיפדיה מצטברים ערכים לרוב בנושא ההיסטוריה ויש לברך על כך. לפעמים נדמה לכם שהדמות איזוטרית מדי, אך בכל זאת כדאי להעלות אותה על דפי האנציקלופדיה. עתה, אחד הדברים החשובים הוא לנסות ולדמיין את כל האפשרויות העולות על הדעת של מישהו לאיית שם מסוים ואז לפתוח קישורים מאותם שמות לערך עצמו, לדוגמא: אינשטין, איינשטין, איינשטיין, אינשטיין. אני כמובן לא מתכוון לעיינשתיין (לבטח איזה פיסיקאי מבית חנון שמתמחה במנועים של רקטות).

דבר נוסף ואחרון, בויקיפדיה הצטברו המון ערכים אודות ישראל, ישתבח שמו, והייתי שמח אם מישהו מהחברים ייטול על עצמו משימה עצומה ורבת מימדים וינסה לעשות ארגון מחדש של כל הערכים הללו, כלומר שימצא שיטה נוחה יותר, שבעתיד תקל על התחזוקה ועל ההתמצאות בהם.

נ.ב מחכה ליום שבו נוכל להעלות צלילים לויקיפדיה. יש לי אוסף נפלא של קולות בעלי חיים.

בן הטבע 13:36, 31 יולי 2004 (UTC)

אפשר (ורצוי) להעלות צלילים לויקיפדיה. ראה הוראות בדפים המתאימים ב-meta.
מאיר מ 21:33, 31 יולי 2004 (UTC)

לגבי העלאת צלילים – זה היה מונולוג שלי עם עצמי. אם תיכנס לדיונים הראשונים במזנון, תראה את הדיון שלי עם דוד1, שהעלה את ההמנון. כלומר, הנושא ידוע לי. התכוונתי לעניין התדירויות, אבל לא אכנס לזה כעת, כי בדקתי את הנושא עם המפתחים ועדיין אין אפשרות. בכל אופן, סליחה על אי ההבנה. אני לעיתים מערב מונולוגים בתוך דיאלוגים, ואני לא מצליח להיגמל מזה. בן הטבע 18:31, 1 אוג' 2004 (UTC)

הפורמט הרצוי לקובצי קול בויקיפדיה הוא Ogg Vorbis. האם ידוע על תוכנה לסביבת Windows להמרת קובצי קול בפורמטים נפוצים יותר, כגון MP3 או WAV, ל-Ogg Vorbis?
ההצעה "אחד הדברים החשובים הוא לנסות ולדמיין את כל האפשרויות העולות על הדעת של מישהו לאיית שם מסוים ואז לפתוח קישורים מאותם שמות לערך עצמו" רעה בעיני. יש מקום למתן הפניות כאשר מדובר בשני שמות שונים לאותו נושא, למשל מפרת משה רבנו למושית, וגם בשתי צורות כתיב מקובלות, למשל סטלין וסטאלין, אבל לפתוח הפניות לכל השגיאות (מלבד הקיצוניות ביותר) זו הגזמה פראית. בשלב זה אפשר לצפות שהגולש המחפש ערך בויקיפדיה ינסה להגיע לכתיב מקובל כאשר אינו מוצא בניסיון ראשון. פתרון טוב יותר, שאני מקווה שנגיע אליו בבוא העת, הוא שמנגנון החיפוש של ויקיפדיה יהיה נבון יותר, ויידע להתגבר על בעיות איות (כתיב מלא וכתיב חסר, יחיד ורבים טעויות כתיב קלות). Google באנגלית כבר נותן שירות כזה, (נסו, למשל, לחפש wikipedya). בעברית יש מימוש מעולה של רעיון זה במילון מורפיקס.פתרון נוסף לבעיית החיפוש הוא כלי הניווט: קטגוריות ורשימות שמובילות אל הערכים המבוקשים.
ישנן תוכנות רבות להמרת WAV וMP3 לOGG לפלטפורמות הנפוצות. אם אני לא טועה, יש תוכנה מצוינת ב[www.vorbis.com אתר הבית] של התוכנה. אם לא (האתר משום מה לא עובד אצלי) נסה לחפש בגוגל. תוכנות קנייניות קיימות לרוב ויש גם חופשיות (אני יכול אישית להמליץ על DBPOWERAMP, אבל ראה באתר - צריך להוריד פלאגין מיוחד לOGG, זה לא בא אוט'). GNU

בוט לתיקון שגיאות?[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה: בוטים/בוט החלפות#בוט לתיקון שגיאות?. טרול רפאים 12:58, 2 מרץ 2006 (UTC)

אינדקס אלפאביתי[עריכת קוד מקור]

הועבר לויקיפדיה:דלפק ייעוץ/ארכיון קדם-דלפק ייעוץ#אינדקס אלפאביתי. טרול רפאים 09:20, 3 מרץ 2006 (UTC)

חיפשתי חיפשתי ולא מצאתי[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת ויקיפדיה:איך ליצור דף חדש#חיפשתי חיפשתי ולא מצאתי. טרול רפאים 13:08, 2 מרץ 2006 (UTC)

המאמר המומלץ[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה: עמוד ראשי/ארכיון 2#המאמר המומלץ. טרול רפאים 09:18, 3 מרץ 2006 (UTC)